Hur mycket klarar aluminiumställningar ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Mikael W
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Kan jag bara få frugan att tycka det är ok med pallställ i hemet så är det helt klart ett alternativ. Inte ens jag kan misslyckas med montera dom. Hennes komentar nu innan hon skulle till jobbet var. Sen när bryr du dig om vad jag tycker så jag anter att det var ett ok
    Ja, det där är ett entydigt ja.

Bjud sedan du i gengäld till, genom att se till att skydda parketten, pallstället har vassa metallfötter. Och välj en färg som matchar tapeterna och fundera ut något bra sätt att dekorera, kanske en klätterväxt eller något.

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Då var det mer än jag som tyckte att det var ett ja. Undrar om det funkar med ett presenkort till akvarieaffären
    Det är ju det bästa presentkortet!

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Det var självklart ett JA
    ge henne ett presentkort i någon trevlig affär
    så slipper du bråket i kväll
    Då var det mer än jag som tyckte att det var ett ja. Undrar om det funkar med ett presenkort till akvarieaffären

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Kan jag bara få frugan att tycka det är ok med pallställ i hemet så är det helt klart ett alternativ. Inte ens jag kan misslyckas med montera dom. Hennes komentar nu innan hon skulle till jobbet var. Sen när bryr du dig om vad jag tycker så jag anter att det var ett ok
    Det var självklart ett JA
    ge henne ett presentkort i någon trevlig affär
    så slipper du bråket i kväll

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej

Jag kör med pallställ. De ska nog hålla för akvarier i den storleksklassen. Se. t.ex. här (det finns många andra fabrikat, och även begagnat):

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Jag tycker att man inte ska ha längre än max en meter mellan benparen

visst det går att göra akvarierna med tjockt glas
    då kan man bygga lite längre mellan benparen

det finns även förstärkta aluminiumrör

Lämna en kommentar:

• Cronan
    svarade
    Tack så mycket för de snabba svaren. Tittade på ditt bygge Wilhelm och det såg kanon ut. Får väll be svärfar om hjälp. Kommer säkert fler frågor ang vilket virke och tjocklek mm.

Lämna en kommentar:

• FrePGun
    svarade
    Jag hade två styck 112 Liter i en aluställning och det kändes inte alls stabilt. Kan bara tänka mig hur två 720 skulle kännas....

Jag hade byggt trä, tror nästan du kommer billigare undan dessutom!!!

Lämna en kommentar:

• Barracudan
    svarade
    Tyngden är inga problem, men det kan kännas otäckt om ställningen blir vinglig.

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Jag tror inte att aluställngar pallar för 2 st 720 i två plan. Jag som inga nerver har skulle aldrig göra det. Bygg ställningar i trä. Inte svårt och håller i alla väder!

Lämna en kommentar:

• Cronan
    startade ett ämne Hur mycket klarar aluminiumställningar ?

Hur mycket klarar aluminiumställningar ?

Nu när man i stort sett fylt ut akvarierumet på längden och bredden så är det dax att börja bygga på höjden. Så min fråga är hur mycket klarar alu stäningar planerar att bygga två våningar med 2st 720l kar. Och undrar om alustälningar klarar detta och hur många ben jag isåfall ska ha på benstälningen? Ska även ha ett par 576l på höjden men klarar dom av 720l så klarar dom även av 576l. Har bara en erfarenhet av alustälningar och det är ingen bra erfarenhet. Har i dagen lägge möbler till alla mina kar. Kan tilläga att jag även planerar att 3st 250l på höjden och vet inte om detta är möjligt ? Vet att det går att bygga egna stälningar men jag vet inte om jag litar tillräckligt på mina byggkunskaper.
Arbetssätt...