Ciklidbladet 1/2010 Diskussion av innehållet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Ciklidbladet 1/2010 Diskussion av innehållet

    Hej

    Nu börjar CB dimpa ner hos medlemmarna och jag startar därför en tråd där vi diskutterar innehållet i artiklarna.

    (Konstruktiv kritik tar vi i en annan tråd http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=62240)
    Senast redigerad av Ola Svensson; 10 mars 2010, 16:34.
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Verkligen ett kanonnummer. Lite allmänt om fiskhållning, nördartiklar och bra odlingstips.
    Gillar Patriks artikel, dels för att ja är själv lite vattennördig och dels för att den avdramatiserar vattenbiten det ska bli spännande att följa fortsättningen.

    Sen gillar jag Stefans troffeartikel, särskilt första viktiga rådet att "se till att ha en förstående bättre hälft",,,,,,, klockrent
    Sen har du Stefan rätt i att man ibland nästan inbillar sig att nu har soten drabbat mig.
    Fotona är ju dessutom i världsklass.

    Kanonjobbat alla ni som har jobbat med bladet och artiklarna. Det vart ju till o me rolig reklam i detta nummer (har fortfarande svårt att sova efter bilden på den gröna mankinin här på forumet)
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • april 2002
      • 5028

      #3
      Det vart ju till o me rolig reklam i detta nummer (har fortfarande svårt att sova efter bilden på den gröna mankinin här på forumet)[/QUOTE]

      Tack.....visst var den rumsren (hon ritade min häst)
      det kommer mer
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        #4
        Ett bra nummer denna gång, gillade särskilt Albins artikel om Madagaskarciklider.


        Sedan var A-lagrets reklam det jag läste flest gånger, ser fram emot fortsättningen

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Ett riktigt bra nummer! Bra fördelning av djupgående och lättsamma artiklar.

          Tack till alla som gjort numret till det som det är och ett speciellt tack till de som fick iväg numret åt mitt håll i tid.

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            #6
            Alltid lika trevligt med ett nytt CB i brevlådan, tack alla som får det gjort! Reklamen från Akvarielagret på baksidan var pricken över i:et, härligt med lite självdistans i reklam Madagaskarartikeln gillade jag skarpt, det där är okänt vatten för mig, riktigt intressant, förhoppningsvis törs man doppa tårna där så småningom. Grymt skoj också att få bidra med något själv också, det var ju några år sedan sist. Ett extra plus för den klockrena tajmingen, tidningen kom passande nog i brevlådan i det närmaste som en födelsedagspresent
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              #7
              Jo det är kul att bidra till vår CB på det sätt man kan. Ja har oxå gjort några artiklar o försökt koppla dom till forumet för att fåigång de tidningsläsare som inte är aktiva här på forumet. Det går dock trögare än ja trott

              Bra jobbat alla inblandade till det senaste CB
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #8
                Om inte posten är extremt sen, så ser det ut som man får vänta tills nästa vecka.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #9
                  Bara en liten liten liten detalj. På medlemskortet så står det www.ciklid.se på insidan av kortet o www.ciklid.org på utsidan. ja vill ju inte klaga,,,därför piper ja nu så svagt ja kan.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • jarinen
                    Användare
                    • april 2003
                    • 1888

                    #10
                    Ja, senaste numret för mig var mindre bra, men, alla kan inte "be pleased", jag är glad att så många andra uttryckt glädje över senaste numret och det är det viktigaste. Jag är hursom tacksam över redaktörens effort, briljant!

                    När vi på CA avdelningen vaknar så får vi också läsa mycket CA, eller hur?


                    Mvh Jari

                    Kommentar

                    • FI
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 3743

                      #11
                      Ursprungligen postat av jarinen
                      När vi på CA avdelningen vaknar så får vi också läsa mycket CA, eller hur?
                      Hmm. Det är knepigt det där. Vi hade en tråd uppe för en tid sedan där vi tog upp CA problemet, att det kändes lite dött, där sa många just att de inte visste vad de skulle skriva. Även att ribban var för högt placerad, det spekulerades att en del kanske inte ens tordes skriva. Ett upplyft har skett men främst att det postad mer bilder, det är fortfarande väldigt lite diskussion. Knepigt problem. Personligen tror jag benhårt på att det är just diskussion som föder artikelskrivandet, så har det varit för mig i alla fall. Men hur får man fram diskussion? Färre bilder, fler frågor? Mindre ryggklappning? Mer vardagsberättande om vad som händer i karet?
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • jarinen
                        Användare
                        • april 2003
                        • 1888

                        #12
                        Ursprungligen postat av FI
                        Hmm. Det är knepigt det där. Vi hade en tråd uppe för en tid sedan där vi tog upp CA problemet, att det kändes lite dött, där sa många just att de inte visste vad de skulle skriva. Även att ribban var för högt placerad, det spekulerades att en del kanske inte ens tordes skriva. Ett upplyft har skett men främst att det postad mer bilder, det är fortfarande väldigt lite diskussion. Knepigt problem. Personligen tror jag benhårt på att det är just diskussion som föder artikelskrivandet, så har det varit för mig i alla fall. Men hur får man fram diskussion? Färre bilder, fler frågor? Mindre ryggklappning? Mer vardagsberättande om vad som händer i karet?
                        Det sistnämnda är nog mer intressant för de flesta än vad många tror. Alla erfarenheter är intressanta och läsvärda enligt mig.

                        Mvh Jari

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          NCS Medlem
                          • juli 2002
                          • 5395

                          #13
                          Hmmm, jag har INTE fått mitt CB ännu?
                          Vad gör man då?
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Zaphi
                            NCS Medlem
                            • juli 2002
                            • 5395

                            #14
                            Ursprungligen postat av LN
                            Bara en liten liten liten detalj. På medlemskortet så står det www.ciklid.se på insidan av kortet o www.ciklid.org på utsidan. ja vill ju inte klaga,,,därför piper ja nu så svagt ja kan.
                            Jag tror fortfarande det heter ciklid.se.
                            Har det ändrats menar du?
                            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 3615

                              #15
                              Det har ändrats till ciklid.org eftersom .se var lite väl försvenskat då vi trots allt är en nordisk förening.
                              Mvh Alex

                              Kommentar

                              Arbetssätt...