Omstart 600 liter Apistogrammoides

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    #16
    Ursprungligen postat av Rickard
    Man kan välja mellan torv och lera under sanden för att ge växterna lite extra. Dock blir det skitigt om man bökar i sanden.
    Ja, man får ha lite känsla när man rotar runt, men när det funkar tycker jag det är oslagbart.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #17
      Puhh, nu är det vatten, sand och växter i karet igen. Tyvärr ser man inte ett dyft för det är ju den vanlig "sand-dimman" efter att man fått i allt så det tar ett tag innan jag kan kasta upp nån bild så ni kan ge lite inredningstips.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #18
        Olorin.

        Jag vill ha två olika Apisto arter i mitt akvarie sen. Kakadua blir det iaf, men har du någon annan du skulle rekommendera??

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • maj 2005
          • 1554

          #19
          Ursprungligen postat av JosephineFredrik
          Olorin.

          Jag vill ha två olika Apisto arter i mitt akvarie sen. Kakadua blir det iaf, men har du någon annan du skulle rekommendera??
          Jag har haft Agassizi och det var ena aggressiva rackare, sen Baenchi som var lite beskedligare och Barlowi som var en stor fegis. Och så Pucallapaensis som är en snäll ochtrevlig fisk. Kan man hitta nån så rekommenderar jag Pucallpaensis, annars Barlowi. Sen har jag förstått att Borelli ska vara beskedliga också. Enligt mina erfarenheter ska man hålla minst 10 individer per art så de kan sprida ut agressionerna.
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • Markie
            Användare
            • september 2008
            • 512

            #20
            Ursprungligen postat av JosephineFredrik
            Olorin.

            Jag vill ha två olika Apisto arter i mitt akvarie sen. Kakadua blir det iaf, men har du någon annan du skulle rekommendera??
            Jag har bara haft apistograma hoignsloi (Stavning) den tycker jag var en ganska lungn occh beskedlig krabat men framföralt e dom grymt snygga hanarna nä dom förgar ut!

            Kommentar

            Arbetssätt...