Mått på Eheim 2080 inklusive slanagar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • weeelin
    Användare
    • maj 2004
    • 105

    Mått på Eheim 2080 inklusive slanagar?

    Någon som vet om 2080 får plats i juwels Rio 400 bänk? Enligt Ehem är filtret 56cm högt. Finns några centimter till att ta av i bänken men vet inte om filtret går in med slangarna färdigkopplade.
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    #2
    Ursprungligen postat av weeelin
    Någon som vet om 2080 får plats i juwels Rio 400 bänk? Enligt Ehem är filtret 56cm högt. Finns några centimter till att ta av i bänken men vet inte om filtret går in med slangarna färdigkopplade.
    Räkna med 65 cm med slangar. Kanske62- 63 om slangarna pressas ner. Men det är ju inte så bra.

    Kommentar

    • KuRtaN
      Användare
      • februari 2008
      • 778

      #3
      Kan du inte skippa hyllplanet i ena skåpet då? Dom bär väl ingen vikt i den möbeln om jag inte minns fel..
      Over and out // Mathias

      Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

      Kommentar

      • weeelin
        Användare
        • maj 2004
        • 105

        #4
        jo det har jag redan gjort. jag har två tetra-tec 1200 redan och de får lätt plats, behövs kanske egentligen inte men jag skulle vilja ha ett större filter. Man är ju prylnörd....

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #5
          Mitt

          Ursprungligen postat av weeelin
          jo det har jag redan gjort. jag har två tetra-tec 1200 redan och de får lätt plats, behövs kanske egentligen inte men jag skulle vilja ha ett större filter. Man är ju prylnörd....
          TetraTec EX1200 har börjat tjuvlufta igen Vilket jadra skit filter.......Bänken är väll ca 70cm hög utvändigt. Går ju bort en del där på materialtjocklek osv, min bänk är ca 67cm invändigt.

          Jag undrar om ett Fluval FX5 får plats i rio 400 bänkens skåp?

          Kommentar

          • weeelin
            Användare
            • maj 2004
            • 105

            #6
            har inte haft några problem egentligen med mina två filter föutom att det ena väsnas mycket mer än det andra som nästan är helt tyst... skumt. Har fundrerat på fx5 också men ska ju väsnas en del vad man har läst här på forumet.

            Kommentar

            • JohnnyE
              Användare
              • januari 2009
              • 24

              #7
              Ursprungligen postat av weeelin
              Någon som vet om 2080 får plats i juwels Rio 400 bänk? Enligt Ehem är filtret 56cm högt. Finns några centimter till att ta av i bänken men vet inte om filtret går in med slangarna färdigkopplade.
              Hej

              Har ett 2080
              Adapter handsken är vinklad svagt bakåt för slangarna så några centimeter till behövs för att inte stuka till slangen.59 cm borde funka fint om du kan
              behålla den bågen i skåpet utan att öka vinkeln på slangen ytterligare.

              //Johnny

              Kommentar

              Arbetssätt...