320L med E2215 F404...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    320L med E2215 F404...

    Hello! Jag har nu gjort slag i saken och köpt en fluval 404 till mitt 320 Liters. Har sedan tidigare en Eheim 2215 och ett pumphuvud 1000L/tim. Min fundering är nu; kan det bli FÖR mycket "drag" i ett malawi akvarium och ligger jag då isåfall i riskzonen med mina 2900l/tim...? Som jag har förstått det så är det inte i första hand utrymmet utan vattenkvaliten som sätter gränsen för hur mycket fisk man kan ha.
    Mvh/Marcus

    960L Malawi
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    citat:
    Hello! Jag har nu gjort slag i saken och köpt en fluval 404 till mitt 320 Liters. Har sedan tidigare en Eheim 2215 och ett pumphuvud 1000L/tim. Min fundering är nu; kan det bli FÖR mycket "drag" i ett malawi akvarium och ligger jag då isåfall i riskzonen med mina 2900l/tim...?
    Du kommer att märka att det inte är några problem. 9x omsättning/timme är inte så där väldans mycket.

    citat: Som jag har förstått det så är det inte i första hand utrymmet utan vattenkvaliten som sätter gränsen för hur mycket fisk man kan ha.
    Jaaaa... Jo, visst, men jag tror inte du kan ha mycket mer fisk bara genom att öka strömmen. Du eliminerar risken för syrebrist, men övriga ämnen som påverkar vattenkvaliteten påverkas inte lika mycket.



    Kommentar

    Arbetssätt...