Jag har haft severum två gånger men inte har jag då sett detta. Vad sager ni?
SA-Bilder - del 2
Kollaps
X
-
-
Det var en mäktig bild. Man tänker liksom inte på dem som munruvare. Är det som regel eller undantag de ruvar?Kommentar
-
De brukar flitigt ta in yngel i munnen för att flytta dem till olika platser i akvariet, men de är vanligtvis inte munruvare. Det finns en art som ska vara munruvare; Heros sp AtabapoKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Den riktiga Heros Severum från rio Orinocco med bifloder ska vara fördröjd munruvare och det är den som är på bilden. Den är mycket ovanlig i Sverige men jag har sett den till försäljning på Daska siter.
mvh
olofKommentar
-
-
Snygga flaggor och vinkeltetrorna lyser igenom ordentligt här.
Har du 2 flaggciklidpar eller är det ett av paren som håller undan 1 annan?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Två par, varav de ena har rom på en pumpskalle långt upp till vänster i karet, därav utfallen.Kommentar
-
Aha, milda men bestämda. Kul när revirstriderna inte blir tuffare än så.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det här var den snälla varianten, ibland blir det "munbrottning" så det nästan går svallvågor i karet.Kommentar
-
Ok. Jag hade ett tag 2 par hantlar men det var 1-2 gånger på ett år som det gick så långt som munbrottning.
Det värsta jag såg (eller upptäckte efteråt) var när båda paren lekte och fick frisimmande samtidigt. Och ena paret med äldre hona blev av med alla sina yngel en dag för att röva bort det andra parets yngel en dag senare. Då hade hannen i yngre paret några rejäla skador efter den fighten. Skumt, men jag är helt säker på att ynglen stals. Det paret var lika nöjda igen, men slarvade bort sina yngel på några dagar efter det.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
Jag la in dessa bilder i en annan tråd för en stund sedan, men lägger in dem här också (nu när jag äntligen har lånat svärfars kamera och tagit lite bilder).
Aequidens metae
/JockeKommentar
-
Sa
Fyller på med lite SA-bilder.
Krobia Xingu
Geophagus Proximus
Uaru fernandezyepezi
/UffeKommentar
-
Ser man på! Kul att du postar. Riktigt fin Krobia och det ska bli riktigt intressant att följa pandauarun.
G.Proximus var riktigt vacker med.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar