Nu är fiskformedling.se lanserad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Nej det gör jag inte alls =) Den sidan kommer man inte alls in på ens. Jag menar den nya sidan. Jag kan logga in med mitt andvändar namn men inte lägga in bilder, arter m.m

    Har internet explorer 8 tror jag.

    Testade nu igen och det som var fel har tydligen åtgärdats =) Funkar nu. Varför jag har kvar min länk till gamla fiskförmedlingen? Jag är nog bara lat....eller så tänkte jag att den kanske kommer upp igen men den har nog dött för alltid.
    Ok. Då hade jag fel. Tydligen något konfigurationsproblem då...men men..bra att det ordnade sig.

    Kommentar

    • MalawiSpooks
      Användare
      • april 2008
      • 33

      #17
      Ursprungligen postat av Mattias777
      Nej det gör jag inte alls =) Den sidan kommer man inte alls in på ens. Jag menar den nya sidan. Jag kan logga in med mitt andvändar namn men inte lägga in bilder, arter m.m

      Har internet explorer 8 tror jag.

      Testade nu igen och det som var fel har tydligen åtgärdats =) Funkar nu. Varför jag har kvar min länk till gamla fiskförmedlingen? Jag är nog bara lat....eller så tänkte jag att den kanske kommer upp igen men den har nog dött för alltid.
      Så bra att det fungerar för dig med nu.

      Kommentar

      • tege
        Användare
        • februari 2005
        • 2753

        #18
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Nu får du väl vakna ur bubblan
        dom fick ingen respons längre o det kostade pengar samt intresset för hemsidan var noll.
        Aha! jag tror jag förstår.... Men vaken var jag tidigare oxå. Kanske därför ingen verkar bry sig i den här tråden.
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #19
          Ursprungligen postat av tege
          Kanske därför ingen verkar bry sig i den här tråden.
          det har du alldeles rätt i

          nuförtiden är det ett hav med hemsidor som man ska registrera sig i
          och så länge man har ett mindre antal registrerade användare
          såg en siffra på ca 20 då är det en flopp.

          trixet är att komma på typ youtube en miljard besök per dygn
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #20
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret

            trixet är att komma på typ youtube en miljard besök per dygn
            Den dag som en akvariesajt har en sådan träffstatistik får ingen av oss se...tyvärr tror jag aldrig det kommer att hända...eller rättare sagt..jag är totalt övertygad om att det aldrig kommer hända.

            Kommentar

            • MalawiSpooks
              Användare
              • april 2008
              • 33

              #21
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              det har du alldeles rätt i

              nuförtiden är det ett hav med hemsidor som man ska registrera sig i
              och så länge man har ett mindre antal registrerade användare
              såg en siffra på ca 20 då är det en flopp.

              trixet är att komma på typ youtube en miljard besök per dygn
              275 miljoner sidvisningar /dygn har youtube

              Ursprungligen postat av Malawe
              Den dag som en akvariesajt har en sådan träffstatistik får ingen av oss se...tyvärr tror jag aldrig det kommer att hända...eller rättare sagt..jag är totalt övertygad om att det aldrig kommer hända.
              Sen så är youtube en generell site inte riktiad mot en viss användrargrupp
              så Malawe du har helt rätt det kommer aldrig att hända. för om skulle ta alla i hela världen som har ett akvarie och är intresserad så skulle det bli kanske svårt att lyckas med att komma upp e de siffrorna.

              Sen för att sätta det i releation till detta forumet så om forumet skulle had denna visningskvot som youtube har samt att 20% skulle göra inlägg och skapa trådar så hade detta forumet gått under.(inget forum hade klarat så mycket inlägg och vara användbart).

              Så vad jag vill säga är att allt är relativt och begränsningar finns på allt vill man har många besökare så måste man har ngt som alla vill se göra på sidan varjedag utan att tröttna på det.

              eller så fösöker man fånga upp de som har samma intresse som en själv och skapar ett mindre community.
              Senast redigerad av MalawiSpooks; 27 november 2009, 11:29.

              Kommentar

              • Mattias777
                Användare
                • november 2006
                • 1493

                #22
                Nu funkar det ibland när jag skall lägga in en ny art. Men ibland så kommer inte sidan fram efter det man fyllt i uppgifter där man kan lägga upp bilder fram. Lite buggar kvar kanske?


                http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                Kommentar

                • tege
                  Användare
                  • februari 2005
                  • 2753

                  #23
                  Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                  det har du alldeles rätt i

                  nuförtiden är det ett hav med hemsidor som man ska registrera sig i
                  och så länge man har ett mindre antal registrerade användare
                  såg en siffra på ca 20 då är det en flopp.

                  trixet är att komma på typ youtube en miljard besök per dygn
                  Du menar väl inte att DU har registrerat dig? Nu blev jag förvånad, vilka fiskar säljer du i så fall, eller narras du med oss andra bara???

                  Kanske är jag nyvaken eller så är jag bara ovanligt trögtänkt, men inte hade väl youtube fler än 20 registrerade användare från dag ett. Tror i och för sig inte det är att konkurera med youtube som är målet med fiskformedling.se tror du?
                  https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                  Kommentar

                  • MalawiSpooks
                    Användare
                    • april 2008
                    • 33

                    #24
                    Ursprungligen postat av Mattias777
                    Nu funkar det ibland när jag skall lägga in en ny art. Men ibland så kommer inte sidan fram efter det man fyllt i uppgifter där man kan lägga upp bilder fram. Lite buggar kvar kanske?
                    där finns ngr små buggar men denna visste jag inte om. får försöka ta ett tag nu i helgen o kolla lite på det. trevlig helg på er

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • april 2002
                      • 5028

                      #25
                      Ursprungligen postat av tege
                      Du menar väl inte att DU har registrerat dig? Nu blev jag förvånad, vilka fiskar säljer du i så fall, eller narras du med oss andra bara???

                      Kanske är jag nyvaken eller så är jag bara ovanligt trögtänkt, men inte hade väl youtube fler än 20 registrerade användare från dag ett. Tror i och för sig inte det är att konkurera med youtube som är målet med fiskformedling.se tror du?
                      Jag odlar visst
                      Tror att jag har fått flest yngel i världen
                      av
                      fyrögonfiskar
                      antal i en kull 18 levande + en död
                      totalt antal ca 200-250st
                      inkomst för dessa ........det är en ära...dom flesta får inte köpa
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        #26
                        Det verkar som om det fortfarande är tillåtet att slänga upp bilder som inte är ens egna!
                        Finns inga föreskrifter eller regler vad jag kan se. Det bör finnas nån info innan man registrerar sig.
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • MalawiSpooks
                          Användare
                          • april 2008
                          • 33

                          #27
                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Det verkar som om det fortfarande är tillåtet att slänga upp bilder som inte är ens egna!
                          Finns inga föreskrifter eller regler vad jag kan se. Det bör finnas nån info innan man registrerar sig.
                          Yes så sant så fram tills nu vid registrering finns sådan information och oldaren(som har otillåtna bilder) har jag meddelat att ta bort bilderna som är bevisligen tagna från andra webbplatser.

                          Ledsen att det tar tid ibland men har en underbar dotter på knappt 5 månader som tar tiden ifrån mig att sitter med uppdateringar och ändringar. men allt kommer inom sin tid
                          Senast redigerad av MalawiSpooks; 30 november 2009, 01:06.

                          Kommentar

                          • Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 7334

                            #28
                            Ursprungligen postat av MalawiSpooks
                            Ledsen att det tar tid ibland men har en underbar dotter på knappt 5 månader som tar tiden ifrån mig att sitter med uppdateringar och ändringar. men allt kommer inom sin tid
                            Bra att du prioriterar rätt. Små är barnen bara en gång, medans webben allltid finns där och kräver sin uppmärksamhet.
                            Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se
                            ____________________________________________

                            Kommentar

                            • sleepy
                              Användare
                              • augusti 2004
                              • 294

                              #29
                              Bra ide men kräver mycke mer tid på hemsidan.
                              Tex skall man ha bättre sök funkion och även lite bättre ort anvisning. tex att man kan se vilka odlare man har runt om kring sig och vilka firrar.

                              Men för att denna sida ska funka så behövs det otroligt mycke mer aktiva medlemar + odlare
                              Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
                              http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

                              Kommentar

                              Arbetssätt...