Husbygge og 1560 liter.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• jemtlänningen
    svarade
    Ursprungligen postat av KjellM
    Så er karet fullt med vann. Alt ser bra ut - karet er tett.
    En herlig kjensla snart to år etter at planleggingen av et eget rom til akvariet begynte. Den største inspirasjonen kommer fra mitt besøk i Vaxjø i mai 2009, der vi var så heldige å få besøka Larry og Robbans herliga kar!

Ganske fornøyd med resultatet.
    Den fantastiske tredimensjonale dybdefølelsen blir desverre borte på foto. Det er masse plass mellom sidemodulene og bakgrunnen som man ikke får inntrykk av på bilde(ca 60 cm!!).
    Riktigt snyggt kar är lite avis när mitt bara är på 600liter .kommer det att gå rovmalawis i det eller blir det CA.

Lämna en kommentar:

• knockout
    svarade

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Skitsnyggt! Ska bli kul att se detta kar med fiskar i. Har du bestämt vad du ska ha för firrar?

Lämna en kommentar:

• Martin Jansson
    svarade
    Helt sjukt läckert, VILL HA ETT SJÄLV

Grattis till ett underbart kar!

Mvh
    Martin

Lämna en kommentar:

• KjellM
    svarade
    Karet fullt med vann!

Så er karet fullt med vann. Alt ser bra ut - karet er tett.
    En herlig kjensla snart to år etter at planleggingen av et eget rom til akvariet begynte. Den største inspirasjonen kommer fra mitt besøk i Vaxjø i mai 2009, der vi var så heldige å få besøka Larry og Robbans herliga kar!

Ganske fornøyd med resultatet.
    Den fantastiske tredimensjonale dybdefølelsen blir desverre borte på foto. Det er masse plass mellom sidemodulene og bakgrunnen som man ikke får inntrykk av på bilde(ca 60 cm!!).
    Senast redigerad av KjellM; 23 November 2010, 11:17.

Lämna en kommentar:

• KjellM
    svarade
    Karet fylles med vann.

Karet fylles med vann og spenningen er stor om alt er tett, i vater og i orden.
    Foto 1 - 3 - de første vanndråper renner inn.
    Foto 4 - 5 - karet er halvfullt. Stopp for ny sjekk om karet er i vater og at alt er i orden.
    Med vann i blir djupet mye mindre - kjempeforskjell å se over og under vannlinjen!

Lämna en kommentar:

• KjellM
    svarade
    Karet ferdig innredet!

Prøvde å bygge opp karet som en teatersene.
    Modulene på sidene står ca 50 - 60 cm inn i karet og på skrå bakover, modulen midt i karet står ca 20 cm foran bakgrunnen.
    Gir en effekt av tre nivåer hvor fiskene kan svømme og forsvinne bak - kommer desverre ikke så godt frem på bildene.
    Modulene på sidene er en del av bakgrunnen. For å få det til å passe helt inn til sideruten måtte den skjæres av på skrå. Materialet var nesten umulig å sage - dro til en kompis som har begravelsesbyrå. Vi spente fast modulen i ønsket vinkel og sagde med steinsag - passet perfekt tett inntil sideruten.
    Modulen i midten bak er skåret ut av restene fra bakgrunnen (Fikk litt ekstra bakgrunn siden den ene delen var ødelagt og ble erstattet).

Foto1 og 2 - Innredning før vannfylling.

Lämna en kommentar:

• KjellM
    svarade
    [QUOTE=HåE;821269]Det där kommer att bli grymt snyggt. Härligt djup på karet. Påminner lite om Jesper Taustrups höjdar kar.

Flott kar og god effekt. Var litt usikker på om jeg skulle ha en stor sten midt i karet eller mer på kantene.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    O jag har några på 2m djupt och 60cm långa! Knappt man ser bakgrunden!
    hehe...

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Det där kommer att bli grymt snyggt. Härligt djup på karet. Påminner lite om Jesper Taustrups höjdar kar.

Lämna en kommentar:

• nike69
    svarade
    nu blev jag sugen ett större kar
    riktigt läckert KjellM !

tummen upp

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av Big_Sal
    Håller helt och hållet med, därför är mitt 540l 150 cm djupt och 60 cm långt
    O jag har några på 2m djupt och 60cm långa! Knappt man ser bakgrunden!

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Sjukt läckert djup. 140cm det kallar jag kar. Det är det viktigaste måttet för ett snyggt kar tycker jag. Längden är inte lika viktig.
    Håller helt och hållet med, därför är mitt 540l 150 cm djupt och 60 cm långt

Vackert kar Kjell, kommer bli skitbra!

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Sjukt läckert djup. 140cm det kallar jag kar. Det är det viktigaste måttet för ett snyggt kar tycker jag. Längden är inte lika viktig.

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ser mycket bra ut!
    Skall bli spännande och följa mot färdigt resultat.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...