P.Motaguense

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    P.Motaguense

    Jag har fått en rejäl romkaka på mina Parachromis Motaguense såg jag ikväll efter 1 par gravöl efter Fotbollen bilder kommer inget batteri ikväll ...
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Jag har fått en rejäl romkaka på mina Parachromis Motaguense såg jag ikväll efter 1 par gravöl efter Fotbollen bilder kommer inget batteri ikväll ...
    Grattis Micke hoppas dom är befruktade bara..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      jo vi får se, den här hanen är ju en fegis men det ger sig snart..kom på en annan sak och jag har nog för litet kar för få mitt stora festae par att funka hanen bankar honan efter ett tag igen nu hopplöst så jag bytade bort den hanen mot en mindre får vi se hur det går inget bråk iaf än sålänge
      Senast redigerad av Micke Jarhl; 07 juni 2009, 11:23.
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
        jo vi får se, den här hanen är ju en fegis men det ger sig snart..kom på en annan sak och jag har nog för litet kar för få mitt stora festae par att funka hanen bankar honan efter ett tag igen nu hopplöst så jag bytade bort den hanen mot en mindre får vi se hur det går inget bråk iaf än sålänge
        Grattis till motaguenseleken. Hoppas det blir yngel. Risken finns att det istället blir festaehonan som bankar den nya hanen. Det är en svår art, men hoppas det går bättre denna gången.

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          Ursprungligen postat av Beast
          Grattis Micke hoppas dom är befruktade bara..
          De var dom nog inte för rommen var borta idag...
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • Ola Sjödin
            Användare
            • augusti 2003
            • 514

            #6
            Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            Jag har fått en rejäl romkaka på mina Parachromis Motaguense såg jag ikväll efter 1 par gravöl efter Fotbollen bilder kommer inget batteri ikväll ...
            Kul! Motaguense är de absolut elakaste rom/yngelskyddande firrar jag någonsin har haft. De jag hade för kanske 12 år sedan köptes som motaguense "gul". De var bara 13-14 cm men de tog verkligen hela 960 l akvariet som sitt revir.

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              #7
              Ursprungligen postat av Ola Sjödin
              Kul! Motaguense är de absolut elakaste rom/yngelskyddande firrar jag någonsin har haft. De jag hade för kanske 12 år sedan köptes som motaguense "gul". De var bara 13-14 cm men de tog verkligen hela 960 l akvariet som sitt revir.
              tjena Ola ja de är tuffa mina ska vara den röda varianten,men jag har festae+grammodes och cittrinellum(lite små ännu) funkar ganska bra här nu i min 1300L balja hade ett stort fint capinte par åxo som verkligen var boss i karet men hanen där är för gammal nu tacklat av rejält svårt hålla sig upprätt den stackaren så jag får skicka honom till fisk himlen nu de är grymma annars tänk om man kunde hitta en större hane till min hona men verkar svårt... vi får se
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              Arbetssätt...