Fråga om art?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • A-W
    Användare
    • september 2009
    • 4

    Fråga om art?

    Jag undrar om någon känner igen och vet vad det är för art, fick det i affären men har glömt det sen...
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Hej

    Välkommen till forumet!

    Det ser ut som en Herotilapia multispinosa/ Archocentrus multispinosus. http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=294 Det är en centralamerikan.

    (Du borde kanske gå tillbaka till affären och fråga egentligen men det är förstås trevligt att du frågar här! )
    Senast redigerad av Ola Svensson; 07 september 2009, 14:01.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • A-W
      Användare
      • september 2009
      • 4

      #3
      Tack!
      Det va ganska mycket rött på den Herotilapia multispinosa, se jag har är inget rött på alls, kanske svårt att se pga det dåliga kortet, lägger upp 2 till, inte för dom är så mycket bättre...

      Senast redigerad av A-W; 07 september 2009, 14:27.

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #4
        Det ser väldigt mycket ut som Herotilapia multispinosa ialla fall...
        CA

        Kommentar

        • A-W
          Användare
          • september 2009
          • 4

          #5
          Ok tack!

          Kommentar

          • chippog
            Användare
            • augusti 2008
            • 251

            #6
            herotilapia multispinosa (på engelska rainbow ciklid ej det samma som regnbågsciklid !)
            den byter snabbt färg och är ganska kul att observera när den leker och vaktar äggen och yngeln. den "äger" då akvariet. särskild honan vaktar mycket nitiskt (i alla fall gör min det). kandke något för bk häcken ifall de vill ha en maskot?
            väldigt roligt ser det ut när nåt yngel fjärmar sig från stimmet, fångas in från morsan eller farsan, körs runt i munnen några sekunder och spottas helt omtumlad ut rätt in i stimmet igen!
            en kan bli beroende av att sitta framför karet

            Kommentar

            Arbetssätt...