Duktiga mekare? Audiproblem...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Duktiga mekare? Audiproblem...

    Jag har fått ett problem med min Audi (A6) och det är att bilen ibland "dör" direkt efter uppstart. Så kan den bete sig kanske 3-4 uppstarter och om jag sedan lugnar mig en stund och provar igen så startar den utan problem.

    Bilen går annars klockrent när den väl startar. Den är inte seg att starta utan det kickar igång precis som vanligt, men det är bara det att när den kickat igång så är det precis som om någon annan vrider av tändningen...

    Den "dör" direkt man trycker på gasen vid uppstart...men det händer att den dör utan att man tryckt på gaspedalen också så jag vette tusan vad det är med bilen.

    Kan det vara bränslepump och/eller någon givare?
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Det är nog ganska svårt att säga vad som är fel, det finns nog flera saker som kan vara orsaken till problemet.
    Åk in på en Audi verkstad och be dom koppla in datorn och lokalisera felet, det kostar inte många sedlar.


    Ps. du har kollat så det finns bensin i tanken? =)=)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Tack för svaret.

      Jo jag har kollat att det finns soppa i bilen för den har halv tank...men det är klart...nålen kanske har stannat.

      Tänkte jag skulle höra här före innan jag lämnar in bilen om man kan titta på den själv. Felsökning på Audi kostar nästan 1500kr...jag vet för jag har betalat det tidigare och det är inte sååå roligt. I och för sig bara två sedlar så det är ju inte mycket...hehe.

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Ursprungligen postat av Malawe
        Tack för svaret.

        Jo jag har kollat att det finns soppa i bilen för den har halv tank...men det är klart...nålen kanske har stannat.

        Tänkte jag skulle höra här före innan jag lämnar in bilen om man kan titta på den själv. Felsökning på Audi kostar nästan 1500kr...jag vet för jag har betalat det tidigare och det är inte sååå roligt. I och för sig bara två sedlar så det är ju inte mycket...hehe.
        Är det bara en Audiverkstad som kan fixa problemet? Det finns ju gott om duktiga bilmekare, men som är betydligt billigare.

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Självklart finns det andra verkstäder som kan fixa det...men deelay hänvisade till Audi verkstad, och jag svarade med mina erfarenheter av Audi verkstad.

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #6
            Ursprungligen postat av Malawe
            Självklart finns det andra verkstäder som kan fixa det...men deelay hänvisade till Audi verkstad, och jag svarade med mina erfarenheter av Audi verkstad.
            Dom var inte blyga dom inte =) jag betalade 750kr för felsökning och byte av tändkabel för några år sedan, det var en Audi. Jag åkte till bosch som tillverkat insprutningen till den com kunde göra felsökning via sin data som dom kopplade på.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • jompa.h
              Användare
              • maj 2007
              • 63

              #7
              kolla på olika motorforum på nätet . alltombilen.com eller motorforum.nu. 2st forum som jag brukar kolla på, det kryllar av bil och motorforum, man får lite tips... tror du har någon givarfel .. mvh jompa

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Tack för de tipsen Jompa!

                Kommentar

                • jompa.h
                  Användare
                  • maj 2007
                  • 63

                  #9
                  en till som min bror brukar ofta kolla, han har audi a3 sportback http://www.nordicaudi.com/

                  Kommentar

                  • janne dansk
                    Användare
                    • april 2004
                    • 140

                    #10
                    kan o vare ,om du har så du kan låsa med fjärkontroll, den som fjollar sig
                    //janne
                    200l 1000l på g
                    <b>
                    Min Zoon</b>

                    Kommentar

                    Arbetssätt...