Resun!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • djenan
    Användare
    • juli 2006
    • 78

    Resun!

    Hej...
    Hittade den här på nätet och undrar om någon har nån erfarenhet utav dessa pumpar?
    Priset är tilltalande iaf




    och även detta:
    Senast redigerad av djenan; 22 juli 2009, 10:07.
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Nope, inte dem men däremot denna: http://kpaquaria.123ehandel.se/produ...category_id=12

    Den fungerade kanon!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • djenan
      Användare
      • juli 2006
      • 78

      #3
      Så det kan betydda att det är bra kvalité på dem
      Priset är verkligen tilltalande men man undrar hur pass sämre kan dem vara än eheims 2252?
      Tror inte att dem kan vara lika bra

      Kommentar

      • doohan
        NCS Medlem
        • augusti 2004
        • 1607

        #4
        Har

        Ursprungligen postat av djenan
        Hej...
        Hittade den här på nätet och undrar om någon har nån erfarenhet utav dessa pumpar?
        Priset är tilltalande iaf




        och även detta:
        http://kpaquaria.123ehandel.se/produ...category_id=15
        haft en sådan och den var kraftfull. dvs den blåste på rejält. Nackdelen tycker jag var att den lät mer än min 2252 och ingen slår Eheims difusorlösning. Men Resunen är absolut ett solklart budget alternativ till 2252an. Själva filterpatronerna som följer med är dock inget att ha tycker jag. Liten diameter dvs rymmer inte mycket filtermaterial. Satte på ett rör och svart ppi 10 matta=mycket bättre.

        Kommentar

        • Oden70
          Användare
          • januari 2007
          • 869

          #5
          Ursprungligen postat av doohan
          haft en sådan och den var kraftfull. dvs den blåste på rejält. Nackdelen tycker jag var att den lät mer än min 2252 och ingen slår Eheims difusorlösning. Men Resunen är absolut ett solklart budget alternativ till 2252an. Själva filterpatronerna som följer med är dock inget att ha tycker jag. Liten diameter dvs rymmer inte mycket filtermaterial. Satte på ett rör och svart ppi 10 matta=mycket bättre.
          Håller med dig fullt ut ang resunen. Det ända jag tyckte sög var att filterpatronen degade igen mkt fort.. ang difusern på 2252 finns dessa att köpa lösa för runt en 100ing...Så då blir resunen med svart matta och difuser ett mkt prisvärt alternativ
          Petrochromis is da shit8)8)

          Kommentar

          • kilova
            Användare
            • april 2002
            • 327

            #6
            Jag använder flera st av denna pump jag gillar den. mina pumpar är knäpptysta ,den ena lät en del när jag köpte den men det var för att det var kvar lite från ljutningen på impellern när jag tog bort det så tystnade även den pumpen. så jag har bara positivt att säga om pumpen..
            Tropheus moori golden kazumba F1
            Tropheus dubosi F1
            Tropheus Chaitica F1
            Tropheus red chimba F1
            Tropheus black pemba F1
            Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
            Tropheus moori bärnsten F1
            Tropheus moori kejsare
            Mvh Kim

            Kommentar

            • djenan
              Användare
              • juli 2006
              • 78

              #7
              Taqckar för era svar

              Kommentar

              • JohanP
                Användare
                • september 2006
                • 118

                #8
                Jag är ju i och för sig lite partisk eftersom mannen bakom KP aquaria är en vän i vår lokala akvarieförening. Självfallet har jag därför några olika Resun som snurrar i mina kar och jag måste säga att jag är mycket nöjd med dem.

                Jag har varit en riktig EHEIM narkoman men måste erkänna att det är alldeles för liten skillnad när man gör en bred jämförelse och därmed tycker jag Resun är ett mycket bra alternativ. Håller även med förgående inlägg att pumphuvudet ihop med filtermatta är en god lösning.

                Kommentar

                Arbetssätt...