Sjuk apistogramma.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Sjuk apistogramma.

    En av mina kakdua honor har blivit alldeles grå och svullen, är det den fruktade buksoten jag läst en del om innan?

    Hon verkar inte allt för slö, är framme och tar foder och jagar bort andra fiskar som kommer nära...

    Men som sagt helt färglös och redigt svullen, egentligen bakom gälarna...

    Vad skall jag göra? Är i det närmaste omöjligt att plocka upp henne ur karet utan rejält tömning av vatten och fisk...
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Försök att fånga henne på natten när hon sover! Och sedan är det bara avlivning kvar, tyvärr!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Försök att fånga henne på natten när hon sover! Och sedan är det bara avlivning kvar, tyvärr!
      TYpiskt... Ingen framgång utan motgång och tvärt om....

      Får investera i ett till par sen då istället... skulle vilja ha tag på fler honor men dom säljs oftast som par.

      Har inte fått tag på henne ännu och vi åker till london över helgen så jag får göra ett nytt försök på måndag när jag byter vatten då brukar de flesta fiskarna hålla sig framme.

      Kommentar

      • Aqua_Max
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 108

        #4
        Att plocka upp enstaka Apistogramma tycker jag brukar vara lätt. Gäller bara att ha små grottor som fiskarna kan gömmer sig i, så är det enkelt att ta en håv runt hela den grotta som fisken gömt sig i och plocka upp grottan med fisken i. Exempelvis ett litet bamburör, kokosnötskal etc.
        ~~~ MaxStrandberg.com ~~~

        Kommentar

        Arbetssätt...