PM inkorgen full!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    PM inkorgen full!

    När PM inkorgen är full, så får man ett mail att inboxen är full och att man ska ta bort lite meddelanden, när det har kommit ett nytt PM och det inte kunnat tas emot.

    Tar man bort en massa PM i inboxen, så förväntar jag mig att de PM som inte kunnat levereras ska levereras till min inbox. Men icke! Varför?
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Laban
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 196

    #2
    Skickar du mejl till någon vars inkorg är full så är du tvungen att påtala detta för denne "någon" och sedan skicka ett mejl igen. Gissar att det är likadant här.
    Cheers,
    Laban

    "We Fear No Foe" MFC

    Kommentar

    • Engelholm Audio
      Användare
      • augusti 2009
      • 366

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      När PM inkorgen är full, så får man ett mail att inboxen är full och att man ska ta bort lite meddelanden, när det har kommit ett nytt PM och det inte kunnat tas emot.

      Tar man bort en massa PM i inboxen, så förväntar jag mig att de PM som inte kunnat levereras ska levereras till min inbox. Men icke! Varför?
      Min erfarenhet (från främst hifi/stereoforum) är att PM funkar väldigt dåligt! Det blir snabbt fullt och jag har ingen rutin på att gå in å läsa gamla PM, dvs frågor jag inte kan svara på direkt när jag läser dom, glöms bort.

      Jag styr om alla mina PM diskussioner till mail istället. Där har jag nära nog obegränsat med utrymme och en möjlighet att hålla bättre koll.

      Vänliga hälsningar, Pär!
      CAF: http://www.akvariekarlskrona.se/
      Hifi: http://www.engelholmaudio.com/

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Varför är det bara tillåtet med 75PM på ciklid.se - tycker det är alldeles för lite. Ni kan ju ställa in vilket max-antal som helst - på Zoopet är det max. 1000 och det leder inte till några som helst praktiska problem.

        Kommentar

        • endymion

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Varför är det bara tillåtet med 75PM på ciklid.se - tycker det är alldeles för lite. Ni kan ju ställa in vilket max-antal som helst - på Zoopet är det max. 1000 och det leder inte till några som helst praktiska problem.
          Zoopet har väl ändå 50 pm som max och 10000 pm som Goldmedlem. Det har jag haft iaf.

          På ciklid.org har användare 75 pm, NCS medlemmar 300 pm, moderatorer 500 pm och styrelsemedlemmar 1000 pm.

          Kommentar

          • endymion

            #6
            Ursprungligen postat av Wilhelm
            När PM inkorgen är full, så får man ett mail att inboxen är full och att man ska ta bort lite meddelanden, när det har kommit ett nytt PM och det inte kunnat tas emot.

            Tar man bort en massa PM i inboxen, så förväntar jag mig att de PM som inte kunnat levereras ska levereras till min inbox. Men icke! Varför?
            Vad jag kan hitta är inte detta något vi rår över eftersom vi köper in alla dessa funktioner.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              #7
              Ursprungligen postat av endymion
              Zoopet har väl ändå 50 pm som max och 10000 pm som Goldmedlem. Det har jag haft iaf.

              På ciklid.org har användare 75 pm, NCS medlemmar 300 pm, moderatorer 500 pm och styrelsemedlemmar 1000 pm.
              Så är det kanske, eller kanske inte

              Jag borde väl räknas som NCS medlem (har i alla fall betalt medlemsavgift i klart mer än 30 år och står också noterad som "NCS-medlem" i forumet, men jag har bara 75 tillåtna här så nåt lurt är det.

              Får också kolla med Zoopet - 50 låter alldeles för lite där - tack för påpekandet. För övrigt konstigt att ingen har klagat

              Kommentar

              • Christian Alfredsson
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 4122

                #8
                Vanliga har 500 och Gold 10000 pm from nu ;-)

                (på zoopet.com)

                Man ändrar på användargrupper i administratorn.
                Senast redigerad av Christian Alfredsson; 24 september 2009, 16:55.
                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

                Kommentar

                • endymion

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Så är det kanske, eller kanske inte

                  Jag borde väl räknas som NCS medlem (har i alla fall betalt medlemsavgift i klart mer än 30 år och står också noterad som "NCS-medlem" i forumet, men jag har bara 75 tillåtna här så nåt lurt är det.

                  Får också kolla med Zoopet - 50 låter alldeles för lite där - tack för påpekandet. För övrigt konstigt att ingen har klagat
                  Ja du ska helt klart ha 300 pm, är det någon annan NCS-medlem som inte har 300 som gräns för antal pm.

                  Kommentar

                  • endymion

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Så är det kanske, eller kanske inte

                    Jag borde väl räknas som NCS medlem (har i alla fall betalt medlemsavgift i klart mer än 30 år och står också noterad som "NCS-medlem" i forumet, men jag har bara 75 tillåtna här så nåt lurt är det.

                    Får också kolla med Zoopet - 50 låter alldeles för lite där - tack för påpekandet. För övrigt konstigt att ingen har klagat
                    Har du 300 pm nu? Tror att dina utökade rättigheter var det som ställde till det.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4619

                      #11
                      Ursprungligen postat av endymion
                      Har du 300 pm nu? Tror att dina utökade rättigheter var det som ställde till det.
                      Yes, äntligen har man blivit en riktig medlem

                      Kommentar

                      • Christian Alfredsson
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 4122

                        #12
                        Det har du nog inte för du har ingen NCS logga vid ditt användarnamn som vi andra coolingar.

                        Fjolligt att du inte vågar ha avatar också!
                        Christian Alfredsson
                        http://www.zoopet.com
                        http://www.christianalfredsson.com

                        Kommentar

                        • endymion

                          #13
                          Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                          Det har du nog inte för du har ingen NCS logga vid ditt användarnamn som vi andra coolingar.

                          Fjolligt att du inte vågar ha avatar också!
                          Då provar vi så här istället har du fortfarande 300 pm?

                          Kommentar

                          • cf.akvarielagret
                            Användare
                            • april 2002
                            • 5028

                            #14
                            Ursprungligen postat av endymion
                            Då provar vi så här istället har du fortfarande 300 pm?
                            Kostar det mer för klubben att ha tex 10000 pm ??
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4619

                              #15
                              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Kostar det mer för klubben att ha tex 10000 pm ??
                              Nej, på sin höjd kan jag kanske tänka mig att det går åt lite mer webbutrymme.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...