Ny balja 222 L.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Ny balja 222 L.

    Införskaffat ett nytt akvarium, skall använda detta "istället" för mina två tidigare 112 L som helt enkelt kändes för små för till och med apistogrammor. Min far har dock sagt att han skall köpa loss den gamla ställning och ett av de två 112 L för samma penning som jag gav för detta i princip så gjorde jag ett gratis uppbyte (borträknat nykostnaden för det jag skall sälja av).

    Som det ser ut just nu så kommer jag använda denna baljan som SA apistogramma kar med sjukt mycket växter i.

    Åtminstone tills vidare då ekonomin just nu förhindrar mig att inhandla nya fiskar m,m.

    Annars står väll Tanganyika rätt högt på önskelistan.
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Men du har ju ett 112 liters kvar, och det passar ju bra för snäcklekare, då har ju lillflckan nåt roligt att titta på när de simmar in o ut ur snäckorna, flyttar på dom, bråkar och kivas!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Men du har ju ett 112 liters kvar, och det passar ju bra för snäcklekare, då har ju lillflckan nåt roligt att titta på när de simmar in o ut ur snäckorna, flyttar på dom, bråkar och kivas!
      Det har du ju faktiskt alldeles rätt i Får hitta något käckt ställe att ha de bara så är ju den saken klar sen med!

      Kommentar

      • HåE
        Användare
        • september 2007
        • 1525

        #4
        Då kan du ju slänga i lite jullar också. Jag körde med det i ett 110 liters kar en gång i tiden, och det funkade kanon.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #5
          Jo de vore väll tanken isåfall, verkar vara den kompostionen de flesta kör...

          Nu skall de planteras om och flyttas fisk för fulla puckas, ty min far ville ta över min gamla balja imorgon redan, verkar som jag fått fart på han akvarie feber igen också, inte dumt.

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #6
            Jahapp då var det vatten på g!!!

            Är lite små irreterad, hade ingen tunn frigolit hemma hade prompt för mig att jag hade en bit men icke, så jag fick köra en fuling och köra utan.... körde inte ner rötterna till botten och har bara kolsten i som inget väger så förhoppningsvis går det väge ändå... är mycket fin sand i så de borde inte vara massa smågrus som kommit i klämm iaf... blir ett fint litet apistogramma kar det här tror jag allt!!!

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #7
              Woah, att man aldrig lär sig att rom inte byggdes på en dag... Till råga på allt så får jag inte igång nya ljusrampen, typiskt.

              Men den funkade när jag köpte den så lysröret kan ju ha fått sig sn smäll eller något i transporten.

              får fixa lite bilder imorgon.

              Kommentar

              • FrePGun
                Användare
                • mars 2009
                • 2410

                #8
                Idag fick jag äntligen igång det andra ljusröret så de gick att ta kort, blev inte så lyckat ´men iaf något.

                Växterna jag hade i 112 Liter fyllde inte upp lika bra i 222 liter hehe.

                Men de får gå tills vidare, skall flytta karet snart (suck) och då skall jag tömma alltsammans och lägga frigolit i botten också.

                Kommentar

                • Markie
                  Användare
                  • september 2008
                  • 512

                  #9
                  Faen vad tjusigt ! somliga har talang för det där med inredning .

                  Kommentar

                  • Erik Österlund
                    Användare
                    • januari 2005
                    • 3788

                    #10
                    Jag har inte frigolit under mina stenar så det är nog ingen panik. Bara att se till att det inte ligger sand/grus mellan sten och glas om det är stora stenar. Är det riktigt stora stenar brukar jag lägga svart liggunderlag under. Ser ut att kunna bli en riktigt fin burk det där!!

                    /erik

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #11
                      Ursprungligen postat av JosephineFredrik
                      Idag fick jag äntligen igång det andra ljusröret så de gick att ta kort, blev inte så lyckat ´men iaf något.

                      Växterna jag hade i 112 Liter fyllde inte upp lika bra i 222 liter hehe.

                      Men de får gå tills vidare, skall flytta karet snart (suck) och då skall jag tömma alltsammans och lägga frigolit i botten också.
                      Väldigt fint komponerad inredning. Har du tagit inspiration från någon?

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • mars 2009
                        • 2410

                        #12
                        Ursprungligen postat av Malawe
                        Väldigt fint komponerad inredning. Har du tagit inspiration från någon?
                        Tack! Haha nej jag vart mer eller mindre tvungen att slänga i grejerna ungefär efter en plan jag hade då klockan var en bra bit över midnatt, blev inte riktigt som planerat men funkar ändå.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...