Trilska ciklider...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Botia
    Användare
    • juni 2009
    • 63

    Trilska ciklider...

    Har 3 par T.Ellioti som går jättebra ihop (peppar, peppar) men karet var 150 cm långt så kanske därför det gått bra.

    Nu läckte det och fiskarna är i vanligt 220 liters alukar som är 110 cm tillfälligt och så klart bli 1 par över och jag får inte fatt på dem...De är helt enkelt under pumpen hela tiden eller bakom den - men drar som en avlöning om jag kommer dit med håven

    Det kommer ett nytt kar om 2 dagar men hur löser jag situationen bäst för tillfället?
    Ska jag kanske ta bort all extra inredning (de dominantaste roffar ju åt sig så stort som möjligt bara...)
    ska jag spara 3 små "grottor" å dem var och ta bort all annan inredning som rötter/ stenar?
    Eller ska jag ta bort all inredning så de får vara utan grottor till tisdag ?? så alla blir utan på lika villkor?

    Tycker just så synd om de två stackare som inte vet vad de ska ta vägen och vill inte de ska stressas ihjäl dessa 2 dagar.

    Tacksam om någon har tips!
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    #2
    du kan inte göra en avskiljare på något sätt är det bästa...inga som blir stressade då
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Botia
      Användare
      • juni 2009
      • 63

      #3
      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      du kan inte göra en avskiljare på något sätt är det bästa...inga som blir stressade då
      Snällt att du svarar, jag har försökt göra det med stora rötter men de inkluderar bara dem i sina revir då - sen är det en gibbi på 25 cm TL, där som måste få plats också
      så jag vete fasen hur jag ska göra,

      tänkte att om man tar bort alla skrymslen så går det väl inte att göra revir?
      Men å andra sidan mår kanske alla 6 skitdåligt då... allt på en söndag såklart - jäkla kar.

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #4
        Jag menar en skiva typ av plast eller ett nät med en tättande ram,så de inte kan komma åt varandra alls...
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Botia
          Användare
          • juni 2009
          • 63

          #5
          Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          Jag menar en skiva typ av plast eller ett nät med en tättande ram,så de inte kan komma åt varandra alls...
          jo, jag förstår det men om det ska bli så att de inte kommer åt varandra alls s blir det ingen plats kvar åt gibbin... - då får han 1/3 del av karet att röra sig på...kanske35 cm och det blir ju åt helskotta...

          Kommentar

          • poujac
            Användare
            • maj 2006
            • 170

            #6
            Mørklæg akvariet så slapper alle af.
            >>Drive a real car drive a Jaguar<<

            Kommentar

            • Botia
              Användare
              • juni 2009
              • 63

              #7
              Ursprungligen postat av poujac
              Mørklæg akvariet så slapper alle af.
              tack för ditt tips - provade det imorse - släckte ner och hängde för ett överkast.... får se när jag kommer hem från jobbet hur det ser ut (glutta in lite i ett hörn får hoppas det fungerar sålänge)

              Kommentar

              Arbetssätt...