Sten matchandes BTN moduler sökes

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kackerlackan
    Användare
    • september 2009
    • 12

    Sten matchandes BTN moduler sökes

    Bara undrar om någon känner till något ställe i Helsingborgstrakten där man skull kunna hitta sten gärna kantig och rätt stora som skulle kunna matcha BTN modulerna i färgskalan (inte dom vita BTN utan dom "vanliga")
    Har funderat lite på grusbrottet i Björnås Åstorp, men vet inte riktigt om dom är lämpliga och ofarliga för fiskarna.
    Kom gärna med tips om hur man kan kolla så att dom inte innehåller metall eller olja och andra saker som kan vara farliga för dom små liven i karet..
  • Donkiwin
    Användare
    • november 2008
    • 95

    #2
    Du kan få plocka sten i min trädgård om du vill.

    Har lite dålig koll på HBG området men du behöver inte vara jättenoga med färgen, efter 1-2 månader har du förmodligen ändå fått lite alger både på stenarna och på modulerna.
    Har några stenar av rödgranit och de blir mer och mer svartgrönbruna för varje dag som går.

    Min poäng är alltså att du inte behöver vara spexiellt noga med färgen
    Senast redigerad av Donkiwin; 05 april 2010, 09:38. Anledning: Stafkråka

    Kommentar

    • kackerlackan
      Användare
      • september 2009
      • 12

      #3
      Ja lite långt till symaskinsstaden annars hade jag kommit till din trädgård för att plocka körsbär eller förlåt sten var det ju!!!

      Färgen är inte riktigt lika viktig som formen är vill ha det lite kantigt inte rundade stenar men färgen vill jag också ha, jag är så nöjd med mitt nymoddade kar i övrigt så jag vill verkligen att dom ska matcha riktigt bra med modulerna. Var hittade du dina röda granit stenar.

      Kommentar

      • Donkiwin
        Användare
        • november 2008
        • 95

        #4
        Ursprungligen postat av kackerlackan
        Ja lite långt till symaskinsstaden annars hade jag kommit till din trädgård för att plocka körsbär eller förlåt sten var det ju!!!

        Färgen är inte riktigt lika viktig som formen är vill ha det lite kantigt inte rundade stenar men färgen vill jag också ha, jag är så nöjd med mitt nymoddade kar i övrigt så jag vill verkligen att dom ska matcha riktigt bra med modulerna. Var hittade du dina röda granit stenar.
        Kommer ursprungligen från Tranås. Finns några gamla stenbrott i de trakterna.
        Även den Hitler beställde sten från Tranås, dock han den aldrig levereras, det kom ett krig mellan.

        Kommentar

        • kackerlackan
          Användare
          • september 2009
          • 12

          #5
          Långt till Tranås, men dock en bra länk du infoga. Färlöv är inte så långt och har jag tur så ska kanske min sambo till högskolan i Kristiansstad inom det närmaste. Måste ringa och kolla om dom har något spill eller liknande man kan få för en billig peng..

          Kommentar

          Arbetssätt...