Skaffat Geophagus Tapajos Orangehead

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Skaffat Geophagus Tapajos Orangehead

    Mer bilder här:

    Startar en ny tråd för att sammanfatta hela vårat bygge som nu är klart! Lägger upp bilder från början till slut på bygget och kommer sen uppdatera med bilder när ny fisk köps. --------------------------------------------------------------------------------------- I Julas var vi på besök i skåne hos Josephines
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Det är trevliga fiskar!
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • discusred
      Användare
      • juni 2004
      • 851

      #3
      Ditt kar har blivit ett riktigt kanon kar!

      Kommentar

      • chippog
        Användare
        • augusti 2008
        • 251

        #4
        instämmer till fullo, snygg firre finfint kar! ha det så kul med både ock!
        en kan bli beroende av att sitta framför karet

        Kommentar

        • KuRtaN
          Användare
          • februari 2008
          • 778

          #5
          Mina har vuxit ganska bra sedan jag köpte dom, var ca 5-6cm då och runt 8-10 nu på mindre än ett år.
          Over and out // Mathias

          Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

          Kommentar

          • Pabbe
            NCS Medlem
            • september 2006
            • 1805

            #6
            Ursprungligen postat av KuRtaN
            Mina har vuxit ganska bra sedan jag köpte dom, var ca 5-6cm då och runt 8-10 nu på mindre än ett år.
            Har dragit upp några kullar nu. Kan konstatera att de växer ca 1 cm/månad. Sparar alltid ett tjugotal av en kull som får gå i 375 l. Nu har jag 14 st, födda dec -08. Medelstl. 9-10 cm. Man får ha tålamod om man vill dra upp dem. Kul att många verkar gilla dessa trevliga fiskar. Deras yngelvård är fantastisk där hona och hanne verkligen engagerar sig.

            Kommentar

            • Micke_720
              Användare
              • november 2003
              • 368

              #7
              Hej

              Jag har haft Orange Head i några år. Jag sålde av yngel + 2 lekpar för en ny Geopahgus.
              Jag hittade en grupp Vf G. Altifrons på A-leasing. Gruppen har jag haft 1,5 år och nu har jag tagit rätt på första kullen.. Har egentligen inte plats men jag kunde inte låta flera frisimmande yngel gå till mat... ;-).
              Som sagt jag hel frälst på dessa ciklider.

              Kommentar

              • Pabbe
                NCS Medlem
                • september 2006
                • 1805

                #8
                Ursprungligen postat av Micke_720
                Hej

                Jag har haft Orange Head i några år. Jag sålde av yngel + 2 lekpar för en ny Geopahgus.
                Jag hittade en grupp Vf G. Altifrons på A-leasing. Gruppen har jag haft 1,5 år och nu har jag tagit rätt på första kullen.. Har egentligen inte plats men jag kunde inte låta flera frisimmande yngel gå till mat... ;-).
                Som sagt jag hel frälst på dessa ciklider.

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=356136
                Ja, vad gör man. Mina två par orangehead leker var och varannan månad. Upp till 200 yngel i kullarna. Brukar låta de gå till mat när föräldrarna ger upp med skyddet. När jag vill ha upp yngel brukar jag håva upp en del av kullen när föräldrarna slutat ruva. Får upp 50-100 i håven som jag flyttar till annat kar. Tycker det är lagom att dra upp 40-50 st till bra storlek.

                Kommentar

                • KuRtaN
                  Användare
                  • februari 2008
                  • 778

                  #9
                  Jag väntar bara på att mina ska börja leka, men jag får nöja mig med mina S.Leucostictia & mina red back scalarer så länge.
                  Over and out // Mathias

                  Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                  Kommentar

                  • Micke_720
                    Användare
                    • november 2003
                    • 368

                    #10
                    Ursprungligen postat av Pabbe
                    Ja, vad gör man. Mina två par orangehead leker var och varannan månad. Upp till 200 yngel i kullarna. Brukar låta de gå till mat när föräldrarna ger upp med skyddet. När jag vill ha upp yngel brukar jag håva upp en del av kullen när föräldrarna slutat ruva. Får upp 50-100 i håven som jag flyttar till annat kar. Tycker det är lagom att dra upp 40-50 st till bra storlek.
                    Kul med lek med jämna mellan rum..
                    Gå paren i ett "sällskaps akvarium" eller i varsit kar?

                    Kommentar

                    • Micke_720
                      Användare
                      • november 2003
                      • 368

                      #11
                      Ursprungligen postat av KuRtaN
                      Jag väntar bara på att mina ska börja leka, men jag får nöja mig med mina S.Leucostictia & mina red back scalarer så länge.
                      Det är inte helt fel med lek av S.Leucostictia & red back scalarer ... ; -)

                      Kommentar

                      Arbetssätt...