bakgrundsbygge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mattis
    Användare
    • februari 2003
    • 17

    bakgrundsbygge

    Hi!

    Har nu friggat upp en bakgrund samt påfört ett lager med husfix. Verkar bli riktigt bra!

    Nu har jag dock hört olika bud om vad jag ska använda för lack. Hade tänkt en 2-komp vattenbaserad, (SVINDYR!) historia. Denna finns dock endast i vissa alltför ljusa kulörer.

    Finns de ngt annat? Vore kul om de gick att blanda i t ex sand för en mer realistisk yta! Blanda flera kulörer???

    Tacksam för svar,

    mvh mattis

    malawitokig
    malawitokig
  • mattis
    Användare
    • februari 2003
    • 17

    #2
    Hallå???

    malawitokig
    malawitokig

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #3
      citat:
      Hallå???

      malawitokig
      Jag har aldrig gjort en sån bakgrund själv, men här är en länk till en som *** gjort:


      Han använde en lack som heter Epotex-2. Vet inte om det är den du tänkt använda.


      Kommentar

      • metcrue
        Användare
        • december 2002
        • 36

        #4
        Epotex blir bra och det går att blanda i sand för en mer "ruggad" yta. Har själv funderat på om man kan sandpappra ytan för en mera matt yta.
        Här har du en länk: http://www.epotex.se/html/datablad_v_gg_och_tank_0.html

        Kommentar

        • Marcus1979
          Användare
          • januari 2003
          • 404

          #5
          Håller som bäst på att fylla upp mitt akvarium med vattten efter ett lyckat bakgrundsbygge! Jag har bara blandat i färgpigment i betongen ingen lack. Vet flera som gjort på samma sätt´med lyckat resultat! Tycker personligen att det ser onaturligt ut men en glansig yta...
          Den billigaste lacken e den som får ståp kvar i affären!
          //Marcus

          960L Malawi

          Kommentar

          Arbetssätt...