Inredning till troffar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markie
    Användare
    • september 2008
    • 512

    #16
    ibland är man ju dummare än tåget. Började känna mig nåsådär kanske nöjd med det hela och då ser jag tre fryeri simma runt och utforska dom nya håligheterna som jag skapat. Hur noga är det med att inte pyssla med inredningen efter att man har satt i troffarna skulle vilja lägga till lite sten i efterhand som jag nu inte har hemma. Pratar inte om nya högar eller helt ändra om utan bara bättra på lite.

    Kommentar

    • Johan F
      Användare
      • mars 2006
      • 2439

      #17
      Ursprungligen postat av jemmba
      ibland är man ju dummare än tåget. Började känna mig nåsådär kanske nöjd med det hela och då ser jag tre fryeri simma runt och utforska dom nya håligheterna som jag skapat. Hur noga är det med att inte pyssla med inredningen efter att man har satt i troffarna skulle vilja lägga till lite sten i efterhand som jag nu inte har hemma. Pratar inte om nya högar eller helt ändra om utan bara bättra på lite.
      Fryeri, pratar du om troffekaret??? Har dessa simmat i samma kar tidigare?

      /Johan
      3000 liter med Tropheus
      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
      Tropheus sp. black Ikola
      Tropheus sp. black Caramba
      Tropheus red bishop Caramba
      Tropheus Moorii Kambwimba
      Tropheus Moorii Kapampa
      Tropheus Duboisi Maswa

      Kommentar

      • Markie
        Användare
        • september 2008
        • 512

        #18
        Ursprungligen postat av Johan F
        Fryeri, pratar du om troffekaret??? Har dessa simmat i samma kar tidigare?

        /Johan
        Jag har haft några fryeri som gått där i för att få igång nitrifikationen.
        Nej dom har inte gått med troffarna om det var det du mena??
        Troffarna kommer i morgon.

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #19
          Ursprungligen postat av jemmba
          ibland är man ju dummare än tåget. Började känna mig nåsådär kanske nöjd med det hela och då ser jag tre fryeri simma runt och utforska dom nya håligheterna som jag skapat. Hur noga är det med att inte pyssla med inredningen efter att man har satt i troffarna skulle vilja lägga till lite sten i efterhand som jag nu inte har hemma. Pratar inte om nya högar eller helt ändra om utan bara bättra på lite.
          Ja nu är jag ingen troffeexpert, men jag har ju haft en del troffar genom åren.
          Om jag nu skulle köpa en grupp VF troffar eller om jag skulle köpa odlade yngel.
          Ja då är regel nr 1, ha inte det minsta inredning i baljan, dom första veckorna.
          Det är så lättare att kolla om alla käkar, eller om det är någon som först är på käket ,men sen simmar undan.Janne

          Kommentar

          • Markie
            Användare
            • september 2008
            • 512

            #20
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja nu är jag ingen troffeexpert, men jag har ju haft en del troffar genom åren.
            Om jag nu skulle köpa en grupp VF troffar eller om jag skulle köpa odlade yngel.
            Ja då är regel nr 1, ha inte det minsta inredning i baljan, dom första veckorna.
            Det är så lättare att kolla om alla käkar, eller om det är någon som först är på käket ,men sen simmar undan.Janne
            Det är ju en variant men hoppas och tror att det ska gå bra ändå.

            Kommentar

            • Markie
              Användare
              • september 2008
              • 512

              #21
              Jaha då var men troffe ägare då! 30 st f1 Kambwimba och 15 st f2or.
              Det slutade med att det blev två högar en på vardera sida av karet.
              Resultatet blev bra mycket bättre så.
              Dom går mörkt nu men ska tända senare under dagen och försöka få till en bild.
              Senast redigerad av Markie; 07 juni 2009, 11:47.

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • december 2004
                • 3060

                #22
                bli kul att se dom igen
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • Markie
                  Användare
                  • september 2008
                  • 512

                  #23
                  Här kommer lite kassa bilder på dom. Tips på hur man lyckas lite bättre med en kompaktkamera skulle vara schyst. Dom är lite mörka ännu men dom blir jusare hela tiden tycker jag.Att bakgrunden är så ljus kommer ju att hjälpa till det med. Så om en vecka ser det än bättre ut

                  Ska slänga i lite vallisineria framöver men först ska dom få gå i lugn och ro.

                  skickar med en bild på hur jag löste problemet med pumpen som innan satt under vatten och gjorde det lite för varmt. Sambon tycker det är snyggt

                  Kommentar

                  • Mattias777
                    Användare
                    • november 2006
                    • 1493

                    #24
                    Ursprungligen postat av jemmba
                    Här kommer lite kassa bilder på dom. Tips på hur man lyckas lite bättre med en kompaktkamera skulle vara schyst. Dom är lite mörka ännu men dom blir jusare hela tiden tycker jag.Att bakgrunden är så ljus kommer ju att hjälpa till det med. Så om en vecka ser det än bättre ut

                    Ska slänga i lite vallisineria framöver men först ska dom få gå i lugn och ro.

                    skickar med en bild på hur jag löste problemet med pumpen som innan satt under vatten och gjorde det lite för varmt. Sambon tycker det är snyggt
                    Det ser snyggt och trevligt ut! Lycka till nu med dessa juveler.


                    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                    Kommentar

                    • Markie
                      Användare
                      • september 2008
                      • 512

                      #25
                      Tack Mattias! Kan inte säga att jag är så där helnöjd med innredningen men det blir jag ju inte hur jag än gör. Men jag är betydligt mer nöjd över fiskarna så det jämnar ut sig

                      Slängde i en nypa nls för en stund sedan och det var bra fart på dom och alla åt.

                      Kommentar

                      • LN
                        Användare
                        • december 2004
                        • 4744

                        #26
                        Ser nice ut. Med så ljus inredning kommer fisken i centrum
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          Användare
                          • november 2005
                          • 530

                          #27
                          Snygga firrar.

                          Kommentar

                          • tomas123
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 67

                            #28
                            Ursprungligen postat av jemmba
                            Här kommer lite kassa bilder på dom. Tips på hur man lyckas lite bättre med en kompaktkamera skulle vara schyst. Dom är lite mörka ännu men dom blir jusare hela tiden tycker jag.Att bakgrunden är så ljus kommer ju att hjälpa till det med. Så om en vecka ser det än bättre ut

                            Ska slänga i lite vallisineria framöver men först ska dom få gå i lugn och ro.

                            skickar med en bild på hur jag löste problemet med pumpen som innan satt under vatten och gjorde det lite för varmt. Sambon tycker det är snyggt
                            Hej Niklas ser bra ut även på bild, jag vet är ju svårt få till bra bilder med kompaktkameror.det är kul se att dom trivs hos dig....Lycka till nu...det går nog bra.mvh Tomas

                            Kommentar

                            • Markie
                              Användare
                              • september 2008
                              • 512

                              #29
                              Ursprungligen postat av tomas123
                              Hej Niklas ser bra ut även på bild, jag vet är ju svårt få till bra bilder med kompaktkameror.det är kul se att dom trivs hos dig....Lycka till nu...det går nog bra.mvh Tomas

                              Tack! Ja det kommer bli bra det här. Du kommer inte att sakna dom nu då?

                              Kommentar

                              • Tom.Nordbeck
                                Användare
                                • juni 2007
                                • 133

                                #30
                                Snyggt! blir sugen på troffar igen. Om du ska ha i vallisineria så skulle jag sätta den i hörnet där bakgrunderna möts så blir det inte lika tydligt att hörnet är där.
                                blev kanske snurrigt nu men du hajjar nog vad jag menar

                                tummen upp
                                Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

                                Kommentar

                                Arbetssätt...