Hur mycket klarar aluminiumställningar ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Erik Österlund
    svarade
    Åh fy f*n!!

Nu undrar man ju varför man själv kan nojja ibland. Håller det där så kan det nog bli jordbävning utan att mina burkar går sönder

Skulle inte kunna sova en sekund om jag hade den där lösningen hemma...

Lämna en kommentar:

• Tulle89
    svarade
    Det är bara väldigt kyligt gjort

Tänk om de kommer för mycket grus på ena sidan. Enligt fysikens alla regler borde det tippa då? Gäller alltså att inte ha fiskar som flyttar grus i det karet!

Lämna en kommentar:

• sharon
    Gäst svarade
    Bara att titta på bilden ryser jag i hela kroppen. Möbeln passar väl inte riktigt till akvariet. Fattar man inte att man inte kan ha akvariet så

Lämna en kommentar:

• jarinen
    svarade
    Ursprungligen postat av Barracudan
    Ohh, blev kallsvettig på en sekund. Undrar vad som händer med det karet om man köper det o riggar enligt konstens regler. Spänningar kanske tar knäcken på karet.

Mvh Jari

Lämna en kommentar:

• Barracudan
    svarade

Lämna en kommentar:

• Barracudan
    svarade
    De e lungt, oroa er intehttp://www.blocket.se/stockholm/Komplett_375_liters_akvarium_30432877.htm?ca=11&w=3

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av Anders O
    aluminium med 2mm tjocklek och knutar med stålkärna och 8 ben fungerar har kört det till 2st 600 liters fyllda med sten, iof hade jag dem i källaren med golvbrunn med det höll.
    Det bästa är nog ändå svetsad stål ställning.
    Var dom ovanpå varann ?

Lämna en kommentar:

• Anders O
    svarade
    aluminium med 2mm tjocklek och knutar med stålkärna och 8 ben fungerar har kört det till 2st 600 liters fyllda med sten, iof hade jag dem i källaren med golvbrunn med det höll.
    Det bästa är nog ändå svetsad stål ställning.

Lämna en kommentar:

• Helenai
    svarade
    Härligt. Svetsat stål känns STABILT.

Jag får fortsätta drömma, har inget alls igång nu.

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Planering av karen är klart sedan länge Tror jag hittat en som kan svetsa upp stål stälningar till mig får besked om nån dag. Tyvär ska han på semester först men det får jag leva med.

Lämna en kommentar:

• Helenai
    svarade
    Om det går trögt att bygga en snygg akvarieställning själv... övertyga ngn händig polare att göra det praktiska och ägna tid åt att planera akvariernas innehåll / kringutrustning istället. Kan vara mkt roligare, t o m mer konstruktivt.

Och för att glädja damen i ditt liv... hitta på något inom ett område hon är intresserad av och lägg lite tid på det. Mysig kväll på stan behöver inte vara fel det heller.

Lycka till med både hobby och fru!

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Jag har byggt en ställning till mitt 720 och 600 l.
    Än så länge är det inga problem, tror att den har stått där i 2 år nu.
    Jag använde mig av 145*45 regel.

Vi får väl se till att ha en CA-träff i Genarp så kan du se hur den ser ut.
    Låter bra både med bygget och CA-träffen. Kan inte bestäma mig om jag ska ha pallställ eller bygga själv. Tänkte börja bygga själv till 300l karen och se hur det går.

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Kan jag bara få frugan att tycka det är ok med pallställ i hemet så är det helt klart ett alternativ. Inte ens jag kan misslyckas med montera dom. Hennes komentar nu innan hon skulle till jobbet var. Sen när bryr du dig om vad jag tycker så jag anter att det var ett ok
    Jag har byggt en ställning till mitt 720 och 600 l.
    Än så länge är det inga problem, tror att den har stått där i 2 år nu.
    Jag använde mig av 145*45 regel.

Vi får väl se till att ha en CA-träff i Genarp så kan du se hur den ser ut.

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Hehehe jaa det där är alltid en svååår avvägning man måste göra
    Men som sagts tidigare så skulle inte jag heller satsa på aluminiumstälning till 2 st 720..
    Bygg i trä o måla den fint, jag själv har kört med 2 tum 4, o det funkar fint... Men vill du säkra upp ordentligt så kör 2 tum 5..
    Finns massor med bra beskrivningar om hur du bygger här på forumet, bara o söka
    Och PS, ge frugan nått för att hon står ut med besväret

Lämna en kommentar:

• Styrsö
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Kan jag bara få frugan att tycka det är ok med pallställ i hemet så är det helt klart ett alternativ. Inte ens jag kan misslyckas med montera dom. Hennes komentar nu innan hon skulle till jobbet var. Sen när bryr du dig om vad jag tycker så jag anter att det var ett ok
    Det där är ett "nej usch va fult, det fattar du väl att vi inte kan ha innomhus?"
    ;-)

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...