Fototävling 2010 förslag och kommentarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • February 2007
    • 697

    #16
    Håller med om att det är mycket troffar. Men när man har tittat på ett troffekar, så förstår man ju hur fruktansvärt svårt det måste vara att få ett bra foto på en troffe. Det är mycket rörigare än tex ett par discus. Därför (tror jag) att dom duktiga fotograferna väljer att fota troffar. För utmaningen och för att andra kanske förstår att det är snäppet svårare att fota dom... Men visst, jag är för en troffefri månadstävling.

    Kommentar

    • endymion

      #17
      Jag ska se till att det kommer upp på förstasidan varje månad det lovar jag. Trots minskad röstning och inskickning av bilder är det trots detta fototävlingen som gör att vi kan ha så mycket bilder i artregistret och i Ciklidbladet. Att troffebilderna alltid kommer högt skulle jag vilja påstå har att göra med att troffefolket favoriserar dessa bilder och är flitiga röstare så se till att få in andra bilder och rösta mer även ni som inte gillar troffebilder så kan tävlingen nog bli "bredare" igen.

      Kommentar

      • endymion

        #18
        Jag har just nu problem med ett inskickat bidrag och kan därför inte få igång Fototävlingen för 2010. Väntar på hjälp, förhoppningsvis blir jag mer och mer utbildad vilket gör att vi ska kunna slippa förseningarna som har varit på sista tiden.

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

          #19
          Om ni inte kan lägga upp bilderna som dom ser ut när dom blir inskickade så lägg inte in dom alls! Jag vill att ni tar bort min bild för så ser den inte ut

          Alternativt att ni lägger in den igen så som den skall vara!


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • endymion

            #20
            Ursprungligen postat av Mattias777
            Om ni inte kan lägga upp bilderna som dom ser ut när dom blir inskickade så lägg inte in dom alls! Jag vill att ni tar bort min bild för så ser den inte ut

            Alternativt att ni lägger in den igen så som den skall vara!
            Är det mellanbilden som ser konstigt ut eller vad? Det är något skumt med ett par av mellanbilderna dessa visas hos mig som stor bild fast de inte ska vara det.

            /ALbin

            Kommentar

            • endymion

              #21
              Ursprungligen postat av endymion
              Är det mellanbilden som ser konstigt ut eller vad? Det är något skumt med ett par av mellanbilderna dessa visas hos mig som stor bild fast de inte ska vara det.

              /ALbin
              Hittade det felet nu, vilket i så fall resulterar att det är exakt samma bild som las upp men webläsaren kan göra avrundningar i hur bilden visas(vilket inte blir lika snyggt som om man gör det i ett bildbehandlingsprogram).

              Kommentar

              • Mattias777
                Användare
                • November 2006
                • 1493

                #22
                Ursprungligen postat av endymion
                Hittade det felet nu, vilket i så fall resulterar att det är exakt samma bild som las upp men webläsaren kan göra avrundningar i hur bilden visas(vilket inte blir lika snyggt som om man gör det i ett bildbehandlingsprogram).
                Tack! Nu blev den som den skall vara


                http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                Kommentar

                • HenrikV
                  Användare
                  • February 2007
                  • 697

                  #23
                  Ursprungligen postat av endymion
                  Att troffebilderna alltid kommer högt skulle jag vilja påstå har att göra med att troffefolket favoriserar dessa bilder och är flitiga röstare så se till att få in andra bilder och rösta mer även ni som inte gillar troffebilder så kan tävlingen nog bli "bredare" igen.
                  Jag brukar lägga hög poäng på ett objekt som är svårfotat. (troffar är svåra) Måste erkänna att jag även lägger högt på en art jag gillar trots att det kanske inte är det duktigaste fotot. Och ibland lägger jag höga poäng på ett foto som helt enklelt bara tilltalar mig. (udda situation ex.) Det sistnämnda kanske borde vara korrekt poängsättning...

                  Kommentar

                  • mantis777
                    Användare
                    • October 2008
                    • 204

                    #24
                    Ursprungligen postat av endymion
                    Jag ska se till att det kommer upp på förstasidan varje månad det lovar jag. Trots minskad röstning och inskickning av bilder är det trots detta fototävlingen som gör att vi kan ha så mycket bilder i artregistret och i Ciklidbladet. Att troffebilderna alltid kommer högt skulle jag vilja påstå har att göra med att troffefolket favoriserar dessa bilder och är flitiga röstare så se till att få in andra bilder och rösta mer även ni som inte gillar troffebilder så kan tävlingen nog bli "bredare" igen.
                    Gör som jag säger så kommer det vara fler som röstar och även att troffefolket röstar mer spelar ingen roll då.
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
                    Inget akvarium för tillfället...

                    Kommentar

                    • endymion

                      #25
                      Ursprungligen postat av mantis777
                      Gör som jag säger så kommer det vara fler som röstar och även att troffefolket röstar mer spelar ingen roll då.
                      Av de fototävlingar jag sett på andra hemsidor skulle jag vilja påstå att denna är lättast att rösta i.

                      Kommentar

                      • Robbe
                        Användare
                        • February 2003
                        • 527

                        #26
                        Ursprungligen postat av HenrikV
                        Jag brukar lägga hög poäng på ett objekt som är svårfotat. (troffar är svåra) Måste erkänna att jag även lägger högt på en art jag gillar trots att det kanske inte är det duktigaste fotot. Och ibland lägger jag höga poäng på ett foto som helt enklelt bara tilltalar mig. (udda situation ex.) Det sistnämnda kanske borde vara korrekt poängsättning...
                        Tycker att du ska rösta på bästa fotot för det är väl det som tävlingen går ut på ändå, sen kvittar väl det om det är på en Discus eller en troffe.

                        Kommentar

                        • Robbe
                          Användare
                          • February 2003
                          • 527

                          #27
                          Tycker att Albin och co gör ett bra jobb med tävlingen men det är alldeles för få som tävlar. Inte så djävla lätt att göra en intressant tävling av 5 bidrag.
                          Så ni alla gnällrövar med alla synpunkter på vad som ska ändras, in med bidrag istället för att gnälla, leta fel i texter eller hata troffar

                          Kommentar

                          • Johan F
                            Användare
                            • March 2006
                            • 2439

                            #28
                            Ursprungligen postat av Robbe
                            Tycker att Albin och co gör ett bra jobb med tävlingen men det är alldeles för få som tävlar. Inte så djävla lätt att göra en intressant tävling av 5 bidrag.
                            Så ni alla gnällrövar med alla synpunkter på vad som ska ändras, in med bidrag istället för att gnälla, leta fel i texter eller hata troffar
                            Jag håller med till 100 procent. Jag har bidragit till tävlingen med tre foton (troffar) under det sista två åren och alla dessa tre bilder har ni röstat på så att de har tagit första platsen i den aktuella månaden, jag vet inte om man skall vara stolt och glad eller ledsen.

                            När det gäller mitt intresse för fotografering av akvariefisk så sträcker det sig till att ta kort på mina akvarier och fiskar, på sin höjd så tar jag med mig kameran när jag är hos någon akvarievän. För ett par år sedan fotograferade jag endast Malawi då detta var mitt intresse.

                            Om ni vill att jag skall fortsätta bidra till fototävlingen så kommer ni få se troffar och inget annat för det är just detta som är mitt intresse, det kan ju så klart ändra sig i framtiden.

                            Fotohälsningar

                            Johan
                            Senast redigerad av Johan F; 06 January 2010, 14:55.
                            3000 liter med Tropheus
                            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                            Tropheus sp. black Ikola
                            Tropheus sp. black Caramba
                            Tropheus red bishop Caramba
                            Tropheus Moorii Kambwimba
                            Tropheus Moorii Kapampa
                            Tropheus Duboisi Maswa

                            Kommentar

                            • Mikael W
                              NCS Medlem
                              • August 2002
                              • 8598

                              #29
                              Ursprungligen postat av Robbe
                              Tycker att du ska rösta på bästa fotot för det är väl det som tävlingen går ut på ändå, sen kvittar väl det om det är på en Discus eller en troffe.
                              Just det! Det kan vara svårt att styra sig, men det är ju fotot man ska bedöma i fototävlingen. Det är inte en gallup om vilken art man gillar mest.
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

                              Kommentar

                              • Göran Å
                                Användare
                                • December 2005
                                • 1295

                                #30
                                Ursprungligen postat av Göran Å
                                Något som vore bra för hela fototävlingen vore att pressentera varje månads vinnarbild på första sidan av ciklid.org

                                Detta tror jag ökar intresset då man blir påmind oftare.... Samtidigt som det är trevligt för den vinnande fotografen att få presentera sin bild under en månad. Mvh Göran

                                Kul att ens tips om förändring gick igenom så snabbt.

                                Nu när månadsvinnaren presenteras på startsidan av forumet.

                                Bra arbetat endymion (Albin) mm.


                                Mvh Göran
                                http://www.skovdeaf.se/
                                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                                http://www.skovdefagelklubb.se/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...