Akvarielagrets beställnigslista

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • plåtis
    Användare
    • juni 2002
    • 212

    Akvarielagrets beställnigslista

    Mycket kul att man kunde titta på vad som finns att ta hem.Hittade lite roliga Apistogrammor som jag inte sett på flera år där. APISTOGRAMMA INIRIDAE VF,APISTOGRAMMA STEINDACHNERI. Kan man få det hemcyklat med?
    Lasse.H
  • Pelle
    Användare
    • maj 2002
    • 387

    #2
    Ursprungligen postat av plåtis
    Mycket kul att man kunde titta på vad som finns att ta hem.Hittade lite roliga Apistogrammor som jag inte sett på flera år där. APISTOGRAMMA INIRIDAE VF,APISTOGRAMMA STEINDACHNERI. Kan man få det hemcyklat med?
    http://www.ciklid.org/kop_salj/kop_s...a.php?nr=41421

    Intressant! synd att man bor för långt från stockholm.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Japp men ingen Tahuantinsuyoa macantzatza
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • HåkanM
        NCS Medlem
        • november 2005
        • 1294

        #4
        Ursprungligen postat av Pelle
        Intressant! synd att man bor för långt från stockholm.
        Tja du kan ju åka snålskjuts på Akvarielagrets arbete och göra som jag gör.
        Man använder fisksök för att se/hitta vad man vill ha från akvarietekniks och Imazoos lagerlistor. Sen beställer man från sin lokala butik. Det är mer än en gång jag tänkt att Akvarielagret borde nog få lite bonus från Imazoo och akvariteknik för att de marknadsför deras lagerlistor på ett utmärkt sätt.
        Ja ibland så funderar jag på om de inte borde få lite dricks från mig nästa gång jag besöker Stockholm och handlar i butiken.

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen postat av HåkanM
          Tja du kan ju åka snålskjuts på Akvarielagrets arbete och göra som jag gör.
          Man använder fisksök för att se/hitta vad man vill ha från akvarietekniks och Imazoos lagerlistor. Sen beställer man från sin lokala butik. Det är mer än en gång jag tänkt att Akvarielagret borde nog få lite bonus från Imazoo och akvariteknik för att de marknadsför deras lagerlistor på ett utmärkt sätt.
          Ja ibland så funderar jag på om de inte borde få lite dricks från mig nästa gång jag besöker Stockholm och handlar i butiken.
          Host Host
          -----------------------------
          ibland så funderar jag på om de inte borde få lite dricks från mig nästa gång jag besöker Stockholm
          ------------------------
          fy fan vad ärligt
          skänk en slant till kiva.org
          jag klarar mig nog....det finns frälsis
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • HåkanM
            NCS Medlem
            • november 2005
            • 1294

            #6
            Jag upptäckte nyss att man även kan surfa runt på imazoos lista över burfåglar via "fisksök" slå in undulat,fink, astrild så får ni se ganska kul
            även om det inte är aktuellt just nu med burfåglar men i framtiden så..

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              #7
              Ursprungligen postat av HåkanM
              Jag upptäckte nyss att man även kan surfa runt på imazoos lista över burfåglar via "fisksök" slå in undulat,fink, astrild så får ni se ganska kul
              även om det inte är aktuellt just nu med burfåglar men i framtiden så..
              Det skulle inte förvåna mig om det i framtiden dyker upp en fisklista med foton på Imazos lista
              Om detta och annat kan ni ju fråga Mikael Håkansson på akvariehelgen/ciklidstämman i vår eftersom det är Mikael som basar för fisken på Imazo och dessutom är sveriges i särklass mest bereste akvarist.

              Kommentar

              • oaken
                Användare
                • januari 2008
                • 269

                #8
                Ursprungligen postat av HåkanM
                Jag upptäckte nyss att man även kan surfa runt på imazoos lista över burfåglar via "fisksök" slå in undulat,fink, astrild så får ni se ganska kul
                även om det inte är aktuellt just nu med burfåglar men i framtiden så..
                Du har väl inte missat att man bara behöver lämna fältet blankt för att hela listan ska visas? Tänkte så att du inte suttit och sökt på varje enskild fisk du velat se om den fanns inne!

                Kommentar

                • Göran Å
                  Användare
                  • december 2005
                  • 1295

                  #9
                  Såg precis att Kent i Nol också har en koppling till dessa listor.

                  Du kan nu söka på: http://fisklista.akvarielagret.se/ och beställa fiskar hos Nols Ciklidhobby

                  1/ Sök efter fisken du vill ha

                  2/ Maila mig att du vill beställa eller ring.


                  Mvh Göran
                  http://www.skovdeaf.se/
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                  http://www.skovdefagelklubb.se/

                  Kommentar

                  • HåkanM
                    NCS Medlem
                    • november 2005
                    • 1294

                    #10
                    Ursprungligen postat av oaken
                    Du har väl inte missat att man bara behöver lämna fältet blankt för att hela listan ska visas? Tänkte så att du inte suttit och sökt på varje enskild fisk du velat se om den fanns inne!
                    Japp, det finns 5129 poster, bara på imazo 1244, man får lära sig sökord för att få rätt träff med tanke på tex felstavningar, Tex för praktbarb så skriver en del puntius (rätt) men vissa skriver barbus så söker man med "concho" så får man alla. annars är det kul att slå in "VF" rätt kul läsning.
                    Problemet är när man vill kolla nyheter efter att man gått igenom listan, då är det enklast att hitta smarta sökord så korta som möjligt och med de ord där det är så litet risk för olika stavning som möjligt. Man lär sig efter att provat lite.

                    Kommentar

                    • Mike_Noren
                      Användare
                      • februari 2003
                      • 2695

                      #11
                      En funktion jag saknat är att sortera på datum, så man ser vad som är nytt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...