Känner mig så hemsk!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EricH
    Användare
    • juli 2009
    • 110

    Känner mig så hemsk!!

    Tömde en hona för första gången och känner mig hur hemsk som helst nu efteråt och behöver höra några snälla ord..

    Har läst och gjort allt jag kan för att inte göra fel men det kändes verkligen hemskt, hon var jättelivlig så jag är rädd att jag var för hårdhänt.. Hon simmar och rör sig som hon vore i nån dvala. Tror inte jag fick ur alla ens innan jag släppte tillbaka henne... Spelar det någon roll för hennes skull?
    Senast redigerad av EricH; 20 augusti 2009, 23:59.
  • KuRtaN
    Användare
    • februari 2008
    • 778

    #2
    Så kändes det första gången jag gjorde det med Sen är det väl nästan bara bra om du inte fick ur alla så har hon ngt att gå och tugga på. Varför hon är lite seg beror antagligen på att hon blev lite stressad av tömningen och säkert också för att hon har ett par yngel kvar.
    Over and out // Mathias

    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Ja man måste vara försiktig när man ska tömma en hona. Jag tog god tid på mig innan ja tömde min första. O lät vant folk instruera först.
      Jag är dessutom av den övertygelsen att det är bäst om man får ut alla yngel och inte lämnar nån kvar. Då har honan det lättare att börja äta igen, dom går lätt ner sig för långt(tuggar för länge) om dom har enbart ett fåtal yngel i munnen.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • EricH
        Användare
        • juli 2009
        • 110

        #4
        Hon åt och smaskade gott nu när jag kom hem från jobbet så nu har jag slappnat av lite.

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #5
          Gött då hoppas ja att det löser sig för dig

          Käkar hon ordentligt så är hon nog utan tugg.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          Arbetssätt...