If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ibland får man välja sina strider, annars får man ligga i krig med världen dygnet runt. Om man nu är så prismedveten att man bara köper grejer i internetaffärer, inget om om det, så måste man ju vara medveten om att det kommer att bli jobbigare den dag man skall reklamera en vara. Just sånt som får en att backa från att handla direkt från tyskland.
Sen har man ju som skyldighet, tycker jag iaf, att kontrollera det man köpt. Att först limma på den och sen klaga kan ju vara lite problematiskt .
Lägg ned och återkom om 3 månader om det är några problem.
On the rocks har ej gjort något fel då dom är unika exemplar
PWSS
Visst hur mycket arbete kan man göra för en hundring i vinst
Ta emot order
Beställa varor
Ta emot pengar
Packa varor
Beställa transport
Ta hand om bokföringen
Ta emot samtal från missnöjda kunder
Ringa leverantören
Leverantören ringer Tillverkaren
Leverantören ringer PWSS
PWSS ringer kunden
Jag vet inte hur du är men handlar jag vetemjöl så vill jag ha vetemjöl och inte att 10% av mjölet innehåller havre.
-------------------------------------------
men i detta fall är det 100% BTN icke 90%
Så du menar Kjell att vi skall hålla mun och blunda för problemen istället för att påpeka för dom?
Sen så är BTN dyrast av dem alla och vill dom hålla den kvalité som dem har skall de nog klara lite klagomål att toleransen på färgen inte är godtagbar.
Jag vet inte hur du är men handlar jag vetemjöl så vill jag ha vetemjöl och inte att 10% av mjölet innehåller havre.
Purusam: jag tycker du skall påpeka detta till BTN och förhoppningsvis tar de åt sig om färgskiftningarna och förbättrar sig.
Det är sådana färgskillnader och det är omöjligt att komma ifrån om man inte kraftigt ökar produktionstiden.
Så att framföra det till BTN är tämligen meningslöst eftersom det helt klart är som så att det är långt fler som vill ha en billig produkt än det är folk som vill ha "mer lika färger".
Så egentligen tror jag att det i så fall vore billigare att säga till internetleverantören att jag betalar 20-30% mer om du väljer ut mina bitar med större noggranhet.
Jag har själv ett antal Slimline i lager som Zoopetvinster och av dessa plockade jag förra helgen ihop 2 "buntar" med Slimlinevinster till 2 vinnare. För vardera "bunten" plockade jag ihop bitar som passade någorlunda ihop färgmässigt (de kunde gärna skilja sig lite, men inte för mycket). De 2 buntarna skiljde sig dock ganska mycket från varandra.
Kontentan:
Köper du bakgrunder -
A/ kolla dom först i affären innan du handlar.
B/ Handlar du i internetaffär så säg till leverantören att de skall sitta i samma akvarium så de skall passa ihop. Om du tycker att de inte gör det när du får dom - returnera dom direkt, vilket du enligt konsumentköplagen har rätt att göra
Detta har nog inte med pengar att göra. Skulle du säga så när hela din familj blivit matförgiftad pga att köttfärsen var "felmärkt", allt rabalder för lite köttfärs, den kostade bara 50kr/kg
Purusam: jag tycker du skall påpeka detta till BTN och förhoppningsvis tar de åt sig om färgskiftningarna och förbättrar sig.
Eftersom detta tydligen är ett känt "problem" så tycker man att PWSS och andra återförsäljare i sin text på produkten kunde skriva tex
"Observera att färgskillnader kan finnas mellan olika moduler"
Då är man iaf informerad som köpare och kan vara lite mer observant och göra som Kjell tipsade om ( försöka placera dom så att skillnderna inte blir så markanta )
Varför är rubriken riktad mot PWSS? Läser man rubriken så får man känsla av att det är deras kvalitet som ifrågasätts...
Har du pratat med PWSS om det som skett?
ja... tycker som du... kanske är BTN man ska hoppa på. Känns som att som webbutik kanske har man annat att göra än att kolla o kategorisera moduler o slimline i färgskalor i olika ljus...
sen håller ja även med dom som påpekar att de handmålas o att det är hantverk o så...
så de bästa är kanske då att köpa såna saker i riktig butik så man kan syna innan... om mna nu glömt det innan man limmar... vilket jag skulle glömt. Men inte efter den här tråden
Bilar lackas med maskiner
konst målas av människor
om en månad är allt glömt och bakgrunden har fått en snygg nyans av alger
men är du missnöjd får du väl karva bort bakgrunden o försöka reklammera den till stället du köpte den från
men dom kan vägra reklammera om den har skador
allt detta rabalder för 300kr ?
Har du koll på vilken typ av färg som används? Ett ytterligare alternativ vore att man själv bättrade på färgen efter att man köpt modulerna så att de passar bra ihop om man skaffar en egen färgspruta och färg, så får man allt i de färger och nyanser man vill ha. Själv skulle jag t.ex. kunna tänka mig att måla med olika färger beroende på vilket bottenmaterial och inredning man har i respektive akvarium samt vilka av fiskarnas eller växternas färger man vill framhäva eller om man vill att de passar ihop med vissa typer av alger.
Nja, det målas ju på ett sätt som gör att det går lite "in i" materialet för att ytan skall bli hållbarare så det kan man inte göra själv. Visst kan man börja experimentera själv med att måla bägge bitarna, men jag är tämligen övertygad om man inte själv kan få det bättre.
Dom sagt då är det oerhört mycket bättre att man själv visuellt jämför bitarna innan man monterar dom. Själv brukar jag alltid lägga upp dom utomhus så att det blir samma ljus på alla och sedan jämföra. Visst ljuset blir inte samma i ett akvarium som utomhus men det viktiga är att man då kan jämföra bitarna med varandra under samma ljus.
Att köpa på "postorder" är ju lite riskabelt men där man man ju i alla fall enligt konsumentköplagen returrätt om man inte är nöjd (behöver inte ens vara fel på produkten). Dock självklart inte om man har monterat den.
Ja,det är tur att det inte är ett hus du målat.Tänk om färgfirman missat så grovt vid färgbrytningen..Oj,oj..Tänk falu rödfärg.Ena burken röd den andra burken rosa..Inte poppis bland kunderna..
Lämna en kommentar: