invägning av akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas_alden
    Användare
    • februari 2006
    • 73

    invägning av akvarie

    hej..jag har precis flyttat till hus och ska starta upp mitt 500L kar..det har stått på en aluställning i min lgh tidigare och då brydde jag mig inte om att se till så de va jämnt..lite dumt kanske..men nu vill jag iaf vara noga..kostar ju en del om de spricker

    mitt problem är att jag inte får det jämnt..det diffar på några millimeter i varje hörn..och när jag använder vattenpasset e det så gott som jämnt i hörnen därfram men det ser ut som att akvriet skulle gå lite i båge med mitten sänkt baktill om man ser till vattenpasset vill säga..jag är lite fundersam på hur det går ihop och hur ni tycker jag ska lösa det på bästa sätt???

    mycket tacksam för svar!!
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    #2
    Ring prata med Arnold vet ja han bor ju krokarna dessutom han vet han har hjälpt mig några gånger nu...
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Donkiwin
      Användare
      • november 2008
      • 95

      #3
      Utan att utse mig själv till expert på ämnet så brukar det gå lättare att "väga in" karet med lite vatten i. Med lite vatten menar jag ca 10 cm på botten. Detta för att få lite "tyngd" på det hela.
      Funkar nog bäst på mindre kar där inte egenvikten är så hög.

      Kommentar

      • sleepy
        Användare
        • augusti 2004
        • 294

        #4
        Desto mer tid du lägger på att göra de rakt, destu mindre tid slösar du bort på att oroa dig om ett
        Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
        http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

        Kommentar

        Arbetssätt...