Bakgrunder igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mohlin
    Användare
    • maj 2002
    • 139

    Bakgrunder igen...

    Ett ganska uttjatat ämne, men jag har inte riktigt hittat svaren blan de gamla diskussionerna.

    1. Hur i h-e får ni mixen att fastna på frigoliten? Jag kletar dit den (vanlig cementputs, vi renoverar huset, så vi har massor av sånt hemma) men när den torkar så trillar den av om man tar på den. Kommer den att sitta kvar när det kommer vatten på den, eller ramlar allting ner?

    2. Det där med att lackera kanske hjälper till att hålla det på plats, men ser det inte märkligt ut när det blir blankt?

    Hur har ni andra löst detta?


  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Putsbruk är nog i grovkornigaste laget. Jag brukar använda betongspackel, det är finkornigt och har en mycket god vidhäftningsförmåga.

    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Ett par droppar diskmedel i blandningen hjälper också till.



      mvh

      Tony Lejvell
      Tony Englund

      Kommentar

      • Mohlin
        Användare
        • maj 2002
        • 139

        #4
        Betongspackel med lite diskmedel var ordet sa Bull.

        Tackar för hjälpen.

        Mvh Eva

        Kommentar

        • aquaerik
          Användare
          • januari 2003
          • 12

          #5
          Välj att tillverka en bakgrund i GAP (glasfiber armerad plast) istället. GAP har många fördelar, livslängden är mkt lång, går att måla med i pricip vilken färg som helst. försegla bara ytan med ett extra lager polyester så är det tätt! Har slutfört en bakgrund idag och jag är nöjd med resultatet. Enda nakdelen med GAP är att det luktar faan när man jobbar med det, skyddsmask är ett måste.
          Det finns flera bra artiklar på nätet om hur man enklast går till väga. Många verkar föredra klippavgjutningar, själv byggde jag en form av masonit och styroform, blev som sagt kanoooon!
          /Erik

          Kommentar

          Arbetssätt...