alla ciklider dog samtidigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #16
    Eftersom det rör sig om så lite vatten så tror ja på Cf.s teori. Det kan bara inte vara nått som kommit ur kranen utan något som råkat komma i samtidigt med vattenpåfyllningen.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • tricoti
      Användare
      • juni 2009
      • 249

      #17
      När min son var liten typ 3 år matade ha fiskarna med en burk granulatfoder.Jag hävertade upp det mesta efter några timmar,men vattnet hann bli förstört och firrarna dog.några veckor innan så matade lillsorken firrarna med 5 släta bullar,då blev vattnet lite mjölkigt,dock utan gifteffekt..Men vem kan bli arg på en 3 åring..Jag kan tänka mig att några ciggfimpar kan vara direkt dödande.Men en läsk med sprit,det tror jag bara är nyttigt,men det ska man inte slösa på fiskar.
      Senast redigerad av tricoti; 23 juli 2009, 13:06.

      Kommentar

      • slarvid
        Användare
        • december 2007
        • 517

        #18
        Ursprungligen postat av Laban
        Ingen fest hemma samma dag/kväll som vattenbytet? När det begav sig på min tid var det en fyllskalle som hällde ned grogg i kompisens akvarium. Kommer inte ihåg hur det gick med firrarna men det kan ju vara någon som skulle "skämta" med dig.
        vodka var ju bra för vattnet läste ja i en anna tråd här... eller blandar ni? de ä ju det sämsta man kan göra... haha
        540 mbuna + 54L yngel

        Kommentar

        • Håknil
          Användare
          • december 2005
          • 484

          #19
          Ursprungligen postat av Snap3
          akvariet är på 200 liter. Tempen har legat runt 25 grader utan doppvärmare. Jag fyllde på av anledningen att det såg ut att saknas typ några liter. Jag vet att vi har väldigt hårt vaatten här men det borde ju inte kunna göra att 10 fiskar dör direkt.

          Men något fel måste det vara med vårat vatten eftersom min guppy kar också blev lite konstiga efter 10% vatten byte. OBS jag bytte inte vatten i ciklid karet utan bara fyllde på.

          LN's förklaring verkar ju vara den som låter mest vettigast. Tråkigt är det iafl. Mina extremt fina fiskar.
          Hej
          Stängde du av reningsanläggningen under längre tid(timmar)?

          Mvh Håkan

          Kommentar

          • Snap3
            Användare
            • maj 2009
            • 51

            #20
            Ursprungligen postat av Håknil
            Hej
            Stängde du av reningsanläggningen under längre tid(timmar)?

            Mvh Håkan
            Nej inte vad jag vet, jobbade ju under tiden det hände men jag tror knappast att frugan stängde av den.

            mvh
            akvarium juwel

            Kommentar

            Arbetssätt...