Foder till Malawi yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • klas

    Foder till Malawi yngel?

    Med vad ska man utfodra Malawi yngel?
    Ska man börja med Artemia eller kan man köra finfördelad räkmix direkt?
    Hur ofta ska de matas?


  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Bäst tillväxt får man om man böjar med artemia men det går bra med finfördelad räkmix också.

    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • december 2002
      • 1339

      #3
      Hej!

      Jag såg att det nu finns ett iaf för mig nytt foder till yngel: "Artemiaägg för direktutfodring, ej för kläckning. Mycket högt näringsvärde då ingen energi förbrukats till kläckning". Tänkte själv prova detta framöver till mina tropheus yngel.

      Hälsningar-Stefan L.





      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • Mm
        Användare
        • april 2002
        • 59

        #4
        Jag förstor inte riktigt på vilket sätt artemia är bättre i början. Är det enbart tillväxt hastigheten eller?

        Det som får mej att fundera är att jag fått bra tillväxt (både volymen och form) på ynglerna genom att jag utforat dom med antagligen pellets (hikari) och räkmix eller så med kominationen cyklops och räkmix.
        Dock så har jag aldrig testat ny kläckt artemia, ifall det är det som är på tal och inte cyklops.

        /Mikael

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Nykläckt artemia är ett mycket kaftfullt foder som är lätt att utfodra med. Ynglen älskar när födan rör sig. Matar man 3ggr dagligen med artemia har ynglen i princip ständigt tillgång till föda.
          I kombination med små täta vattenbyte ger detta optimal tillväxt. Efter någon vecka kan man börja variera kosten med andra foder.

          Mvh Michael Persson
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          Arbetssätt...