Varför ser jag bara tredje del av bilden på min skärm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    Varför ser jag bara tredje del av bilden på min skärm

    Ja, som rubriken låter så ser jag bara en tredje del av bilden på min skärm.
    Jag hade lite problem med min data i veckan samtidigt som jag hade min pöjk, ja, det var bara att investera i en ny data.
    Men vad tror ni att det beror på? mina sidor på min zoon funkar med helbild.
    Men varken ciklid.se eller ciklider.se funkar. det är bara en tredjedel av bilden.Janne
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #2
    Är det den nya datorn du inte kan se alla bilder på?
    Hur mycket RAM har du på din nya? standard är väl typ 1024mb numera va?
    Hur ser många mb har du i "inställningar för temporära internetfiler och tidigare". Oftast är standarden i datorer lite för hög, jag själv brukar ha mellan 150-200mb.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      måste vara nån bugg nånstans i ncs, för vissa bilder jag försöker titta på blir likadant för mig som c.f s bild blått i http://www.ciklid.org/forum/showthre...864#post778864, jag tog en skärmdump på hur det ser ut när man försöker titta på bilden i större format då ser jag oxå bara en tredjedel av bilden ungefär, men det gäller inte alla bilder vissa funkar och vissa inte....

      denna bilden blir oxå fel http://www.ciklid.org/forum/showthre...850#post778850
      Senast redigerad av cichlids4fun; 18 juni 2009, 23:51.
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #4
        Ursprungligen postat av Lutt
        Är det den nya datorn du inte kan se alla bilder på?
        Hur mycket RAM har du på din nya? standard är väl typ 1024mb numera va?
        Hur ser många mb har du i "inställningar för temporära internetfiler och tidigare". Oftast är standarden i datorer lite för hög, jag själv brukar ha mellan 150-200mb.
        Tack, lutt. det löste på grund utav dina goda råd.Janne

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • oktober 2005
          • 1919

          #5
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Tack, lutt. det löste på grund utav dina goda råd.Janne
          Vad bra men men jag ser själv att jag skrev luddigt. Man högerklickar på internetikonen och går in på egenskaper och sen in på inställningarna om webhistorik och sänker antal mb till under 250mb iaf.

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #6
            men jag har inte ändrat något och har ändå problem, har kollat vidare lite och det verkar vara bara c.f s bilder som strular har hittat 5-6 stycken som strular, men alla andras funkar........
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • oktober 2005
              • 1919

              #7
              Ursprungligen postat av cichlids4fun
              men jag har inte ändrat något och har ändå problem, har kollat vidare lite och det verkar vara bara c.f s bilder som strular har hittat 5-6 stycken som strular, men alla andras funkar........
              Du har väl haft din dator ett tag och har du rensat cookies och eftersom NCS har förnyats så vore det ändå på sin plats att kolla in hur många mb du lagrar.
              Annars vet jag inte

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                #8
                jodå jag har haft den några år och det var faktiskt ett bra tag sen jag resade så den påminnelsen hjälpte mig att göra det dessutom så hade han förstorat utrymmet för tillfälliga filer automatiskt, men jag sänkte ner den igen och jag har 2 gb internminne så det är inga problem med det, tömde dessutom den utan att problemet försvann
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • endymion

                  #9
                  Apropå bilder så vet jag inte vad som är fel. Jag ska testa att lägga upp en till bild så får vi se om det blir rätt.

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #10
                    Ursprungligen postat av endymion
                    Apropå bilder så vet jag inte vad som är fel. Jag ska testa att lägga upp en till bild så får vi se om det blir rätt.

                    de flesta bilder funkar på min dator, men när ursprungstorleken är över 3000pixlar verkar det bli konstigt för mig.
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...