Från A till B

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • september 2004
    • 518

    Från A till B

    BMW 323 Ci-96
    Vad rattar ni till vardags?

    Frugan kör Skoda Fabia,(55 hästar)Fniss!
    Det duger åt henne
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Audi A6...-96

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • november 2006
      • 1493

      #3
      Har inget körkort till bil. Men kör en eu moppe och har en lätt MC.


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Frugan kör Skoda Fabia,(55 hästar)Fniss!
        Jag har bl.a. haft både en Audi A6 samt en gång i tiden en BMW, men har nu en Skoda Fabia. BMW var skitkass (speciellt i vinterväglag), Audin var OK, men den i särklass bästa av dom är Fabian

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ja bilar har alltid intresserat mig, och framförallt gamla amerikanska, ja den bil som jag har lagt ner mest jobb på är faktiskt en ford fairlane från 1962 den köpte jag som ett ras, jag svetsade den, spacklade och sprutmålade den, samtidigt så gjorde jag en inredning till den plus att det var en 6 cylindrig motor i den från början men jag renoverade en v8 som jag stoppade i den istället, till bilprovningens stora förtret, den bytte jag till den en ford Mercury montclair cabbe av 1956 års modell.
          den höll jag på i ett par år, la ner en massa jobb, men jag lyckades inte ända ut, det kom andra intressen i mellan, så jag sålde den, den är faktiskt till salu just nu dom begär 560.000 för den.
          Men den bil som jag tycker har varit dom bästa köregenskaperna det är min före detta BMW 325 2005 och den komforten, ja BMW kan göra bilar.Janne
          Senast redigerad av malawijanne; 23 maj 2009, 22:35.

          Kommentar

          • Peter_A_F
            Användare
            • januari 2008
            • 809

            #6
            För miljöns skull skall man försöka köra en så liten bil som möjligt... i vårt fall är det en Chevrolet Transport med V6 med skinn och annat lyx drar bara 0,2 liter bensin per mil per familjemedlem. (kör i snitt 700-1000 mil per år med den...)

            Som pendelbil använder vi en VW Polo 06 som vi nyligen köpt... fantastiskt liten bil kännns betydlgit större inuti än vad man kan tro. Den är sjävklart långt från sportig men det gör att jag slipper bli av med körkortet som jag garanterat blivt ifall jag haft något motorstarkt alternativ...
            - 720 liter med Malawi.

            Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

            Lägg till ciklid.org på iGoogle!

            Kommentar

            • kaj.p
              Användare
              • april 2002
              • 2294

              #7
              Va f-n Janne den är ju svart är det vara fisk som skall vara röd?
              Jag har en Vw passat 2.0 tdi -06 frugan har en volvo V70 2,5T -07
              Vad kör jag då ja knappt ingen. Åkte fast på väg till tyskland 30 km för fort 3600 kr Sedan skulle jag lämna fisk till trollhättan 26 km för fort 2800:-
              Och nu på väg till ciklidstämman 19 km för fort 2000 kr.
              Så nu säger länsstyrelsen att jag inte skall köra på 2 månader Tänk vad bensin jag sparar.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • november 2005
                • 3217

                #8
                Ursprungligen postat av kaj.p
                Va f-n Janne den är ju svart är det vara fisk som skall vara röd?
                Jag har en Vw passat 2.0 tdi -06 frugan har en volvo V70 2,5T -07
                Vad kör jag då ja knappt ingen. Åkte fast på väg till tyskland 30 km för fort 3600 kr Sedan skulle jag lämna fisk till trollhättan 26 km för fort 2800:-
                Och nu på väg till ciklidstämman 19 km för fort 2000 kr.
                Så nu säger länsstyrelsen att jag inte skall köra på 2 månader Tänk vad bensin jag sparar.
                Ja du har helt rätt Kaj, självklart så ville jag ha en röd bil, och vi tittade på nya BMW , men eftersom vi ville ha rätt utrustning så tyckte vi att det blev för dyrt, du vet BMW tar en del om man vill ha det lilla extra.
                Men i vilket fall så hittade vi denna BMW på BMW i solna i stockholm, och den hade allt plus att den bara hade gått tusen mil skicket var som ny, det var bara att köpa till 18 tums kromade aluminiumfäljar, ja sen hade vi en bil som vi var nöjda med,trots att den var svart., ja 356000 tusen fattigare plus att fälgarna med däck gick på 30000 till så var vi nöjda.Janne

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #9
                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Ja du har helt rätt Kaj, självklart så ville jag ha en röd bil, och vi tittade på nya BMW , men eftersom vi ville ha rätt utrustning så tyckte vi att det blev för dyrt, du vet BMW tar en del om man vill ha det lilla extra.
                  Men i vilket fall så hittade vi denna BMW på BMW i solna i stockholm, och den hade allt plus att den bara hade gått tusen mil skicket var som ny, det var bara att köpa till 18 tums kromade aluminiumfäljar, ja sen hade vi en bil som vi var nöjda med,trots att den var svart., ja 356000 tusen fattigare plus att fälgarna med däck gick på 30000 till så var vi nöjda.Janne
                  Ja sådan smällar får man ta bägge mina är svarta men en svart diskus vill jag inte ha.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #10
                    svarta bilar ska det va.....
                    svensk krisbil....etanoldriven snart en raritet
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 7334

                      #11
                      Ursprungligen postat av Peter_A_F
                      Som pendelbil använder vi en VW Polo 06 som vi nyligen köpt... fantastiskt liten bil kännns betydlgit större inuti än vad man kan tro.
                      Dessa rader drog fram mina gamla bilminnen.

                      Efter min första egna bil, en grön Saab 99:a så hade vi in VW Polo av 1988 årsmodell.

                      I denna lilla röda pärla lyckades jag faktiskt frakta ett 275 liters kar + hemmabyggd lysramp/topp (110x50x50) genom att fälla baksätet och sittandes som i ett skruvstäd köra från Hisingen till Trollhättan. Priset var dessutom smått fantastiskt. Vill minnas att jag lämnade 5-7 rödzebra i utbyte.

                      Därefter blev det Saab 9000 några år för att sedan till dags dato avslutas med diverse Saab 9-5 kombi-modeller de senaste 6 åren (leasing).
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • larsa
                        Banned
                        • april 2006
                        • 198

                        #12
                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        Ja bilar har alltid intresserat mig, och framförallt gamla amerikanska, ja den bil som jag har lagt ner mest jobb på är faktiskt en ford fairlane från 1962 den köpte jag som ett ras, jag svetsade den, spacklade och sprutmålade den, samtidigt så gjorde jag en inredning till den plus att det var en 6 cylindrig motor i den från början men jag renoverade en v8 som jag stoppade i den istället, till bilprovningens stora förtret, den bytte jag till den en ford Mercury montclair cabbe av 1956 års modell.
                        den höll jag på i ett par år, la ner en massa jobb, men jag lyckades inte ända ut, det kom andra intressen i mellan, så jag sålde den, den är faktiskt till salu just nu dom begär 560.000 för den.
                        Men den bil som jag tycker har varit dom bästa köregenskaperna det är min före detta BMW 325 2005 och den komforten, ja BMW kan göra bilar.Janne
                        coolt!jag stortrivdes i min camaro från 67..jag älskade den bilen!!en rally sport första årsmodellen..327 v8 uj....

                        Kommentar

                        • PatrikMalmo
                          Användare
                          • maj 2005
                          • 4642

                          #13
                          Har ingen bil... behöver jag det extremt mycket hyr jag passande modell för jobbet. Till vardags rattas det mest militärcykel. Farsan är däremot biltokig, och har en söt liten vaniljgul MG. Har haft jeep med V8, märkliga gamla mercor och lite annat smått. På renoveringssidan står en Harley från -29, en sådan där växelspaken sitter på sidan av tanken samt med sadel i traktorbredd.
                          Senast redigerad av PatrikMalmo; 24 maj 2009, 10:23.
                          Ingen fisk har läst böckerna.

                          Kommentar

                          • Sacrium
                            Användare
                            • november 2005
                            • 353

                            #14
                            Kör en Kia rio här 05:a.
                            Man får visserligen vad man betalar för med rätt plastig interiör och skapligt bullrigt inne i, men å andra sidan är både försäkringen och driftkostnaden löjligt låg på den så den får gå här ett tag till.

                            Har aldrig varit intresserad av bilar, men med tanke på sambons släkt så är det ofrånkomligt med tanke på svärfars två cheva impala 58r och hennes morfar som har x antal gamla jänkare ståendes hemma i garaget. Så det är lite fascinerande för en annan som är uppväxt med allt annat än det

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • april 2007
                              • 1147

                              #15
                              Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                              Dessa rader drog fram mina gamla bilminnen.

                              Efter min första egna bil, en grön Saab 99:a så hade vi in VW Polo av 1988 årsmodell.

                              I denna lilla röda pärla lyckades jag faktiskt frakta ett 275 liters kar + hemmabyggd lysramp/topp (110x50x50) genom att fälla baksätet och sittandes som i ett skruvstäd köra från Hisingen till Trollhättan. Priset var dessutom smått fantastiskt. Vill minnas att jag lämnade 5-7 rödzebra i utbyte.

                              Därefter blev det Saab 9000 några år för att sedan till dags dato avslutas med diverse Saab 9-5 kombi-modeller de senaste 6 åren (leasing).
                              ja min första bil den är saab 99 oxåå vita-76.... sen har två saab 900 sen annan märke bilar golfar o nu audi..
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...