Trasig juwelbelysning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Trasig juwelbelysning?

    Köpte ett RIO 400 nyligen, och det medföljde en extra ljusramp. Den lär dock vara defekt enligt förra ägaren. Min fråga är! Går det att laga den? Den ser rejält hopmonterad ut.

    Belysning tänder inte alls, dvs ingenting händer när man knäpper på belysningen. Kan det vara ide att kolla med elektriker om en sådan kan fixa den?

    Tacksam för alla tips
  • kilova
    Användare
    • april 2002
    • 327

    #2
    Ursprungligen postat av doohan
    Köpte ett RIO 400 nyligen, och det medföljde en extra ljusramp. Den lär dock vara defekt enligt förra ägaren. Min fråga är! Går det att laga den? Den ser rejält hopmonterad ut.

    Belysning tänder inte alls, dvs ingenting händer när man knäpper på belysningen. Kan det vara ide att kolla med elektriker om en sådan kan fixa den?

    Tacksam för alla tips
    klart det går att laga den billigare än att köpa ny... kolla vilken del som är sönder och maila mig så kan jag troligtvis fixa en ny del till dig för transportkostnadspris...
    Tropheus moori golden kazumba F1
    Tropheus dubosi F1
    Tropheus Chaitica F1
    Tropheus red chimba F1
    Tropheus black pemba F1
    Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
    Tropheus moori bärnsten F1
    Tropheus moori kejsare
    Mvh Kim

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • april 2002
      • 5028

      #3
      En del är inbrottssäkra o går ej att öppna
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • doohan
        NCS Medlem
        • augusti 2004
        • 1607

        #4
        Tack

        Kilova och cf !

        Skall försöka öppna den, och ta reda på vad som är fel/trasigt. Du är en hyvens troffeist Kilova

        Kommentar

        • Oden70
          Användare
          • januari 2007
          • 869

          #5
          hade en till ett rio 300 som gick i paj. Skitet gick inte att öppna och det var bara att köpa en ny för 800 kr.. tror att det e som cf säger inbrottsäkert och det har dom gjort med flit så man skall få köpa nytt
          Petrochromis is da shit8)8)

          Kommentar

          • doohan
            NCS Medlem
            • augusti 2004
            • 1607

            #6


            Ursprungligen postat av Oden70
            hade en till ett rio 300 som gick i paj. Skitet gick inte att öppna och det var bara att köpa en ny för 800 kr.. tror att det e som cf säger inbrottsäkert och det har dom gjort med flit så man skall få köpa nytt
            typiskt i såfall! Tur att jag fick två stycken belysningar då. Skall öppna den på vinst eller förlust då den ändå är trasig så har jag ju inget att förlora. En ny kostar 1390 på PWSS, Så går det inte o laga den så får den läggas på samligen av ev bra att ha saker

            Kommentar

            Arbetssätt...