Sydamerika projekt 2010

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Sydamerika projekt 2010

    Fick mycket goda nyheter i veckan, jag och min svärfar har pratat lite om att bygga egna akvarier med en låda i rostfritt stål och glas enbart på framrutan.

    Verkar som att detta projektet blir av redan detta år, dock senare men det känns skönt att det är i rullning nu.

    Måtten på dessa kar kommer bli 200x75x60 alltså 900 Liter.

    Kommer bli så jäkla roligt att sätta igång detta akvarium senare i år, i eld och lågot drog jag ihop en snabb ritning på hur jag tänkt ha mitt innuti.

    Kommer enbart att ha detta akvarium sen och använda mitt co2 system m,m som jag har i ett mindre kar nu.


    Drar igång en tråd om det för efter erfarenheter av mitt tidigare projekt så är all hjälp och alla tips man kan få guld värd.

    Kommer bygga en liten bakgrund utav filtermadrass som kommer se ut som en jordvall mer än en bergsvägg som min nuvarande gör, amazonas!!!

    Kommer hålla mina orangehead däri, kanske kompletera med någon mer jordätare eller annan ciklid. samt mina scalarer. och lite annat smått och gott såklart.

    Det ultimata jordätar karet är på gång!!!
  • Anders i Askim
    NCS Medlem
    • februari 2008
    • 1032

    #2
    Härligt att få förverkliga något så stort och häftigt.

    Kul, kommer följa tråden med intresse.
    Mvh Anders
    Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av Anders i Askim
      Härligt att få förverkliga något så stort och häftigt.

      Kul, kommer följa tråden med intresse.
      Ja det kommer bli mycket kul, kommer väll iof "växa ur det" lika fort som man växte ur 720 Liter.

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        #4
        Varför gör du den inte högre kostar inte mycket mer, samt tar inte större plats i rummet
        o behöver du någon billig frontruta kan du höra av dig
        höjd 90cm då blir det 1350 liter samma bottenyta
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Varför gör du den inte högre kostar inte mycket mer, samt tar inte större plats i rummet
          o behöver du någon billig frontruta kan du höra av dig
          höjd 90cm då blir det 1350 liter samma bottenyta
          Hade gäran haft det lite högre också. Men det var något med plåten att vi slapp svetsa hela långsidan utan kunde bara bocka den och då fick vi 75 cm djup på karet. Finns kanske större plåtar, men inte hos han vi känner, och ju mindre svetsar destobättre...

          Kommentar

          Arbetssätt...