fix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snap3
    Användare
    • maj 2009
    • 51

    fix

    Har gjort en bakgrund nu och lagt ett lager med hemfix, det står att det tar 2 timmar att torka, Rapid.

    När kan jag ha fiskar i akvariet? kommer köra med ett filter som sitter i mitt stora akvarium nu och vatten därifrån också.

    Frågan är bara om fixet kanske släpper ut några partiklar i vattnet?
    akvarium juwel
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #2
    Ursprungligen postat av Snap3
    Har gjort en bakgrund nu och lagt ett lager med hemfix, det står att det tar 2 timmar att torka, Rapid.

    När kan jag ha fiskar i akvariet? kommer köra med ett filter som sitter i mitt stora akvarium nu och vatten därifrån också.

    Frågan är bara om fixet kanske släpper ut några partiklar i vattnet?
    Hade jaga varit i din sits hade jag lakat ur fixen genom att tömma och fylla ditt akvarium x antal ggr.

    Kommentar

    • Snap3
      Användare
      • maj 2009
      • 51

      #3
      Har stått 10 timmar med pump och belysning nu, ska byta vattnet 5ggr och sen fylla på med akvarievatten det borde räcka
      akvarium juwel

      Kommentar

      • Snap3
        Användare
        • maj 2009
        • 51

        #4
        Vattnet blev lite grumligt för någon timme sedan så nu har jag bytt vatten en gång till och det får väl stå en vecka innan jag vågar lägga ner ngt yngel i vasen
        akvarium juwel

        Kommentar

        • sleepy
          Användare
          • augusti 2004
          • 294

          #5
          Jag körde me finbetong utan lack och fyllde på me test piloter redan efter 3 dagar. kan inte säga att jag märkt något "dödligt" med detta jallfall. jag fick problem me röda gälar på cyprisar men ingen aning ifall de just är bakgrunden som spökar eller bara kran vattnet...

          Nu efter 2 månader har jag fortfarande 3 av 18 cyprisar som har röda gälar, Men har även fått 2 kullar från cyprisar i karet med!

          Men klart klarar du hålla dig så vänta en vecka
          Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
          http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

          Kommentar

          Arbetssätt...