frontosa + Ctenochromis horei

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • december 2007
    • 517

    frontosa + Ctenochromis horei

    har köpt på mig 7 frontosor, och beställt 5 Ctenochromis horei. Tror ni dom funkar bra ihop?
    540 mbuna + 54L yngel
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Det tycker jag var en mycket spännande blandning. Jag har inte testat och inte hört talas om någon som har men det borde ju funka bra om inte horein är för liten och frontosan för stor. Då kan frontosan möjligen klippa en och annan på natten. Men horei är ju en tuff fisk och fodermässigt blir det ju perfekt.
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #3
      Fasen nu blev jag sugen oxå, det vore ju kul med nått mer än bara frontosor och leleupi i burken. Hur stora är horeien som du beställt?
      Kan bli besvärligt för mig då mina frontosor är drygt 30cm, och har fått en glupsk aptit på levande foder. Hm kanske dax för en fiskresa snart och se om man hittar något.
      Hoppas du rapporterar hur det går för dig, spännande.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • slarvid
        Användare
        • december 2007
        • 517

        #4
        Ursprungligen postat av tege
        Fasen nu blev jag sugen oxå, det vore ju kul med nått mer än bara frontosor och leleupi i burken. Hur stora är horeien som du beställt?
        Kan bli besvärligt för mig då mina frontosor är drygt 30cm, och har fått en glupsk aptit på levande foder. Hm kanske dax för en fiskresa snart och se om man hittar något.
        Hoppas du rapporterar hur det går för dig, spännande.
        de är 3-5 cm... samma som frontosorna... de fanns större oxå, men då blir ju prierna annat. Han har inga hemma nu, utan mina är i tyskland än så länge
        540 mbuna + 54L yngel

        Kommentar

        • Barracudan
          Användare
          • april 2005
          • 453

          #5
          Nackdelen kan vara att Frontosornas fenor blir stubbade. Angående storleken har jag aldrig haft problem.

          Nyss blandade jag tillfälligt ihop 11 st 25 cm frontosor ihop med duboisi från 2 cm storlek.
          Ingen inredning i karet, inga gömställen - inte en fisk uppäten.
          Frontosamarkus

          Kommentar

          • tege
            Användare
            • februari 2005
            • 2753

            #6
            Ursprungligen postat av Barracudan
            Nackdelen kan vara att Frontosornas fenor blir stubbade. Angående storleken har jag aldrig haft problem.

            Nyss blandade jag tillfälligt ihop 11 st 25 cm frontosor ihop med duboisi från 2 cm storlek.
            Ingen inredning i karet, inga gömställen - inte en fisk uppäten.
            Så har det varit hemma hos mig oxå, men nu är mina Burundi dryga 30 cm så nu verkar det mesta åka ner i deras svalg, ingen hets utan akvariet tunnas ut sakta men säkert.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

            Kommentar

            • slarvid
              Användare
              • december 2007
              • 517

              #7
              sådär... pratade med kent... han fick med fisken på denna resan så de är på väg tlll sverige nu
              540 mbuna + 54L yngel

              Kommentar

              • slarvid
                Användare
                • december 2007
                • 517

                #8
                tror ni Neolamprologus leleupi skulle funka ihop med frontosor o ctenochromis? skulle bli fin färgkombination!
                540 mbuna + 54L yngel

                Kommentar

                Arbetssätt...