Avatar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #16
    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
    Absolut!
    Men det vore kul om så många som möjligt la in en bild så man ser vem man "pratar" me
    Jo jag håller med, men en bild på sig själv kan också vara hiskelig gammal också, för det behöver ju inte vara en dagsfärsk bild, jag menar min avater är ett år gammal.

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • april 2002
      • 5028

      #17
      Ursprungligen postat av Lutt
      Jo jag håller med, men en bild på sig själv kan också vara hiskelig gammal också, för det behöver ju inte vara en dagsfärsk bild, jag menar min avater är ett år gammal.
      Vi är inga poliser
      Gör det som passat
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • oktober 2005
        • 1919

        #18
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Ibland när man diskuterar

        A. en har en fullständig avatar + man har skrivit allt om sig själv

        B. Den andra som oftast ogillar den första
        skriver inget, i sin avatar
        ingen vet vem denna är men ibland spyr han ut sitt förakt
        men fortfarande vet man inget om denna person

        Tråkigt inlägg ...ex

        Hej jag heter katten Gustav och har en fråga om mina sandciklider......
        Men om den som har en avatar har väl samma forumsregler som den som har utan?

        Finns säkert jävliga folk med avatar också, saken är den skall du hemsöka den med avatar som nångång sagt något opassande?

        Själv heter jag Arne Anka

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • oktober 2005
          • 1919

          #19
          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Vi är inga poliser
          Gör det som passat
          Inte?

          Nej men jag tycker dock att det är en kul grej det här med avatar men vi borde alla respektera medlemmar som har skrivit över 50 inlägg att de kanske inte vill visa sitt tryne för alla.

          Kommentar

          • HåE
            Användare
            • september 2007
            • 1525

            #20
            Alla får naturligtvis göra som dom vill. Men om man ger sig in i t.ex. heta diskussioner här på forumet, så borde man ha ryggrad nog att visa vem man är. Annars är det tveksamt om den personen står för det han/hon skriver. Är man däremot inte intresserad att ge sig in i sådana diskussioner, så spelar det mindre roll. Men det är ju alltid trevligare att ha ett ansikte på den man pratar med.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

            Kommentar

            • Niklas Olsson
              Användare
              • februari 2003
              • 1156

              #21
              Ursprungligen postat av Lutt
              Jo jag håller med, men en bild på sig själv kan också vara hiskelig gammal också, för det behöver ju inte vara en dagsfärsk bild, jag menar min avater är ett år gammal.
              å min e säkert två år gammal...
              //Niklas

              www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook
              ____________________________________

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                #22
                Ursprungligen postat av HåE
                Alla får naturligtvis göra som dom vill. Men om man ger sig in i t.ex. heta diskussioner här på forumet, så borde man ha ryggrad nog att visa vem man är. Annars är det tveksamt om den personen står för det han/hon skriver. Är man däremot inte intresserad att ge sig in i sådana diskussioner, så spelar det mindre roll. Men det är ju alltid trevligare att ha ett ansikte på den man pratar med.
                det får stå för dig...jag har ryggrad, men vill inte va med på bild...so what? gör det en regel då....
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • Lutt
                  Användare
                  • oktober 2005
                  • 1919

                  #23
                  Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                  å min e säkert två år gammal...
                  Ja det blir lätt så.

                  Det enda jag reagerar starkt på i denna tråd är hur man lägger fram förslaget.
                  Är det inte bättre att skriva att det vore trevligt om fler lade upp avatarer eller att jag vill uppmuntra folk att lägga upp en avatar.

                  Att skriva övertyga folk eller att det är pinsamt låter lite fel i mina öron iaf.

                  Kommentar

                  • HåE
                    Användare
                    • september 2007
                    • 1525

                    #24
                    Du behöver inte bli arg,

                    Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    det får stå för dig...jag har ryggrad, men vill inte va med på bild...so what? gör det en regel då....
                    Det var jag som var klumpigt otydlig. Med heta diskussioner menar jag sådana inlägg som censuren brukar ta hand om. Dom brukar förekomma på helg nätter. Jag försökte väl att linda in det lite snyggt, och istället blev det otydligt. Man kanske skulle läsa igenom sina inlägg innan man skickar dom. Om personer vill vara anonyma, så har inte några som helst problem med detta. Det är naturligtvis bättre att vara anonym och dela med sig av sina problem och kunskaper än att inte vara med alls. Om du känner dig påhoppad så ber jag om ursäkt./ Håkan
                    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #25
                      jahapp det är lite trist att det ska vara pekpinnar för att få folk lägga till avatarer. och en del inlägg i tråden är just en orsak till varför man inte gör det

                      Kommentar

                      • Lars Andersson
                        NCS Medlem
                        • oktober 2002
                        • 601

                        #26
                        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Vi borde lobba för att alla ska lägga in sin bild som avatar
                        forumet blir mer personligt

                        vi borde övertyga alla som skrivit fler inlägg än 50st

                        och alla som skrivit fler än tusen är bara pinsamt utan avatarbild
                        Ursprungligen postat av Lutt
                        Ja det blir lätt så.

                        Det enda jag reagerar starkt på i denna tråd är hur man lägger fram förslaget.
                        Är det inte bättre att skriva att det vore trevligt om fler lade upp avatarer eller att jag vill uppmuntra folk att lägga upp en avatar.

                        Att skriva övertyga folk eller att det är pinsamt låter lite fel i mina öron iaf.
                        Ursprungligen postat av Lennart 2
                        jahapp det är lite trist att det ska vara pekpinnar för att få folk lägga till avatarer. och en del inlägg i tråden är just en orsak till varför man inte gör det


                        Jag tycker som Christer och jag tror mig känna Christer så väl att jag vet att hans sätt att uttrycka sig inte är menat så att han vill stöta bort någon. Är man inte lite provokativ så får man vanligtvis inga reaktioner. Nu blev det ju en diskussion. Christer, har Du något annat som kan få folk att trumma på tangentbordet?

                        Personligen har jag en aspekt på detta som är viktig för mig. Jag har svårt att känna igen ansikten. Jag kan berätta att det kom fram en kille i Fjärilshuset och efter tre minuter hade det inte kopplat så jag var tvungen att fråga vem han var. Hans namn gjorde att det kopplade direkt. Till saken hör att killen ifråga varit hos mig i min lokal. Jag har varit hos honom och han har köpt fisk av mig två gånger. Han tyckte nog jag var underlig och dryg. Det har för mig varit ett problem genom livet att bli betraktad som "dryg" för att man inte hälsar och inte kommer ihåg folk man träffat. När man inte har en aning om vem som hälsar på gatan är det bara att nicka med. Värre är det när folk som man så uppenbart borde känna igen börjar tala med en och man inte har en aning om vem det är. Igår blev jag stannad av en kille som var anställd hos mig i flera år och det tog tre fyra minuter innan det kopplade. Den här gången lät jag tiden gå och till slut kopplade det. Det hade inte varit så kul att behöva fråga honom om vem han var. Det ger ett ganska konstigt och nonchalant intryck. Jag var över femtio innan jag insåg att inte alla andra också hade svårt att känna igen ansikten som jag har. De värsta fallen som är kända med detta problem känner inte igen sina egna barn när dom skall hämtas på dagis. Men mina problem med att känna igen ansikten är lindriga.

                        Min förmåga att känna igen folk hänger ihop med typ av kontakt, antal exponeringar och hur lång tid det gått sedan senaste kontakt.

                        En avatar ger mig troligen ingen större hjälp att lättare komma ihåg ansikten, men det är ju inte bara av det skälet jag tycker en avatar är bra utan jag tycker det ger forumet en personligare touch och det tror jag är både trevligt och bra.

                        Med detta fick jag en chans att förklara varför jag inte alltid visar den uppmärksamhet jag borde visa personer jag tidigare mött.
                        Senast redigerad av Lars Andersson; 09 maj 2009, 06:38.
                        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • april 2002
                          • 14633

                          #27
                          Ursprungligen postat av cichlids4fun
                          blir det ett tvång så adjö...
                          Det kan jag nog lova att det aldrig blir.
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9122

                            #28
                            Jag tycker det ska vara bilder med bara huvudet ovanför vattenytan samt ett par simglasögon eller cyklop på skallen samt snorkel.
                            Man behöver inte åka ända till Malawi, Thailande eller Amazonas för att ta bilden, Det går lika bra i badkaret!
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • algskraparn
                              Användare
                              • september 2006
                              • 159

                              #29
                              Jag ligger väl på 50 inlägg, cirkus, framgår väl exakt när detta är postat..

                              Men jag har inte ens koll på hur man går tillväga för att "tillsätta" avatar, jag har för mig att jag sett att man, på något sätt, skall aktivera sitt medlemsskap på ciklid.se för att få behörighet att lägga till avatar..
                              Nånstans här är jag lost.

                              PS. jag är medlem

                              Kommentar

                              • Ola Svensson
                                Användare
                                • april 2002
                                • 14633

                                #30
                                Ursprungligen postat av algskraparn
                                Jag ligger väl på 50 inlägg, cirkus, framgår väl exakt när detta är postat..

                                Men jag har inte ens koll på hur man går tillväga för att "tillsätta" avatar, jag har för mig att jag sett att man, på något sätt, skall aktivera sitt medlemsskap på ciklid.se för att få behörighet att lägga till avatar..
                                Nånstans här är jag lost.

                                PS. jag är medlem
                                Man behöver inte vara medlem för att få ha en avatar. Det som skiljer vårt forum från många andra är att avataren måste vara en bild på användaren.

                                Du går in på "Mina profiluppgifter" i den blå listen ovan och under till vänster under "Kontrollpanel-Inställningar & alternativ" klickar du på "Redigera avatar". Där kan du ladda upp en avatar.
                                Senast redigerad av Ola Svensson; 10 maj 2009, 16:19.
                                Med vänliga hälsningar

                                Ola

                                Kommentar

                                Arbetssätt...