CA-bilder del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Ni har ju sett fiskarna några gånger vid det här laget, men här kommer några nytagna bilder för kvällen....

    /Jocke

    Kommentar

    • Cronan
      Användare
      • juli 2008
      • 907

      Härliga bilder på fina fiskar. Här kommer mina nyförvärv ser inte mycket ut för världen men jag tror att dom har stor potential. Min störta eldbuks hane blev galen och slog ihjäl alla utom en hane som nästan vuxit i kap han. Så förhoppningsviss har jag fått någon hona köpte 5 st. Går i ett 310l kar med 5 st guldsömmar. Storleken på dom är c.a 2.5 cm.

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Blev lite bilder idag på mina viejor första bilderna är på V.bifasiata Rio Chacamax har börjat bli ganska stora skulle tippa att den på bild är c.a 16cm. Och de andra på V.fenestrata som har yngel igen.(Tycker dom är så mycket finare när dom inte har lekdräkt)






        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          Snygga fiskar Cronan!

          /Jocke

          Kommentar

          • Ove Planstedt
            NCS Medlem
            • maj 2006
            • 1816

            Kanonfina firrar Cronan, V.bifasiata Rio Chacamax är nog bland dem snyggaste ca, jag valde mellan dem och V.synspila Chiapas, det blev synspila, jag ska fota dem när jag fixat nya batterier till min kamera

            Kommentar

            • JockeB
              Användare
              • maj 2004
              • 2964

              Ursprungligen postat av Cronan
              Blev lite bilder idag på mina viejor första bilderna är på V.bifasiata Rio Chacamax har börjat bli ganska stora skulle tippa att den på bild är c.a 16cm. Och de andra på V.fenestrata som har yngel igen.(Tycker dom är så mycket finare när dom inte har lekdräkt)
              [ATTACH]24269[/ATTACH]

              [ATTACH]24270[/ATTACH]

              [ATTACH]24271[/ATTACH]

              [ATTACH]24272[/ATTACH]
              Fina bilder Cronan
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

              Kommentar

              • Cronan
                Användare
                • juli 2008
                • 907

                Tackar. Ska bli skoj och se om det snart blir ett par av bifasiaterna gjorde mig av med 3st härom dan. Har 5st kvar nu så vi får väll se. Tycker att viejor är grymt svåra att göra rättvissa på bild är grymt fina när man ser dom live plus att det är svårt att se storleken på bild.

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 3479

                  Ursprungligen postat av Cronan
                  Tackar. Ska bli skoj och se om det snart blir ett par av bifasiaterna gjorde mig av med 3st härom dan. Har 5st kvar nu så vi får väll se. Tycker att viejor är grymt svåra att göra rättvissa på bild är grymt fina när man ser dom live plus att det är svårt att se storleken på bild.
                  Hur stort kar har du dem i? Vilka fiskar har du som sällskap? Du har säkert skrivit detta innan, men kommer inte ihåg...

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • Cronan
                    Användare
                    • juli 2008
                    • 907

                    Ursprungligen postat av Banderad
                    Hur stort kar har du dem i? Vilka fiskar har du som sällskap? Du har säkert skrivit detta innan, men kommer inte ihåg...

                    /Jocke
                    600l kar. Just nu simmar där 5st bifasiater storlek mellan 10-16cm och två lite mindre jaggor. Ska behålla ett par i slutänden som ska få simma i ett 720l kar. Jaggorna försvinner vilken dag som helst om min jagge han axepterar honan han fick som sällskap igår.

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      snygga bilder cronan...
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        Fina bilder Cronan!

                        Kommentar

                        • RobinH
                          Användare
                          • augusti 2008
                          • 2150

                          Ursprungligen postat av Cronan
                          Tackar. Ska bli skoj och se om det snart blir ett par av bifasiaterna gjorde mig av med 3st härom dan. Har 5st kvar nu så vi får väll se. Tycker att viejor är grymt svåra att göra rättvissa på bild är grymt fina när man ser dom live plus att det är svårt att se storleken på bild.
                          Du sålde dom väl till jägers zoo? va där idag och såg att dom hade 3st Bifasciator.. synd bara att dom ser så tråkiga ut när dom inte trivs, det fanns inte i närheten av röd färg på dom vad jag såg, annars e det ju en av dom finaste CA cikliderna.

                          Hoppas du får ut ett par av dom.
                          CA

                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Ursprungligen postat av RobinH
                            Du sålde dom väl till jägers zoo? va där idag och såg att dom hade 3st Bifasciator.. synd bara att dom ser så tråkiga ut när dom inte trivs, det fanns inte i närheten av röd färg på dom vad jag såg, annars e det ju en av dom finaste CA cikliderna.

                            Hoppas du får ut ett par av dom.
                            Stämer utmärkt. Dom har även väldigt gula rör som gör att det mesta ser ganska färglöst ut i det karet. Men de hade väldigt bra färg hema hos mig om någon är intreserad av dom.

                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              Lite mera sudd från mig då
                              Nandopsis Tetracantha hona ca 15cm..
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              • JockeB
                                Användare
                                • maj 2004
                                • 2964

                                Parachromis Motaguense "red tiger" 2 första på hanen, sissta på honan.. ca 30 o 20 cm.. (suddet är på ynglen)
                                Mvh Jocke
                                Centralamerikanska Ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...