SA-Bilder - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • affealien
    Användare
    • januari 2012
    • 1157

    Flaggorna skadar ju inte någon direkt och de är värst på jaga sin egen art helt klart. Jordätarna bryr de sig knappt om men chokladcikliderna brukar de försöka jaga bort men de är inte jätte brydda.

    Mina choklader har inte kommit längre än till ägg ännu heller. Men någon gång kanske de lyckas, flaggor är samma där inte längre än till ägg i 2-3 dagar. De kanske tycker de ser goda ut när de börjar sprattla och äter dem?

    Skulle nog stoppa flaggorna i 720L annars kommer nog scalarerna få de svårt om flaggorna får för sig att leka. Men leker de inte så är de också super snälla och lugna fiskar.
    Mvh
    //Alf

    Kommentar

    • Ciklidtok
      Användare
      • september 2008
      • 506

      Ursprungligen postat av affealien
      Flaggorna skadar ju inte någon direkt och de är värst på jaga sin egen art helt klart. Jordätarna bryr de sig knappt om men chokladcikliderna brukar de försöka jaga bort men de är inte jätte brydda.

      Mina choklader har inte kommit längre än till ägg ännu heller. Men någon gång kanske de lyckas, flaggor är samma där inte längre än till ägg i 2-3 dagar. De kanske tycker de ser goda ut när de börjar sprattla och äter dem?

      Skulle nog stoppa flaggorna i 720L annars kommer nog scalarerna få de svårt om flaggorna får för sig att leka. Men leker de inte så är de också super snälla och lugna fiskar.
      då får det bli 720 litern efter ett tag. Man bör väl köpa ett gäng ungdjur, så de kan para ut själva, och då kanske de är lämpligast att ha med skalarena från början, för i 720 litern går det även centralare, och de är lite mer bitska än skalarena
      www.ciklidtok.weebly.com
      *720 liter
      *375 liter
      *300 liter
      *275 liter
      *112 liter

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        Med rengjorda rutor bestämde jag mig för att ta lite bilder även om min dator brunnit så lånar jag tjejens laptop och lägger upp 2 bilder på biffen, som han nu fått som namn.
        Har mätt honom genom glaset med måttband och han är ca 16-17cm så han har en del att växa fortfarande.

        Fick bara 2 bilder som var nått att ha men folk verkar ha fått upp ögonen för denna mysiga ciklid så jag bjuder på dessa 2 bilder även om de är ganska lika varandra.
        Bifogade filer
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          Ursprungligen postat av affealien
          Med rengjorda rutor bestämde jag mig för att ta lite bilder även om min dator brunnit så lånar jag tjejens laptop och lägger upp 2 bilder på biffen, som han nu fått som namn.
          Har mätt honom genom glaset med måttband och han är ca 16-17cm så han har en del att växa fortfarande.

          Fick bara 2 bilder som var nått att ha men folk verkar ha fått upp ögonen för denna mysiga ciklid så jag bjuder på dessa 2 bilder även om de är ganska lika varandra.
          Grymt snygga! Trist att de blir så stora bara.

          /Jocke

          Kommentar

          • liv
            NCS Medlem
            • februari 2005
            • 192

            Heia,noen bilder av H.psittacus.
            Bifogade filer
            jan

            Kommentar

            • affealien
              Användare
              • januari 2012
              • 1157

              Ursprungligen postat av liv
              Heia,noen bilder av H.psittacus.
              Fortfarande en drömfisk för mig!
              Du kan inte ta några bilder utan blix på dem eller är det för mörkt i akvariet för det?

              Håller sig dessa nära botten mycket eller lever de mer i den övre delen?
              Mvh
              //Alf

              Kommentar

              • affealien
                Användare
                • januari 2012
                • 1157

                Ursprungligen postat av Banderad
                Grymt snygga! Trist att de blir så stora bara.

                /Jocke
                Du kan ha ett gäng i ett 540 utan problem, väldigt lugna och har inte stora revir när de leker. Men har du tetror utan hög rygg så är det stor risk att de blir mat.
                Mvh
                //Alf

                Kommentar

                • liv
                  NCS Medlem
                  • februari 2005
                  • 192

                  Ursprungligen postat av affealien
                  Fortfarande en drömfisk för mig!
                  Du kan inte ta några bilder utan blix på dem eller är det för mörkt i akvariet för det?

                  Håller sig dessa nära botten mycket eller lever de mer i den övre delen?
                  Stort sett er de vel overalt i karet men er glad i og være på bunnen og undersøke.Nå har 2stk.gravd hver sin grop under noen røtter.Tror ikke på noen lek men ser ut som de vil ha revir der.Wayne Liebel (sjekk artikkelen på the ciklid room companion)
                  hadde disse fiskene i flere år får de lekte ,mine er vel ca.2 år,så det er vel for tidlig.Skal prøve og få tatt bilder uten blitz hvis det blir bra.
                  jan

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    Ursprungligen postat av affealien
                    Du kan ha ett gäng i ett 540 utan problem, väldigt lugna och har inte stora revir när de leker. Men har du tetror utan hög rygg så är det stor risk att de blir mat.
                    Jo, de är ju lugna. Kanske får bli en fundering till mitt framtida SA vardagsrumskar. Mina 540-liters i källaren är vigda till CA och Tanganyika

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • liv
                      NCS Medlem
                      • februari 2005
                      • 192

                      H.Psittacus

                      Ursprungligen postat av liv
                      Stort sett er de vel overalt i karet men er glad i og være på bunnen og undersøke.Nå har 2stk.gravd hver sin grop under noen røtter.Tror ikke på noen lek men ser ut som de vil ha revir der.Wayne Liebel (sjekk artikkelen på the ciklid room companion)
                      hadde disse fiskene i flere år får de lekte ,mine er vel ca.2 år,så det er vel for tidlig.Skal prøve og få tatt bilder uten blitz hvis det blir bra.
                      Et par har gravd under en rot i noen uker og har munnkamper.Spennende.....
                      Bifogade filer
                      jan

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Nu hamnade den rätt

                        fina bilder, tack för titten.

                        Jag är nyfiken på hur pass aggressiva dessa är. Jag har hört och läst att de är rätt tuffa, men hur tuffa? Om man jämför med ett hantelpar exempelvis?!
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • liv
                          NCS Medlem
                          • februari 2005
                          • 192

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Nu hamnade den rätt

                          fina bilder, tack för titten.

                          Jag är nyfiken på hur pass aggressiva dessa är. Jag har hört och läst att de är rätt tuffa, men hur tuffa? Om man jämför med ett hantelpar exempelvis?!
                          Tja,har lest det jeg også,men mine er nu forholdsvis rolige,men en stim av 20 fullvoksne congotetraer er tatt av dage ettersom psittacusene har vokst seg til.Det har bare skjedd på natten.Hva som skjer videre er ikke godt og si,får håpe de holder seg slik som de er nå...Har hatt hantler og vil mene att psittacusene er mere agressiv.
                          jan

                          Kommentar

                          • liv
                            NCS Medlem
                            • februari 2005
                            • 192

                            Tja ,stille her så da kommer det noen psittacuser...
                            Bifogade filer
                            jan

                            Kommentar

                            • liv
                              NCS Medlem
                              • februari 2005
                              • 192

                              C,saxatilis

                              Fikk endelig noen greie bilder av saxatilishannen.
                              Bifogade filer
                              jan

                              Kommentar

                              • salmberg
                                NCS Medlem
                                • oktober 2007
                                • 830

                                Riktigt fina ciklider liv. Vill se mer av dessa.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...