Olika yngel i samma akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mantis777
    Användare
    • oktober 2008
    • 204

    Olika yngel i samma akvarium

    Hej
    Har tugg på både "golden" och L. Red Cap. Har tagit över en hona av respektive art till ett lite mindre akvarium. Vad tror ni om det? Kommer t ex "golden"-honan käka upp Red Cap-ynglen? Ska jag dela upp akvariet?
    Mvh
    /Calle
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
    Inget akvarium för tillfället...
  • poujac
    Användare
    • maj 2006
    • 170

    #2
    Dom kommer trolige inte att käka upp varandras yngel, men två honor som tyggar kan bråka så se till att där är många gömställ.
    >>Drive a real car drive a Jaguar<<

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #3
      Ursprungligen postat av mantis777
      Hej
      Har tugg på både "golden" och L. Red Cap. Har tagit över en hona av respektive art till ett lite mindre akvarium. Vad tror ni om det? Kommer t ex "golden"-honan käka upp Red Cap-ynglen? Ska jag dela upp akvariet?
      Mvh
      /Calle
      Ja, har du möjlighet att dela, så gör det. Att de ger sig på varandras yngel är ju inte självklart, men honorna blir stressade av att gå tillsammans i ett litet kar och vänta på att få släppa. Du kan ju ta bort avdelningen när honorna ska flytta tillbaka.

      Kommentar

      • mantis777
        Användare
        • oktober 2008
        • 204

        #4
        Ursprungligen postat av Pabbe
        Ja, har du möjlighet att dela, så gör det. Att de ger sig på varandras yngel är ju inte självklart, men honorna blir stressade av att gå tillsammans i ett litet kar och vänta på att få släppa. Du kan ju ta bort avdelningen när honorna ska flytta tillbaka.
        Har lite funderingar på om jag skulle ta och tömma "golden"-honan och sen ta tillbaka henne till det stora akvariet och sen låta Red Cap:en gå tiden ut.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
        Inget akvarium för tillfället...

        Kommentar

        • HåE
          Användare
          • september 2007
          • 1525

          #5
          Ursprungligen postat av mantis777
          Hej
          Har tugg på både "golden" och L. Red Cap. Har tagit över en hona av respektive art till ett lite mindre akvarium. Vad tror ni om det? Kommer t ex "golden"-honan käka upp Red Cap-ynglen? Ska jag dela upp akvariet?
          Mvh
          /Calle
          Om du har filtermatta hemma, så kan du dela av yngelkaret med den.
          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

          Kommentar

          Arbetssätt...