co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus Karlsten
    Användare
    • januari 2013
    • 318

    co2

    I stället för att fortsätta tidigare tråd intrång, startar jag en ny där jag tänkte ställa lite frågor och beskriva vad jag gör.
    Mitt enda tidigare försök med co2 var för ca 10 år sen, slutade minst sagt snöpligt med att gasen läckte ut första dagen medan jag var på jobbet.
    Tänkte därför göra det riktigt denna gång.

    Har i dag fått tillbaka tuben laddad med 6kg (400kr var det rätt pris? billigare än jag trott)

    Bakventilen den lilla svarta på slangen, jag måste blåsa så det nästan svartnar för ögonen för den ska öppna. Är detta som det ska? (kanske säjer mer om lungkapaciteten en om ventilen)

    Packnings ringen mellan tub och regulator är i något oidentifierat material finns det något specielt som gäller för co2?
    www.marcuskarlsten.se
    -www.mobelspecialen.se-
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Känner inte till vad för slags packning det är. Jag använde förutom packningen den vita gängtejpen som går att köpa på lite olika ställen. Coop, Maxi,bygghandel. Någon sa att den inte var CO2 proof, men flaskan har hållit tätt i ett par år nu.
    När du anslutit allt så kan du "såpa" in alla anslutningar, så ser du om det läcker nånstans. Det blir lite bubblor där det läcker. Och då är det "bara" att göra om!
    Lycka till!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • yel_low
      Användare
      • augusti 2009
      • 48

      #3
      packningen dy behöver finns hos din lokala gashandlare eller firma som säljer industri grejjer, den är i speciell plast eller fiber!
      I mina Akvarium:

      *Geophagus sp. "orange head tapajós"
      *Satanoperca Leucosticta
      *Marlboro Red
      *Blue Diamond
      *Kobalt Blue
      *Div L-Malar
      *Citron och Koppar Tetror

      "Man kan inte ha för mkt filter"

      Kommentar

      • Marcus Karlsten
        Användare
        • januari 2013
        • 318

        #4
        Har testat lite nu och svets regulatorn jag har är lite grov i inställningen
        söker ny i köp/sälj
        www.marcuskarlsten.se
        -www.mobelspecialen.se-

        Kommentar

        Arbetssätt...