Lotterivinster

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    Lotterivinster

    En av dom saker som gör att våran sammankomst antagligen går ihop sig är allas välvilja att ge lotterivinster, bra lotterier ger mellan 30000kr - 40000kr i vinst

    och visst är det trevligt med stora bra prisbord

    visst butiker o grossister ger sina bidrag för att få sitt namn

    men om fler ger lite till
    alla har något att ge

    ta med några fiskar till .....fisklotteriet

    eller

    ta med något trevligt som du slår in i lite papper till en hemlig vinst
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #2
    1. Akvarielagret ger lotterivinster
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Trevligt att Akvarielagret sponsrar NCS fina Ciklidstämma med ett lotteri.

      Det är fritt fram för ALLA företag att dra sitt strå till stacken och genom detta få god reklam för sin uppoffring för föreningen.

      Märk väl...en annonsering är att marknadsföra sin egna produkt. Smygreklam anser jag vara en typ av reklam där du sniker in med ditt företagsnamn utan att egentligen betala för reklamtjänsten.

      Akvarielagret sponsrar hobbyn och NCS med ett lotteri för att medlemmar i föreningen ska ha chans att vinna produkter som inte tillverkas av Akvarielagret. Produkterna säljs visserligen troligen av Akvarielagret, MEN även av en hel del andra akvariebutiker/kedjor mm.

      Håll isär sakerna så blir livet och forumet mycket roligare.

      Kommentar

      • mantis777
        Användare
        • oktober 2008
        • 204

        #4
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        En av dom saker som gör att våran sammankomst antagligen går ihop sig är allas välvilja att ge lotterivinster, bra lotterier ger mellan 30000kr - 40000kr i vinst

        och visst är det trevligt med stora bra prisbord

        visst butiker o grossister ger sina bidrag för att få sitt namn

        men om fler ger lite till
        alla har något att ge

        ta med några fiskar till .....fisklotteriet

        eller

        ta med något trevligt som du slår in i lite papper till en hemlig vinst

        Är det ciklidstämman du pratar om. Kommer det vara lotteri med massa priser? Kul i så fall. Kan det inte ordnas en auktion också?
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
        Inget akvarium för tillfället...

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Ursprungligen postat av mantis777
          Är det ciklidstämman du pratar om. Kommer det vara lotteri med massa priser? Kul i så fall. Kan det inte ordnas en auktion också?
          Det är nog mest NCS och arrangören Linköping Akvarieförening som beslutar vad som skall ingå i Ciklidstämman, inte direkt Christer och Akvarielagret.

          En auktion utöver alla föredrag och den årliga föreningsstämman kan bli riktigt mastodont att driva...

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av mantis777
            Är det ciklidstämman du pratar om. Kommer det vara lotteri med massa priser? Kul i så fall. Kan det inte ordnas en auktion också?
            Om det blir som vanligt har vi massor av lotterier även ett fisklotteri.

            men oftast räcker tiden inte till för en auktion då dessa tar alltför lång tid
            men om du kommer kan du lobba på årsmötet för auktion.
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • mantis777
              Användare
              • oktober 2008
              • 204

              #7
              Ursprungligen postat av Malawe
              Det är nog mest NCS och arrangören Linköping Akvarieförening som beslutar vad som skall ingå i Ciklidstämman, inte direkt Christer och Akvarielagret.

              En auktion utöver alla föredrag och den årliga föreningsstämman kan bli riktigt mastodont att driva...
              Men det är kanske något man kan diskutera för framtida Ciklidstämmor. Jag personligen tror att NCS skulle vinna mycket på mer såna omkringaktiviteter som en komplettering till föredragen. Särskilt om ni vill locka nya oerfarna akvarister. Vilket jag hoppas ni vill då det är lite mycket klubben för inbördes beundran som det lätt blir i såna här föreningar.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
              Inget akvarium för tillfället...

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #8
                Ursprungligen postat av mantis777
                Men det är kanske något man kan diskutera för framtida Ciklidstämmor. Jag personligen tror att NCS skulle vinna mycket på mer såna omkringaktiviteter som en komplettering till föredragen. Särskilt om ni vill locka nya oerfarna akvarister. Vilket jag hoppas ni vill då det är lite mycket klubben för inbördes beundran som det lätt blir i såna här föreningar.

                Hmm mantis var du på förra stämman. ???
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #9
                  Nu är det så att det är Linköpings akvarieförening tillsammans med NCS som arrangerar ciklidstämman. De akvarieföreningar som arrangerar stämman får dra det tyngsta lasset.
                  Man får jaga hotell, konferrenslokal, föredragshållare mm, mm och allt ska passa ihop helst ett halvår innan stämman. Vi i Linköping har arrangerat några stämmor som varit mycket välbesökta samt med många bra föredragshållare som har hållit mycket hög klass samt hållit kvalitativa förderag.
                  Dessutom är det kul att få träffa folk irl som man bara tjötar med på forumet!
                  Lotterierna är mycket omtyckta och det stora lotteriet på lördagkvällen är ju höjdpunkten.
                  Tyvärr hinner vi inte med en auktion, för att en sådan tar alldeles för lång tid.
                  Lördagkvällen blir trevlig över en liten bit mat och fredagkvällen likaså för de som brukar komma då och umgås på ett trevligt sätt, med en del överaskningar (förhoppningsvis)

                  Förhoppningsvis blir det lugnt i denna tråd nu annars så får man använda låset!

                  Alla ni som inte varit på en stämma, ta chansen och kom till Linköping. Jag kan lova er en mycket trevlig och intressant stämma.
                  Läs gärna hur det var på förra stämman vi arrangerade.


                  Alla varmt välkomna!
                  Senast redigerad av Gäst; 20 februari 2010, 01:53.
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • mantis777
                    Användare
                    • oktober 2008
                    • 204

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Hmm mantis var du på förra stämman. ???
                    Hej
                    Nix, har aldrig varit på någon stämma och det är därför jag skriver dessa inlägg och uttrycker mina spontana känslor som ny i akvarievärlden. Jag skulle lätt kunna se (utan att varit på en stämma innan ) att de här dagarna byggs ut och innefattar t ex auktioner, visningsakvarium etc etc, typ en "Akvariets dag" under 3 dagar i samarbete med akvarieaffärer, tillverkare mm. Då tror jag att det hade kommit väldigt mycket folk. Fast det blir kanske för stort att hålla i för NCS. (?)

                    Men jag är självklart väldigt sugen på att gå på NCS ciklidstämma.
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
                    Inget akvarium för tillfället...

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9579

                      #11
                      Ursprungligen postat av mantis777
                      Jag skulle lätt kunna se (utan att varit på en stämma innan ) att de här dagarna byggs ut och innefattar t ex auktioner, visningsakvarium etc etc, typ en "Akvariets dag" under 3 dagar i samarbete med akvarieaffärer, tillverkare mm.
                      Under de 9 Ciklidstämmor jag har varit på har trenden varit att det växt och blivit mer och större för varje år. Min personliga uppfattning är nog att man gärna får backa ett par steg istället för att försöka göra ännu mer. Schemat med aktiviteter brukar vara fullspäckat och tiden att "mingla" med alla besökare brukar bli för kort. Linköpings paroll för årets stämma har varit "Back to basics".
                      Här jag jag skrivit en artikel om senast det begav sig i Linköping:
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        #12
                        Ursprungligen postat av mantis777
                        Jag skulle lätt kunna se (utan att varit på en stämma innan ) att de här dagarna byggs ut och innefattar t ex auktioner, visningsakvarium etc etc, typ en "Akvariets dag" under 3 dagar i samarbete med akvarieaffärer, tillverkare mm. Då tror jag att det hade kommit väldigt mycket folk. Fast det blir kanske för stort att hålla i för NCS. (?)

                        Men jag är självklart väldigt sugen på att gå på NCS ciklidstämma.
                        Du är ju med i NCS och du kanske är beredd att ställa upp på din fritid att t.ex sätta upp några visningsakvarier på fredagen och sedan plocka ner dom på Söndag efter stämman? Hör av dig till mig isåfall!

                        Det är ju bara en halvtimmes resväg från Norrköping till Linköping. Du är välkommen till ditt första stämmobesök!
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • mantis777
                          Användare
                          • oktober 2008
                          • 204

                          #13
                          Ursprungligen postat av Micke
                          Under de 9 Ciklidstämmor jag har varit på har trenden varit att det växt och blivit mer och större för varje år. Min personliga uppfattning är nog att man gärna får backa ett par steg istället för att försöka göra ännu mer. Schemat med aktiviteter brukar vara fullspäckat och tiden att "mingla" med alla besökare brukar bli för kort. Linköpings paroll för årets stämma har varit "Back to basics".
                          Här jag jag skrivit en artikel om senast det begav sig i Linköping:
                          http://www.ciklider.se/artiklar/mp_cs2007.shtml
                          Jo, det låter klokt. Inte bra om allt runt omkring tar över för mycket. Men det är nog jag som inte förstått att det är en del grejjer som äger rum som t ex ett lotteri. Men jag läste precis att det bara är de första 50 anmälda som är med i det. Har jag förstått rätt?
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
                          Inget akvarium för tillfället...

                          Kommentar

                          • endymion

                            #14
                            Ursprungligen postat av mantis777
                            Jo, det låter klokt. Inte bra om allt runt omkring tar över för mycket. Men det är nog jag som inte förstått att det är en del grejjer som äger rum som t ex ett lotteri. Men jag läste precis att det bara är de första 50 anmälda som är med i det. Har jag förstått rätt?
                            De första 50 anmälda är med i ett extra lotteri, men sedan kommer det är vara mängder med lotter under helgen. På lördagskvällen brukar det så kallade dyringlotteriet vara, där en lott kostar lika mycket som nummret på lotten. Detta lotteri har extra fina och dyra priser oftast med flera priser som normalt sett kostar flera tusen.

                            Kommentar

                            • mantis777
                              Användare
                              • oktober 2008
                              • 204

                              #15
                              Ursprungligen postat av endymion
                              De första 50 anmälda är med i ett extra lotteri, men sedan kommer det är vara mängder med lotter under helgen. På lördagskvällen brukar det så kallade dyringlotteriet vara, där en lott kostar lika mycket som nummret på lotten. Detta lotteri har extra fina och dyra priser oftast med flera priser som normalt sett kostar flera tusen.
                              Ok, det låter ju schysst! (skriv gärna ut sån hör info i inbjudan) Jag kommer förmodlingen endast kunna var med under söndagen. Är det något sånt ordnat då också?
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
                              Inget akvarium för tillfället...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...