Tyst pump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chicke
    Användare
    • maj 2004
    • 497

    Tyst pump

    Hej, är ute efter en TYST (mkt viktigt att den är tyst då den ska vara i ett bibliotek) cirkulationspump. Akvariet är på 1000 liter så den bör väl pumpa minst 2000 liter /timme.
    Ngt förslag? Finns säkert svar på detta i sökfunktionen, men har väldigt segt internet för tillfället så det skulle ta en j*vla tid att leta.
    /Daniel
  • Oden70
    Användare
    • januari 2007
    • 869

    #2
    Ursprungligen postat av Chicke
    Hej, är ute efter en TYST (mkt viktigt att den är tyst då den ska vara i ett bibliotek) cirkulationspump. Akvariet är på 1000 liter så den bör väl pumpa minst 2000 liter /timme.
    Ngt förslag? Finns säkert svar på detta i sökfunktionen, men har väldigt segt internet för tillfället så det skulle ta en j*vla tid att leta.
    /Daniel
    Vad skall det vara för fiskar i karet? Mitt tipp till dig e 2 st sunsun 2000L ytterfilter med eller utan uv ljus. Kostar billigt på guldfisken.se. sedan för att få mera snurr i vattnet kompletera med 2 st seio 1500 strempumpar, tror dom e på ca 5500L stycket så har du ett MYCKET TYST kar... och detta till ett pris på ca 3000:-. Nästa alternativ e ett eheime pro3 2280 ytterfilter för runt 3300:-
    MEN e det bara cirkulation du e ute efter så kolla Seio prop1500. Viktigt du kollar runt då priserna varierar från ca 480 till ca 950:- beroende på vart du handlar dom...
    Senast redigerad av Oden70; 20 juli 2009, 12:05.
    Petrochromis is da shit8)8)

    Kommentar

    • Chicke
      Användare
      • maj 2004
      • 497

      #3
      Ursprungligen postat av Oden70
      Vad skall det vara för fiskar i karet? Mitt tipp till dig e 2 st sunsun 2000L ytterfilter med eller utan uv ljus. Kostar billigt på guldfisken.se. sedan för att få mera snurr i vattnet kompletera med 2 st seio 1500 strempumpar, tror dom e på ca 5500L stycket så har du ett MYCKET TYST kar... och detta till ett pris på ca 3000:-. Nästa alternativ e ett eheime pro3 2280 ytterfilter för runt 3300:-
      MEN e det bara cirkulation du e ute efter så kolla Seio prop1500. Viktigt du kollar runt då priserna varierar från ca 480 till ca 950:- beroende på vart du handlar dom...
      Okej, tack! Ytterfilter finns det redan så är bara för cirkulationen...ska kolla upp den där Seio...

      Kommentar

      • Chicke
        Användare
        • maj 2004
        • 497

        #4
        Var kan jag köpa Seio 1500prop då? Hittar bara massa skumma sidor där den finns. Skulle föredra en svensk sida, finns det?
        /D

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • juli 2002
          • 5395

          #5
          Skaffa labyrintfiskar, de behöver ingen pump

          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Håknil
            Användare
            • december 2005
            • 484

            #6
            Ursprungligen postat av Chicke
            Hej, är ute efter en TYST (mkt viktigt att den är tyst då den ska vara i ett bibliotek) cirkulationspump. Akvariet är på 1000 liter så den bör väl pumpa minst 2000 liter /timme.
            Ngt förslag? Finns säkert svar på detta i sökfunktionen, men har väldigt segt internet för tillfället så det skulle ta en j*vla tid att leta.
            /Daniel
            hej

            Mitt förslag är Eheim 1260(möjligen en storlek större till den stora behållaren)
            + en ytterburk om minst 30 l.De är enl. min erfarenhet ganska tysta om du
            inte har "tjuvluft" i systemet.Då för de ett jäkla oväsen.

            Lycka till

            Håkan

            Kommentar

            • slarvid
              Användare
              • december 2007
              • 517

              #7
              aquaclear är fin o tyst har en som blåser 1700 tror ja... knäpptyst
              540 mbuna + 54L yngel

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Ursprungligen postat av Chicke
                Hej, är ute efter en TYST (mkt viktigt att den är tyst då den ska vara i ett bibliotek) cirkulationspump. Akvariet är på 1000 liter så den bör väl pumpa minst 2000 liter /timme.
                Ngt förslag? Finns säkert svar på detta i sökfunktionen, men har väldigt segt internet för tillfället så det skulle ta en j*vla tid att leta.
                /Daniel
                Det enda företag som haft ett ljudisolerat rum för att visa tysta ytterfilter är
                Aquael
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • Oden70
                  Användare
                  • januari 2007
                  • 869

                  #9
                  Ursprungligen postat av Chicke
                  Var kan jag köpa Seio 1500prop då? Hittar bara massa skumma sidor där den finns. Skulle föredra en svensk sida, finns det?
                  /D
                  Du hittar den på bifogad länk, pris 449:-

                  Petrochromis is da shit8)8)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...