SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
-
Dessa är riktigt snygga, hur pass kaxiga är dom enligt dina erfarenheter? Kan man ha dom med jordätare såsom tapajos orange heads?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Tja, dem kan vara riktigt aggressiva mot varandra, andra firrar bråkar de inte så mycket med. Men de har lugnat sig sedan de fick flytta till ett 2,5m kar så jag skulle rekommendera minst ett 2m kar till dem. Hur Tapajos är vet jag inte men om dem kan försvara sig så kan det nog gå bra.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Blomkrukorna med svärdsplantorna har jag i av tre anledningar:
1. Jag inbillar mig att de gör skillnad vad det gäller just vattenkvalitet.
2. Det ser ganska trevligt ut.
3. Diskusarna har möjlighet att gömma sig lite bakom krukorna, detta tror jag bidrar till trygghet i karet.
Jag har inte riktigt bestämt mig om framtiden dock. Från början sa jag att när diskusarna hade växt till sig så skulle jag inreda med andra fiskar, sand, växter och övrig inredning. Ett tag funderade jag på att splittra gruppen och köra hälften i ett inrett kar. Men som sagt, jag funderar fortfarande....
/JockeKommentar
-
Jag har inte riktigt bestämt mig om framtiden dock. Från början sa jag att när diskusarna hade växt till sig så skulle jag inreda med andra fiskar, sand, växter och övrig inredning. Ett tag funderade jag på att splittra gruppen och köra hälften i ett inrett kar. Men som sagt, jag funderar fortfarande....
/Jocke
Bättre att köra hela den fungerande gruppen tillsammans så länge som bara möjligt tills du uppnått en tillfredställande storlek. Sen plockar du bara ut de stora och fina som du vill ha och kör dem i ett inrett kar. Att röra om i en grupp som funkar är inte att rekomendera.Mvh AlexKommentar
-
Don`t do it.
Bättre att köra hela den fungerande gruppen tillsammans så länge som bara möjligt tills du uppnått en tillfredställande storlek. Sen plockar du bara ut de stora och fina som du vill ha och kör dem i ett inrett kar. Att röra om i en grupp som funkar är inte att rekomendera.
Nä, du har säkert rätt. Jag kör nog BB-kar och hela gruppen tills de börjar para ut tror jag.
/JockeKommentar
-
Kommentar