Vad är fel med mitt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ducce
    Användare
    • november 2009
    • 360

    #16
    Ja nu e de klart.
    Firrarna åkte över i ett nytt kar med helt "ny" utrustning.
    Piggnade till märkbart.
    Fick besked oxå från Sika - det är silikon med antimögel jag använt, så nu e de bara att riva detta http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=4480.0

    /Robert

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Vad synd Robert.

      Är det misstag från din sida eller är det Hornbach?
      Hoppas att det går bra att ordna till.

      Kommentar

      • Ducce
        Användare
        • november 2009
        • 360

        #18
        Misstaget är från sikas sida - Hornbach har varit helt ovtande oxå. När jag köpte silikonen i Januari och kollade på sikas hemsida var den enl. deras produktblad inte med antimögelmedel, men tydligen hadde man ändrat tillverkningen, så det är en intern brist hoss Sika.
        /Robert

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19
          Ursprungligen postat av Ducce
          Misstaget är från sikas sida - Hornbach har varit helt ovtande oxå. När jag köpte silikonen i Januari och kollade på sikas hemsida var den enl. deras produktblad inte med antimögelmedel, men tydligen hadde man ändrat tillverkningen, så det är en intern brist hoss Sika.
          /Robert
          Då tycker jag du ska begära kompensation från Sika. Det skulle jag gjort.

          Kommentar

          • Pelle Linerzén
            Användare
            • november 2005
            • 106

            #20
            Tråkigt Ducce......
            Tur jag drog öronen åt mej på Beijer och inte köpte det silikonet....
            Pånyttfödd med 400 liters malawi

            Kommentar

            • Ducce
              Användare
              • november 2009
              • 360

              #21
              Javvist är det tråkigt, man är både besviken ledsen och förbannad nu skall man riva allt och göra om, sen vänta igen på att få skaffa fiskarna.
              Diskution sker med Sika om ersättning, tydligen är vi 2 som råkat ut för det, ytterligare en som handlat i Malmö - och monterat moduler. Det är ju svårt att veta när tillverkaren lämnar felaktiga upplysningar i sitt produktblad - vem skall man lita på och vilka produkter vågar man köpa??

              /Robert

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #22
                Ursprungligen postat av Ducce
                Javvist är det tråkigt, man är både besviken ledsen och förbannad nu skall man riva allt och göra om, sen vänta igen på att få skaffa fiskarna.
                Diskution sker med Sika om ersättning, tydligen är vi 2 som råkat ut för det, ytterligare en som handlat i Malmö - och monterat moduler. Det är ju svårt att veta när tillverkaren lämnar felaktiga upplysningar i sitt produktblad - vem skall man lita på och vilka produkter vågar man köpa??

                /Robert
                Självklart litar man på det som står på infon om produkten. I första ledet är det ju Sika som gjort fel, men i andra ledet är det faktiskt Hornbach som inte kollat över produkten de satt upp på hyllan. Varan är inte felmärkt vad jag förstått utan det är brister i kommunikation och upplysning som gjort att detta skett. Sika kan, om de vill, hänvisa till fel hos butik om varan inte specifikt är märkt för akvariebruk.

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #23
                  Ursprungligen postat av Ducce
                  Nope - faktiskt hadde Hornbach samma info som jag sökte reda på, att silikonen INTE innehöll antimögelmedel, så det var ovetande, det är Sika som gått ut med felaktig information.
                  /Robert
                  Ok. Det är bra att du har det klart för dig och att Hornbach intygar det så att Sika inte har någon att skylla på vid eventuell "tvist" om vem som är skyldig till missen.

                  Lycka till med skadeanspråk och med akvariet...

                  Kommentar

                  • Ducce
                    Användare
                    • november 2009
                    • 360

                    #24
                    Ursprungligen postat av StefanL
                    Självklart litar man på det som står på infon om produkten. I första ledet är det ju Sika som gjort fel, men i andra ledet är det faktiskt Hornbach som inte kollat över produkten de satt upp på hyllan. Varan är inte felmärkt vad jag förstått utan det är brister i kommunikation och upplysning som gjort att detta skett. Sika kan, om de vill, hänvisa till fel hos butik om varan inte specifikt är märkt för akvariebruk.
                    Nope - faktiskt hadde Hornbach samma info som jag sökte reda på, att silikonen INTE innehöll antimögelmedel, så de var ovetande, det är Sika som gått ut med felaktig information. Och varan är inte märk utan hänvisat till produkdatabladet. Sika har i detta fall ekänt att de har gjort fel internt, det verkar som att Sika i Sverige oxå var ovetande om denna förändring. Hornbach skulle hjälpa till med att försöka få ersättning, väldigt tillmötesgående på Zoo avd.

                    /Robert

                    Sorry Stefan att det blev rörigt med inläggen.
                    Senast redigerad av Ducce; 11 mars 2010, 18:49.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...