Vart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklicollector
    Användare
    • juni 2008
    • 129

    Vart

    Hittar man en sådan enkel ciklid som A.Pulcher?

    Har letat i akvarieaffärerna men "nada", finns det någon där ute som har ett gäng ungfiskar till övers och som bor i norrköping?

    Förresten är jag även ute efter Laetacara Dorsigerus men det fanns ej heller....
  • chippog
    Användare
    • augusti 2008
    • 251

    #2
    Ursprungligen postat av Ciklicollector
    Hittar man en sådan enkel ciklid som A.Pulcher?

    Har letat i akvarieaffärerna men "nada", finns det någon där ute som har ett gäng ungfiskar till övers och som bor i norrköping?

    Förresten är jag även ute efter Laetacara Dorsigerus men det fanns ej heller....
    var det finns laetacara dorsigera skulle jag också gärna vilja veta.

    är de för nära släkt med curviceps för att ha i samma kar? nån som vet?
    en kan bli beroende av att sitta framför karet

    Kommentar

    • peking
      Användare
      • maj 2005
      • 28

      #3
      Robban har väl pulcher hemma...
      Iaf för en tid sen hade han det i 2 kar, i det ena var fångstplatsen benämnd....tror det var venezuela osv...

      Kommentar

      • Guy_P
        Användare
        • april 2002
        • 301

        #4
        Ursprungligen postat av chippog
        var det finns laetacara dorsigera skulle jag också gärna vilja veta.

        är de för nära släkt med curviceps för att ha i samma kar? nån som vet?
        Ciklidhuset i Lerum brukar ha Laetacara dorsigera hemma.Tror inte att du skall blanda de två arterna.
        Guy

        Kommentar

        • Ciklicollector
          Användare
          • juni 2008
          • 129

          #5
          Tror faktiskt att de robban har är latifrons eller en variant av blå.
          Normalt sett har väl blåcikliden vit/gulvitt fenband och inte oranget.

          Laetacara dorsigera och curviceps funkar att ha tillsammans utan att de blandar sig eller korsar sig med varandra.
          Visst att det är relativt vanligt att några yngel hamnar fel så att i en drös yngel av curviceps kan man hitta en del dorsigera eller vise versa.

          Det häftigaste jag varit med om är när mina curviceps vallade runt 5 dorsigera yngel för att deras egna dog.

          Kommentar

          • chippog
            Användare
            • augusti 2008
            • 251

            #6
            Ursprungligen postat av Ciklicollector
            Laetacara dorsigera och curviceps funkar att ha tillsammans utan att de blandar sig eller korsar sig med varandra.
            Visst att det är relativt vanligt att några yngel hamnar fel så att i en drös yngel av curviceps kan man hitta en del dorsigera eller vise versa.

            Det häftigaste jag varit med om är när mina curviceps vallade runt 5 dorsigera yngel för att deras egna dog.
            tack ciklidsamlare! låter häftigt!! hittar jag några dorsigera, ska jag försöka få igång samma sak!

            @guy p! så hade jag nog också tyckt, men ovanstående låter ju för lockande.
            en kan bli beroende av att sitta framför karet

            Kommentar

            Arbetssätt...