SA-Bilder - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Riktigt fina scalarer Zenon bara att gratulera! Bör vara lättsålda ..
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      En bild på min hantelhanne. Jag gillar dessa fiskar. Riktigt snygga.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        Småpåffar - sista akten

        Så då blev de frisimmande och när honan gick upp lite högre i karet följde svärmen med och - ja, det blev lite ohållbart...och ganska snabbt var alla borta.
        Men strax innan såg det ut så här:




        //Kaj
        Senast redigerad av Kajjjan; 23 oktober 2010, 22:04.

        Kommentar

        • salmberg
          NCS Medlem
          • oktober 2007
          • 830

          Ursprungligen postat av Kajjjan
          Så då blev de frisimmande och när honan gick upp lite högre i karet följde svärmen med och - ja, det blev lite ohållbart...och ganska snabbt var alla borta.
          Men strax innan såg det ut så här:




          //Kaj
          Trevlig film Kaj. Ditt påfågelpar är kusligt likt de par jag hadde. Jag sålde paret jag hadde till Jägerzoo för två år sen. Har för mig de gick vidare till en kille i Vellinge men är osäker.. Hur länge har du haft dom?

          Kommentar

          • Kajjjan
            NCS Medlem
            • juni 2008
            • 1882

            Ursprungligen postat av salmberg
            Trevlig film Kaj. Ditt påfågelpar är kusligt likt de par jag hadde. Jag sålde paret jag hadde till Jägerzoo för två år sen. Har för mig de gick vidare till en kille i Vellinge men är osäker.. Hur länge har du haft dom?
            Du sålde inte dem till Lasse i Sandby? Jag köpte dem därifrån för ca 1 år sedan. Kan ju mycket väl vara dina två. Hur länge hade du haft dem?

            //Kaj

            Kommentar

            • salmberg
              NCS Medlem
              • oktober 2007
              • 830

              Ursprungligen postat av Kajjjan
              Du sålde inte dem till Lasse i Sandby? Jag köpte dem därifrån för ca 1 år sedan. Kan ju mycket väl vara dina två. Hur länge hade du haft dem?

              //Kaj
              Jag sålde dom till jäerzoo. Möjligt att någon haft paret ett tag och sen sålt de till Sandby. Men det är omöjligt att veta. Hadde paret i 7-8år och dom var i toppform.

              Kommentar

              • Kajjjan
                NCS Medlem
                • juni 2008
                • 1882

                Ursprungligen postat av salmberg
                Jag sålde dom till jäerzoo. Möjligt att någon haft paret ett tag och sen sålt de till Sandby. Men det är omöjligt att veta. Hadde paret i 7-8år och dom var i toppform.
                Jag ska fråga Lasse i Sandby om han kommer ihåg vem han fått dem av.

                //Kaj

                Kommentar

                • jemtlänningen
                  Användare
                  • maj 2009
                  • 113

                  Ursprungligen postat av DRE
                  En bild på min hantelhanne. Jag gillar dessa fiskar. Riktigt snygga.
                  Snygg!!

                  Kommentar

                  • Knocko
                    Användare
                    • februari 2010
                    • 115

                    Ursprungligen postat av Banderad
                    Tog ett par bilder på diskusarna nu på morgonen.

                    /Jocke
                    Fan vilken cool bild! Ser ut som dom flyger i luften vid fönsterbrädan i nåt rum tack vare krukorna och det otroligt klara vattnet...

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      Ursprungligen postat av Knocko
                      Fan vilken cool bild! Ser ut som dom flyger i luften vid fönsterbrädan i nåt rum tack vare krukorna och det otroligt klara vattnet...
                      Det tackar jag så mycket för.

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Ursprungligen postat av jemtlänningen
                        Snygg!!
                        jo han tackar , jag hoppas på att få till en bra bild någon gång som verkligen visar dem när de är som vackrast. Fjällen på red shoulder hantlarna jag har har ett otroligt djup och ser nästan ut som ett hologram ibland.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Pabbe
                          NCS Medlem
                          • september 2006
                          • 1805

                          Ursprungligen postat av DRE
                          En bild på min hantelhanne. Jag gillar dessa fiskar. Riktigt snygga.
                          Mycket fin! Ögat...ser ut som på en papegoja med den fina färgen.

                          Kommentar

                          • jemtlänningen
                            Användare
                            • maj 2009
                            • 113

                            Ursprungligen postat av DRE
                            jo han tackar , jag hoppas på att få till en bra bild någon gång som verkligen visar dem när de är som vackrast. Fjällen på red shoulder hantlarna jag har har ett otroligt djup och ser nästan ut som ett hologram ibland.
                            När man ser den hanteln blir man sugen och skaffa några såna. Kan man ha dom tillsammans med dvärgciklider och discus.Med typ apistogramma arter.

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Min uppfattning är att hantlar är väldigt milda men samtidigt klarar de av tuffa klimat. Jag vet de som har hantlar med dvärgciklider och jag tror säkert det går om utrymmet inredningen tillåter det. Discus, tja varför inte på samma grunder som med dvärgciklider.

                              Jag har hantlar med Geophagus och där är "orange headsen" de tuffaste/aktivaste.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • jemtlänningen
                                Användare
                                • maj 2009
                                • 113

                                Ursprungligen postat av DRE
                                Min uppfattning är att hantlar är väldigt milda men samtidigt klarar de av tuffa klimat. Jag vet de som har hantlar med dvärgciklider och jag tror säkert det går om utrymmet inredningen tillåter det. Discus, tja varför inte på samma grunder som med dvärgciklider.

                                Jag har hantlar med Geophagus och där är "orange headsen" de tuffaste/aktivaste.
                                Tjena akvariet har måtten 210*65*45 614 liters med hemmagjord bakgrund. det kommer bilder så fort jag är klar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...