Laestander

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • laestander
    Användare
    • april 2009
    • 71

    #16
    Laestander

    Ni är för grymma tack för alla svar .... såg faktiskt själv det med puckel nu när jag läste på lite om arterna. Är ändå väldigt kluven om jag ska köra dom här fiskarna i akvariet eller om jag ska ge mer plats åt mina malawisar som snart har en för liten burk. Det kokar inte direkt på utan när man matar, coolt dock att titta på och dom är verkligen stor lägger in en bild på mina oscar också ricktigt stora

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #17
      Ursprungligen postat av laestander
      Ni är för grymma tack för alla svar .... såg faktiskt själv det med puckel nu när jag läste på lite om arterna. Är ändå väldigt kluven om jag ska köra dom här fiskarna i akvariet eller om jag ska ge mer plats åt mina malawisar som snart har en för liten burk. Det kokar inte direkt på utan när man matar, coolt dock att titta på och dom är verkligen stor lägger in en bild på mina oscar också ricktigt stora
      Snygga, hur stora uppskattar du att de är?

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #18
        Ursprungligen postat av Lundensis
        Märkligt, jag redigerade mitt inlägg 5 minuter innan du svarade. Hur kan det bli så? Kolla in Vieja synspila i artregistret, tycker att näst nedersta bilden är på ett bifasciata-par. Vad säger ni?
        Jag såg ditt felaktiga svar, höll på att skriva men så kom annat emellan innan jag hann trycka på enter-knappen. Därav tidsfördröjningen.
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          #19
          Ursprungligen postat av laestander
          tack för alla svar verkar ju stämma Vieja Synspila är det då hannen som har puckel ? Malen vart jag lite brydd på med tanke på att den inte är så stor som dom andra ja alla fall nu. Malen fick man mata med tång sa förre ägaren annars så fick han ingen mat så så glupsk verkar han inte va, han brukade ge han räker bla är det rätt ? passar det alla andra invånare också? annars så har jag pellets också.
          Den malen jag hade var väldigt försiktig och blyg i början. Om vi bortser att den efter två veckor åt upp sin nästan lika stora kompis och då var den inte mer än 10-12 cm.

          I början åt den bara skalde räkor och jag fick ösa ner mycket på en gång så att inte alla de andra hann äta upp alltsammans eller så slängde jag i lite räkor när det var mörkt.
          När malen var runt 20 cm så upptäckte den att det fanns pellets och att de flöt omkring på ytan.

          Efter det så var det ständiga utfall mot ytan så fort det släpptes ner pellets. Det var då den började växa med rekordfart. Från 20 till 40 cm gick väldigt fort. Det är ett tag sen nu men jag tror att det gick på ett drygt halvår.
          När den var runt 35 cm så svepte den i sig två st Vieja zonatahonor på 17-18 cm inom loppet av en vecka.

          Efter det så fick den gå tillsammans med mitt Parachromis Dovii par.
          I början hade den en hård tid, men efter ett tag så fick den vara ifred och det var faktiskt så att vid matningarna så skrämde den doviina med sina vilda utfall mot ytan och täckglaset när den skulle ta mat.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • laestander
            Användare
            • april 2009
            • 71

            #20
            Laestander

            Oscarn är runt 25 cm en är lite större kanske 28 cm Vieja Synspila med puckel är ungefär lika stor runt 25 men honan mindre. Dom 4 Rödskuldrad Hantelciklid är varierande storlek men mycket mindre.

            Kommentar

            • laestander
              Användare
              • april 2009
              • 71

              #21
              Laestander

              Ok jinnarp min är runt 23 cm nu så det kanske bär i väg då, men i förhållande dom andra så ser han ändå liten och snäll ut. Det följde ju med en pleco städare som är ricktigt stor, det gör ju att tigermalen blir ändå mindre. män jämför ju dom två lite.

              Kommentar

              Arbetssätt...