En undran!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wassago
    Användare
    • november 2009
    • 11

    En undran!

    Har ett 735 l. akvarium med måtten 150*70*70cm. I det har jag nu tre Skivtetror, div. malar och skall om en månad fylla på med fem Påfågelciklid yngel. Nu till min fråga, skulle det fungera att hålla ett par Crenicichla menezesi i detta karet tillsammans med de övriga fiskarna? Sen undrar jag åxå om någon har lite info om dom, storlek, levnadsbetingelse, pris mm.

    Väl mött//I
  • Wassago
    Användare
    • november 2009
    • 11

    #2
    Finns det verkligen ingen här som har erfarenher av Crenicichla menezesi???????

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Hej

      Jag har ingen erfarenhet av att hålla C. menezesi med påfåglar. Det går säkert säkert utmärkt under förutsättningen att storleksskilnaden inte är för stor. Det måste finnas gömställen där crenicichlahanen inte kommer åt honon annars kommer han ha ihjäl henne. Paret jag höll och odlade var relativt harmoniskt.

      Ps. Du får nog vänta lite längre än några timmar på svar och du bör skriva en bättre titel, t ex "Kan man hålla påfåglar med Crenicichla menezesi?"
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Wassago
        Användare
        • november 2009
        • 11

        #4
        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Hej

        Jag har ingen erfarenhet av att hålla C. menezesi med påfåglar. Det går säkert säkert utmärkt under förutsättningen att storleksskilnaden inte är för stor. Det måste finnas gömställen där crenicichlahanen inte kommer åt honon annars kommer han ha ihjäl henne. Paret jag höll och odlade var relativt harmoniskt.

        Ps. Du får nog vänta lite längre än några timmar på svar och du bör skriva en bättre titel, t ex "Kan man hålla påfåglar med Crenicichla menezesi?"
        Tack då vet jal lite mer!
        Var två dygn mellan mitt inlägg å "putten" visserligen!

        Hur stora blir dom? Och är dom svåra att få tag på?
        MVH//I

        Kommentar

        • Wassago
          Användare
          • november 2009
          • 11

          #5
          Ursprungligen postat av Wassago
          Tack då vet jal lite mer!
          Var två dygn mellan mitt inlägg å "putten" visserligen!

          Hur stora blir dom? Och är dom svåra att få tag på?
          MVH//I
          Jisses vad lite man kunde få hjälp med här! Lämnar detta forumet och kommer ej att rekommendera det för andra!

          Moderatorn kunde inte ens se att det gått två dagar mellan putten å sen nada!
          Tack å hej för mej!

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #6
            Tack o hej.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Decimus
              Användare
              • juni 2006
              • 961

              #7
              Ursprungligen postat av Wassago
              Jisses vad lite man kunde få hjälp med här! Lämnar detta forumet och kommer ej att rekommendera det för andra!

              Moderatorn kunde inte ens se att det gått två dagar mellan putten å sen nada!
              Tack å hej för mej!
              you do have a point... Synd att du inte fick bätte bemötande. Lyckatillpå andra ställen.

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                #8
                Decimus, jag tycker att han fick ett alldeles utmärkt bemötande av FI när han började att skriva här. Välkomnande, peppande och inspirerande.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • Decimus
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 961

                  #9
                  Kanske e möjligt,men just i denna tråden...

                  fö, svenssons svar var kanon bra.. så ingen får försig ngt

                  Kommentar

                  • Ove Planstedt
                    NCS Medlem
                    • maj 2006
                    • 1816

                    #10
                    Jag kan inte se något fel i denna tråden heller, C. menezesi är inte direkt någon dussinfisk som de allra flesta har erfarenhet av. Men om Wassago anser att han kan få bättre svar någon annanstans så tycker jag han kan söka sig dit.

                    Kommentar

                    • Wassago
                      Användare
                      • november 2009
                      • 11

                      #11
                      Se där ja... när man klagade lite vart det fart, visserligen inte på infon men för övrigt! Helt rätt för övrigt, F1 bemötande var toppen!!

                      Vad gäller Svensson kunde han inte skilja på några tim å två dagar, men för övrigt var han den enda som tydligen visste någonting om dessa ciklider! E dom verkligen så ovanliga och finns det verkligen så lite kunskap om dom???????????
                      Och Ove Planstedt, Hade det varit en vanlig dussinfisk hade jag knappast behövt vända mej hit! Då hade jag säkert kunnat det som behövde vetas om denna fisk!

                      Väl mött//I

                      Kommentar

                      Arbetssätt...