Inbyggt Akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • laestander
    Användare
    • april 2009
    • 71

    #16
    Laestander

    Jo som sagt nya jägern är dränkbar och visst har man kunnat fått in lite större akvarium men jag tycker det blir snyggt med lite sten vid sidorna om akvariet sen så fick jag tag på detta akvarium begagnat och tänkte att det här blir billigt det men när allt var klart så vart det inte riktigt så
    men man får se vad som händer framöver med inredning det som är bra med kol o lavasten är att dom är lätta om det skulle bli ett ras. jag är rätt nöjd men det kommer säkert att bli ändringar framöver. sen det där med vattenbytena så ör pannrummet under och jag har dragit avloppet utvändigt där till en golbrun och den håller undan annars skulle det bara bli lite blött på pannrumsgolvet sen har jag även en termostat blandare där som jag stänger av så att jag inte har tryck på vattnet upp till balofixventilen. satte två slangar en till avlopp en till akvarium så att jag kan spola ur ledningen en stund innan jag fyller på efter som jag har en bit kopparrör där men det verkar funka

    Kommentar

    • laestander
      Användare
      • april 2009
      • 71

      #17
      Laestander

      sen hade man nog inte byggt in eller ens skaffat akvarium om jag inte hade jobbat med HåE. Så ett stort tack HåE för inspiration och svar på frågor, det har ju blivit några. Sen har han ju även bidraget med fisk i min tank

      Kommentar

      • malawi375
        Användare
        • april 2006
        • 209

        #18
        Ursprungligen postat av laestander
        man får se vad som händer framöver med inredning det som är bra med kol o lavasten är att dom är lätta om det skulle bli ett ras.
        Det är en icke oansenlig fördel... Tycker karet blev riktigt snyggt och kan bara gratulera. Ska fundera på nåt sånt i mitt nästa liv^^

        Kommentar

        Arbetssätt...