Banderads CA-kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #31
    Ursprungligen postat av Banderad
    Sådär, nu har jag utökat CA-beståndet rejält. Idag köpte jag följande arter i Södra Sandby:

    Amatitlania siquia- 2+2, snygga.

    Herichthys cyanoguttatus- Det fanns bara tre fiskar kvar, varav en var gratis och följde med på köpet (lite tilltuffsad). Var rejält sugen på arten, därför fick det bli de tre.

    Herotilapia multispinosa "orange eye"- 4 fiskar. Lasse plockade även här ut jämn könsfördelning enligt han själv.

    Parachromis loisellei- 2st, Lasse var ganska säker på att det var en hona och en hanne. Får väl komplettera annars.


    Planen är att låta dessa växa till sig lite i ett 540-liters. Alla är ungfiskar. Bredvid står ett för tillfället tomt lika stort kar och väntar på att någon art inte kommer till sin rätta (kommer även att köpa kanske två arter till). Är fullt medveten om att ett 540-liters kommer att bli för trångt när de växer till sig lite.

    Äntligen börjar man gå ner sig lite i CA-träsket

    /Jocke
    hmm, du var inte där samtidigt som vi (jag, Micke jarl, salmberg)
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #32
      Det kanske jag var. Det var några som såg bekanta ut. Lägg till skägg på min avatarbild så har du mig i nuvarande skick

      /Jocke

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        #33
        Riktigt trevliga fiskar du tick tag på. Fram med kamran nu

        Kommentar

        • Engelholm Audio
          Användare
          • augusti 2009
          • 366

          #34
          Ursprungligen postat av Banderad
          Sådär, nu har jag utökat CA-beståndet rejält. Idag köpte jag följande arter i Södra Sandby:

          Amatitlania siquia- 2+2, snygga.

          Herichthys cyanoguttatus- Det fanns bara tre fiskar kvar, varav en var gratis och följde med på köpet (lite tilltuffsad). Var rejält sugen på arten, därför fick det bli de tre.

          Herotilapia multispinosa "orange eye"- 4 fiskar. Lasse plockade även här ut jämn könsfördelning enligt han själv.

          Parachromis loisellei- 2st, Lasse var ganska säker på att det var en hona och en hanne. Får väl komplettera annars.


          Planen är att låta dessa växa till sig lite i ett 540-liters. Alla är ungfiskar. Bredvid står ett för tillfället tomt lika stort kar och väntar på att någon art inte kommer till sin rätta (kommer även att köpa kanske två arter till). Är fullt medveten om att ett 540-liters kommer att bli för trångt när de växer till sig lite.

          Äntligen börjar man gå ner sig lite i CA-träsket

          /Jocke
          Låter som ett fotoläge!
          Vänliga hälsningar, Pär!
          CAF: http://www.akvariekarlskrona.se/
          Hifi: http://www.engelholmaudio.com/

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #35
            Ursprungligen postat av Banderad
            Det kanske jag var. Det var några som såg bekanta ut. Lägg till skägg på min avatarbild så har du mig i nuvarande skick

            /Jocke
            Det missade jag helt kan jag säga....
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #36
              Du vet ju var jag bor Pär... Jag ska försöka ta några OK bilder någon dag. Just nu visar sig inte fiskarna från sin bästa sida (några timmar efter ikoppning). När Pär (Engleholm Audio) kommer hit kan han med alla säkerhet ta några bilder med betydligt bättre kvalitet än de jag tar. Siquian hade dock börjat undersöka karet rejält när jag var nere för en stund sedan.

              /Jocke

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                #37
                Ursprungligen postat av Banderad
                Förresten, du hade rätt om loisellei Peter....

                /Jocke
                fast jag menade att du kunde befriat mig från några lekpar
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 3111

                  #38
                  Ursprungligen postat av Banderad
                  Sådär, nu har jag utökat CA-beståndet rejält. Idag köpte jag följande arter i Södra Sandby:

                  Amatitlania siquia- 2+2, snygga.

                  Herichthys cyanoguttatus- Det fanns bara tre fiskar kvar, varav en var gratis och följde med på köpet (lite tilltuffsad). Var rejält sugen på arten, därför fick det bli de tre.

                  Herotilapia multispinosa "orange eye"- 4 fiskar. Lasse plockade även här ut jämn könsfördelning enligt han själv.

                  Parachromis loisellei- 2st, Lasse var ganska säker på att det var en hona och en hanne. Får väl komplettera annars.


                  Planen är att låta dessa växa till sig lite i ett 540-liters. Alla är ungfiskar. Bredvid står ett för tillfället tomt lika stort kar och väntar på att någon art inte kommer till sin rätta (kommer även att köpa kanske två arter till). Är fullt medveten om att ett 540-liters kommer att bli för trångt när de växer till sig lite.

                  Äntligen börjar man gå ner sig lite i CA-träsket

                  /Jocke

                  har en svag känsla av att jag vet ursprunget på alla de där fiskarna
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    #39
                    Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    fast jag menade att du kunde befriat mig från några lekpar
                    Jo, jag förstod det. Hade dock inte fått rum så mycket annat i karet då.... Har du så många lekpar av dem?

                    Jo, de lär väl komma från Kalmar antar jag. Siquian frågade jag faktiskt, och de hade han från två olika håll. Det var dock dina gamla som var finast.

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      #40
                      Förresten, fiskarna är grymt skygga även efter idag. Funderar lite på att köpa några svärdbärare och slänga i, alternativt dela på den gruppen jag har här hemma (av svärdbärare alltså). Det fungerade onekligen på eliottin för något år sedan...

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • jinnarparen
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 2670

                        #41
                        Ursprungligen postat av Banderad
                        Det kanske jag var. Det var några som såg bekanta ut. Lägg till skägg på min avatarbild så har du mig i nuvarande skick

                        /Jocke

                        Vi var där mellan 13-14
                        Åter till CA

                        Det är där jag hör hemma

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 3479

                          #42
                          Ursprungligen postat av jinnarparen
                          Vi var där mellan 13-14
                          Kommer inte riktigt ihåg om vi hade hunnit dit då ännu. Kom nog vid två-tiden någonting. Köpte ni något kul? Jag är i Malmö mellan varven (tjejens bror bor där). Vi kanske skulle ta och dra ihop någon improviserad CA-träff syd någon gång.

                          /Jocke

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 3479

                            #43
                            Fiskarna är fortfarande i panik när man närmar sig karet trots svärdbärare som sällskap. Tror ni det behövs ytterligare gömställen (tycker de har en hel del)? Eller är det bara att vänta ut dem. Slängde ner tre svärdbärare, kanske är för några för att få den lugnande effekten... Vad tror ni?

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              #44
                              Ursprungligen postat av Banderad
                              Jo, jag förstod det. Hade dock inte fått rum så mycket annat i karet då.... Har du så många lekpar av dem?

                              Jo, de lär väl komma från Kalmar antar jag. Siquian frågade jag faktiskt, och de hade han från två olika håll. Det var dock dina gamla som var finast.

                              /Jocke
                              Japp finns nog minst 10par, som växt till sig, tror jag ska köra 4-5par i ett 450 när jag byggt färdigt bara för att se hur de fungerar när man kör flera par i samma kar, ska tydligen bli andra beteenden då.....
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              • cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 3111

                                #45
                                Ursprungligen postat av Banderad
                                Fiskarna är fortfarande i panik när man närmar sig karet trots svärdbärare som sällskap. Tror ni det behövs ytterligare gömställen (tycker de har en hel del)? Eller är det bara att vänta ut dem. Slängde ner tre svärdbärare, kanske är för några för att få den lugnande effekten... Vad tror ni?

                                /Jocke
                                du får nog vänta ut dem, de kom väl från ganska små kar och trångt med fisk i sandby till ditt helt tomma 540 så de är väl lite stressade över det släng i nån annan fisk som inte är skygg annars så kommer de nog fram
                                Mvh
                                Peter

                                don´t drink water-fish ..... in it!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...